ارسال به دیگران پرینت

رژیم | رژیم غذایی | رژیم وگان

رژیم وگان برای سلامت پروستات مفید است؟

گیاهخوار بودن یک نوع سبک زندگی است. رژیم وگان یک رژیم غذایی گیاهی خام و بسیار مفید برای کنترل قند خون، لاغری و کاهش وزن است.

رژیم وگان برای سلامت پروستات مفید است؟

رژیم وگان برای سلامت پروستات مفید است؟

گیاهخوار بودن یک نوع سبک زندگی است. رژیم وگان یک رژیم غذایی گیاهی خام و بسیار مفید برای کنترل قند خون، لاغری و کاهش وزن است. افراد پایبند به رژیم وگان گوشت و محصولات گوشتی، محصولات حیوانی از جمله لبنیات، تخم‌مرغ و خوراکی‌های حاوی ژلاتین (حاوی پروتئینی از فرآورده‌های حیوانی است) و شکر را مصرف نمی‌کنند. 

مصرف محصولات گیاهی فقط برای پروستات که بخشی از سیستم تناسلی آقایان است مفید نیست بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های گوارشی، سرطان سینه و روده بزرگ و افزایش وزن را کاهش می‌دهد.

دکتر برد جیل اورولوژیست بیمارستان هیل‌کرست می‌گوید: «بدیهی است که رژیم وگان فواید زیادی برای سلامتی دارد. فواید این رژیم روی سلامت پروستات زیاد مشخص نیست اما تحقیقات انجام شده ارتباط احتمالی بین مصرف غذاهای گیاهی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را نشان می‌دهند.»

اعتقاد بر این است که آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در میوه‌ها و سبزیجات به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و بزرگی (هایپر پلازی) خوش‌خیم پروستات کمک می‌کند و خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را تا 19 درصد و میزان آنتی‌ژن اختصاصی پروستات PSA را کاهش می‌دهد و بر عملکرد نعوظ نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

آیا مصرف مواد گوشتی و محصولات حیوانی باعث ایجاد مشکلات پروستات می‎شود؟

بنابر گفته دکتر جیل بین مصرف غذاهای گوشتی (گوشت‌های فرآوری شده و گوشت قرمز) و محصولات حیوانی با مشکلات پروستات ارتباط وجود دارد و همچنین مصرف شیر نیز با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

شکر و بزرگ شدن پروستات

دکتر جیل می‌گوید رژیم‌های غذایی سرشار از قند باعث التهاب و در نتیجه منجر به بزرگ شدن پروستات می‌شود. بهتر است که مصرف کربوهیدرات‌ها را نیز محدود کنید چرا که بدن به طور طبیعی کربوهیدرات‌ها را به قند تبدیل می‌کند و از مصرف میوه، سبزیجات تازه و آجیل و غلات غافل نشوید.

تغییر رژیم غذایی برای سلامت پروستات

دکتر جیل درباره تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی مانند خام گیاهخواری، داشتن رژیم غذایی سفت و سخت یا گرفتن رژیم غذایی مد روز بدون مشورت با پزشک هشدار می‌دهد. اگر خوراک خود را بیش از حد محدود کنید ممکن است به دلیل کمبودها با سایر مشکلات سلامتی مواجه شوید. 

راه ساده و سریع برای بهبود عملکرد پروستات و سلامتی کلی بدن عدم مصرف موادی همچون نوشابه، آبمیوه غیرطبیعی، چای و نوشیدنی‌های شیرین، غذاهای ناسالم مثل چیپس سیب‌زمینی و غذاهای سرخ‌شده، گوشت قرمز و گوشت دودی و فرآوری شده و لبنیات بیش از حد است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه