ارسال به دیگران پرینت

سردرد | درمان سردرد | درمان سردرد بدون دارو

چگونه بدون استفاده از دارو سردرد را درمان کنیم؟

استفاده از داروی بدون نسخه برای درمان سردرد موثر است اما مصرف بیش از اندازه این داروها عوارض دیگری به دنبال دارد. مصرف بیش از اندازه این داروهای بدون نسخه برای بهبود سردرد باعث آسیب‌های کبدی می‌شود. مص

چگونه بدون استفاده از دارو سردرد را درمان کنیم؟

چگونه بدون استفاده از دارو سردرد را درمان کنیم؟

دارو برای درمان سردرد بسیار کاربردی است اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که بسیار مفیدند. افرادی که دچار سردرد می‌شوند از تمام گزینه‌های موجود برای خلاصی از شر سردرد استفاده می‌کنند و وقتی نوبت به درمان می‌رسد برایشان تفاوتی ندارد که از درمان دارویی و یا غیر دارویی استفاده کنند.

استفاده از داروی بدون نسخه برای درمان سردرد موثر است اما مصرف بیش از اندازه این داروها عوارض دیگری به دنبال دارد. مصرف بیش از اندازه این داروهای بدون نسخه برای بهبود سردرد باعث آسیب‌های کبدی می‌شود. مصرف بیش از حد استامینوفن علت اصلی نارسایی کبد در آمریکا است که باعث مرگ‌ومیر 500 نفر در سال می‌شود.

قانونی که همه افراد باید به آن عمل کنند این است که همیشه باید به دستورالعمل‌های روی داروهای بدون نسخه به ویژه سردرد توجه کنند. داروها را نباید خودسرانه مصرف کنید. پیروی از دستورالعمل‌های درج شده روی داروها برای ایمن نگه داشتن شما است.

لازم به ذکر است که استفاده طولانی مدت از داروهای سردرد بدون نسخه می‌تواند باعث سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو شود.

سردردها علل مختلفی دارند و می‌توانند ناشی از عوامل مختلفی مثل استرس، گرما، کمبود خواب، حذف وعده‌های غذایی، آلرژی یا عوامل محرک باشد.

رکن اساسی پیشگیری از سردرد آبرسانی به بدن است و یکی از دلایل اصلی که فرد دچار سردرد خماری می‌شود کم‌آبی بدن است. همچنین باید خواب منظم را در اولویت قرار دهید.

هنگامی که افراد دچار سردرد می‌شوند، می‌خواهند در زمان کوتاه فوراً درمان شوند. بنابراین شاید در این حالت بخواهید که روش‌های غیر دارویی را با درمان‌های دارویی ترکیب کنید. با انجام این کار می‌توانید به کاهش مصرف داروی مورد نیاز خود کمک کنید.

در یک اتاق تاریک و ساکت استراحت کنید.

کیسه یخ روی پیشانی خود قرار دهید.

مقداری آب بنوشید.

نوشیدنی حاوی کافئین بنوشید مثلا یک فنجان قهوه.

برای کاهش هرگونه انقباضی چند حرکت کششی آرام انجام دهید.

اگر روش‌های معمولی برای درمان سردرد شما جواب نداد و کارساز نبود و یا اگر سردردتان به حدی است که زندگی روزانه شما را مختل می‌کند بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

اگر سردرد شما با علائمی مثل سرگیجه، منگی، سیاهی رفتن چشم‌ها، احساس بی‌حسی و گزگز شدن و مشکل در تکلم همراه بود این‌ها نشانه‌های سکته مغزی هستند و باید فورا با اورژانس تماس بگیرید یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه