ارسال به دیگران پرینت

آفتاب سوختگی | درمان آفتاب سوختگی

تأثیر شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا بر آفتاب‌سوختگی

همه ما تجربه آفتاب‌سوختگی را داشته‌ایم و می‌دانیم که چقدر سوزنده و دردناک است. روش‌های زیادی برای بهبود آفتاب‌سوختگی وجود دارد اما استفاده از ژل آلوئه‌ورا یکی از روش‌های رایجی است که می‌توان به سراغش رفت.

تأثیر شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا بر آفتاب‌سوختگی

تأثیر شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا بر آفتاب‌سوختگی

همه ما تجربه آفتاب‌سوختگی را داشته‌ایم و می‌دانیم که چقدر سوزنده و دردناک است. روش‌های زیادی برای بهبود آفتاب‌سوختگی وجود دارد اما استفاده از ژل آلوئه‌ورا یکی از روش‌های رایجی است که می‌توان به سراغش رفت.

ژل آلوئه‌ورا به طور طبیعی از گیاه آلوئه‌ورا به دست می‌آید. این ژل خنک‌کننده به تسکین پوست آفتاب‌سوخته کمک می‎کند اما نمی‌تواند سوختگی را درمان کند.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا حتی اگر به شما احساس خوبی بدهد از آفتاب‌سوختگی جلوگیری نمی‌کند و همچنین آفتاب‌سوختگی را درمان نمی‌کند. استفاده از این ژل جایگزین مناسبی برای کرم‌های ضدآفتاب نیست. به عبارت دیگر باید گفت که ژل آلوئه‌ورا تنها به بهتر شدن آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

آیا استفاده از آلوئه‌ورا فایده‌ای دارد؟

باید گفت که آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی و محافظتی است و به همین دلیل اغلب برای آفتاب‌سوختگی پیشنهاد می‌شود.

در حالی که در این مورد به تحقیقات بیشتری احتیاج است اما مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده نشان داد که آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و ضدالتهابی است که می‌تواند باعث تسکین پوست شود و از پوسته پوسته شدن شدید در اثر آفتاب‌سوختگی جلوگیری کند.

از آنجایی که بهترین دارو برای درمان آفتاب‌سوختگی زمان است، استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای کاهش تحریک‌پذیری نواحی آفتاب‌سوخته مفید است.

آیا استفاده از ژل آلوئه‎ورا بی‌خطر است؟

به طور کلی می‌توان گفت استفاده از ژل آلوئه‌ورا بی‌خطر است اما امکان واکنش بدن به این ژل وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است که افراد در صورت استفاده واکنش‌های آلرژیک و التهابات پوستی از خود بروز بدهند که احتمال وقوع این امر بسیار پایین است.

ژل آلوئه‌ورا را می‌توانید یا از داروخانه تهیه کنید و یا خودتان از گیاه استخراج کنید. هر دو مورد اثرات تسکین‌کننده مشابهی دارند. تنها چیزی که اهمیت دارد هزینه و در دسترس بودن است.

نحوه استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای آفتاب‌سوختگی

گیاه آلوئه‌ورا

افراد کمی در خانه خود گیاه آلوئه‌ورا نگه می‌دارند. اگر این گیاه را در خانه دارید، یک برگ آن را کنده و وسط برگ یک برش ایجاد کنید و سپس ژل درون برگ را استخراج کرده و روی پوست بمالید و در صورت نیاز این کار را در طول روز تکرار کنید.

ژل‌های فروشگاهی

اگر خود گیاه آلوئه‌ورا را ندارید، اصلا نگران نباشید چون به راحتی می‌توانید این ژل را از فروشگاه یا به صورت آنلاین خریداری کنید. فقط باید حواستان باشد که ژلی که تهیه می‌کنید 100 درصد خالص باشد. برای استفاده از این ژل نیز یک لایه ژل را روی ناحیه سوخته بمالید و در صورت نیاز تکرار کنید.

لوسیون (کرم مایع)

همچنین می‌توانید از لوسیون آلوئه‌ورا استفاده کنید. اما مطالعات نشان داده 70 درصد از لوسیون‌های آلوئه‌ورا به دلیل داشتن مواد افزودنی شیمیایی در برابر آفتاب‌سوختگی مفید نیستند و کارایی ندارند. پس پیشنهاد ما این است که از ژل به جای لوسیون استفاده کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی چیست؟

سوالی که مطرح است این است  که اگر آلوئه‌ورا واقعا آفتاب‌سوختگی را درمان نمی‌کند، آیا موادی برای درمان آفتاب‌سوختگی وجود دارد؟ قطعا جواب این سوال را همه می‌دانید. بهترین راه برای درمان آفتاب‌سوختگی، پیشگیری از آن است.

بهترین روش درمان این است که قبل از آفتاب‌سوختگی به فکر چاره باشید و از کرم‌های ضد‌آفتاب قوی استفاده کنید. حداقلSPF  30 برای استفاده روزانه و SPF 50 یا بالاتر برای آفتاب گرفتن است که باید حتما دو ساعت یک‌بار تمدید شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه