ارسال به دیگران پرینت

حرارت | حرارت زیاد | خشک کردن لباس ها با حرارت زیاد

هرگز این لباس‌ها را با حرارت زیاد خشک نکنید

تقریبا همه لباس‌ها دارای برچسب مراقبت از لباس هستند و نکته‌های مراقبتی مخصوص لباس روی این برچسب‌ها درج شده است

هرگز این لباس‌ها را با حرارت زیاد خشک نکنید

هرگز این لباس‌ها را با حرارت زیاد خشک نکنید

تقریبا همه لباس‌ها دارای برچسب مراقبت از لباس هستند و نکته‌های مراقبتی مخصوص لباس روی این برچسب‌ها درج شده است. در حالی که برخی از برچسب‌ها نکات و دستورالعمل‌های مراقبتی را واضح نوشته‌اند، برخی دیگر تنها از نماد استفاده می‌کنند و یا به زبان‌هایی نوشته شده‌اند که شما از آن‌ها سر در نمی‌آورید. 

در این موارد آشنایی با نمادها بسیار کلیدی و کمک‌کننده است. مثلا دایره بزرگ درون مربع نشان دهنده این است استفاده از خشک‌کن برای لباس مورد نظر خطری ندارد و به لباس آسیب نمی‌رساند و برخی مواقع دایره حاوی نقطه‌هایی است که دمای ایدئال را برای خشک کردن لباس نشان می‌دهد به این صورت که یک نقطه به معنای درجه حرارت کم، دو نقطه درجه حرارت متوسط و سه نقطه درجه حرارت زیاد است. 

ملحفه‌ها

مردم تصور می‌کنند که استفاده از حرارت بالا برای خشک کردن ملحفه‌ها باعث از بین رفتن سریع باکتری‌های بودار می‌شود اما این تصور اشتباه است. حرارت بالا برای خشک کردن ملحفه‌ها به مروز زمان باعث آب رفتن ملحفه‌ها و باعث پارگی پارچه‌های نازک می‌شود. بهتر است که آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید. 

لباس‌های ورزشی و پلی‌استر

لباس‌های ورزشی از جنس اسپندکس را هرگز نباید با حرارت زیاد خشک کنید. پارچه‌های کشی نیاز به مراقبت ویژه دارند. این الیاف اگر به مدت طولانی در معرض حرارت زیاد قرار بگیرند به سرعت خراب شده و کش می‌آیند. بهتر است این لباس‌ها را نیز آویزان نکنید و به صورت صاف پهن کرده تا خشک شوند. الیاف پلی‌استر به دلیل اینکه رطوبت را جذب نمی‌کنند به سرعت خشک می‌شوند و نیازی به حرارت زیاد ندارند. استفاده از حرارت زیاد به مرور زمان باعث موج دار شدن لباس‌های حاوی پلی‌استر می‌شود. 

لباس‎های کودکان و لباس‌‌های مجلسی

لباس‌های کودکان چون بسیار کوچک هستند نیازی به حرارت بالا برای خشک شدن ندارند. استفاده از حرارت بالا برای لباس‌هایی با تزئیناتی همچون پولک و منجوق باعث خراب شدن لباس و تزیینات لباس‌ها می‌شود و باید با حرارت کم خشک شوند.

لباس‌های ابریشمی، پشمی و لباس‌های زیر

بهتر است لباس‌های ابریشمی را که بسیار ظریف هستند با آب سرد بشویید و از حرارت بالا برای خشک شدن آن خودداری کنید. خشک کردن لباس‌های پشمی با حرارت بالا باعث گشادی لباس‌ها و ضعیف شدن الیاف آن‌ها می‌شود. لباس‌های زیر زنانه و مردانه را نیز باید صاف پهن کنید تا خشک شوند. نیازی به استفاده از حرارت بالا به دلیل تغییر شکل و به دلیل حساس بودن نیست. حوله، پتو، گرمکن و شلوارهای جین را می‌توانید با حرارت بالا خشک کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه