ارسال به دیگران پرینت

زمستان | فصل زمستان | آماده شدن برای فصل زمستان

چطور خودرو را برای فصل زمستان آماده کنیم؟

ابتدا باید با بررسی تایرهای خودرو شروع کنید و سه کار مهم را انجام دهید.

چطور خودرو را برای فصل زمستان آماده کنیم؟

چطور خودرو را برای فصل زمستان آماده کنیم؟

فصل زمستان نزدیک است و یکی از مهمترین اقدامات در جهت سالم نگه داشتن هر وسیله نقلیه‌ای آماده‌سازی آن برای فصل زمستان است. 

از این رو با توجه به آغاز فصل پاییز و همچنین نزدیک شدن به فصل سرما و زمستان، توصیه‌های ضروری مبنی بر آماده‌سازی خودرو در فصل سرما در این مقاله آورده شده است. پس بهتر است پیش از شروع هرگونه باران و برفی حتما ماشین خود را در برای این فصل‌های پرمخاطره آماده کنید.

بررسی سلامت تایرهای چرخ

ابتدا باید با بررسی تایرهای خودرو شروع کنید و سه کار مهم را انجام دهید. 

1-اطمینان حاصل کنید که تایرهای خودرو برای فصل سرما و یخ‌بندان آماده هستند و وضعیت باد تایرها مناسب است. صاف بودن سطح تایر خطر تصادف و لیز خوردن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

2- حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشید و هرگز فکر نکنید که هیچ‌گاه به زنجیر چرخ نیازی پیدا نمی‌کنید. وضعیت آب‌وهوا در فصل سرما قابل پیش‌بینی نیست.

3- زاویه چرخ‌ها را برای کنترل در شرایط یخ‌بندان تنظیم کنید.

در مجموع بهتر است که با استفاده از یک عمق سنج آج لاستیک میزان فرسودگی لاستیک خودرو را بسنجید. 

آماده‌سازی بسته اورژانس

شما باید همیشه خودتان را برای شرایط سخت آماده کنید. بهتر است یک کیت یا بسته اورژانسی در صندوق عقب ماشین خود نگه دارید. کیت اورژانسی حاوی:

پتو، دستکش، جوراب و کلاه اضافی، یخ‌خراش و برس برف‌روبی، چراغ قوه با باتری اضافی، سیم جامپر، جعبه کمک‌های اولیه، آب معدنی و آب آشامیدنی پرشده در بطری، ابزار چندکاره، منور و مثلث هشداردهنده بازتابنده، شیشه پاک‌کن، کیسه شن، بیل تاشو، گرمکن دست.

بررسی سلامت باتری خودرو

یکی از عمده‌ترین مشکلات زمستانه خودروها، خرابی باتری ماشین است. هرگونه آسیب‌دیدگی باتری را بررسی کنید. پس حتما باید عملکرد باتری را با دستگاه سیستم تست باتری بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. 

بررسی پنجره‌ها، چفت درها و لولاها

در زمستان، آب یخ‌زده در صورت چفت نبودن در و پنجره ماشین وارد خودرو می‌شود و می‌تواند به موتور شیشه بالابر آسیب برساند. نوار دور شیشه‌ها را با اسپری سیلیکون و یا ورق تفلون آب‌بندی و درز بندی کنید و تمام لولاها و چفت‌های ماشین را روغن‌کاری و روان‌کاری کنید.

بررسی ضدیخ 

استفاده از ضدیخ در زمستان بسیار حائز اهمیت است. محافظت از سیستم رادیاتور ماشین در هوای سرد به واسطه تنظیم میزان ضدیخ قبل از شروع سرما انجام می‌شود. ضدیخ باقی‌مانده از سال پیش را از درون رادیاتور خالی کنید. استفاده از ضدیخ موتور شما را از یخ‌زدگی و ترک‌خوردگی محافظت می‌کند.

بررسی محلول و مخزن شیشه‌شور

خیلی از افراد بر این باورند که به دلیل بارش برف و باران در زمستان دیگر نیازی به پر کردن مخزن محلول شیشه‌شوی ماشین نیست، اما این افراد سخت در اشتباه هستند و با این اقدام رانندگی را برای خود در روزهای برفی و بارانی را سخت‌تر می‌کنند. اگر محلول مناسب شیشه و مخصوص زمستان داخل مخزن مربوطه نباشد، محلول یخ می‌زند و لوله مخزن نیز بر اثر سرمای شدید ترک می‌خورد و هزینه‌های زیادی برای صاحب خودرو در پی دارد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه