ارسال به دیگران پرینت

بیماری | بیماری چشمی | بیماری چشم صورتی

بیماری چشم صورتی چیست؟ با درمان خانگی این بیماری آشنا شوید

چشم صورتی یا ورم ملتحمه یک بیماری شایع چشم است و خوشبختانه قابل درمان است و به ندرت جدی می‌شود و به بینایی آسیب نمی‌رساند.

بیماری چشم صورتی چیست؟ با درمان خانگی این بیماری آشنا شوید

بیماری چشم صورتی چیست؟ با درمان خانگی این بیماری آشنا شوید

چشم صورتی یا ورم ملتحمه یک بیماری شایع چشم است و خوشبختانه قابل درمان است و به ندرت جدی می‌شود و به بینایی آسیب نمی‌رساند. چشم صورتی معمولا به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی و واکنش آلرژیک رخ می‌دهد. این بیماری می‌تواند همراه با سرماخوردگی یا علائم عفونت تنفسی مانند گلو درد و یا ورود آلودگی و کثیفی به چشم شما ایجاد شود.

درمان‌های خانگی برای تسکیل بیماری چشم صورتی

قطره‌های چشمی

آبرسانی به چشم با استفاده از قطره اشک مصنوعی بدون نسخه یا قطره‌های چشمی نمکی راه حل خوبی است چرا که ممکن است این بیماری بر اثر خشکی چشم و یا ممکن است بر اثر گرد‌وغبار ناشی از سیستم گرمایشی و سرمایشی در خانه ایجاد شده باشد که استفاده از این قطره‌های چشمی به آبرسانی چشم شما کمک می‌کند و آن را تسکین می‌دهد و اگر دلیل چشم صورتی از آلرژی است، قطره‌های آلرژی چشمی آنتی‌هیستامین کمک‌کننده است. 

شست‌وشو با آب خنک

شست‌وشو با آب خنک و استفاده از کمپرس آب سرد به آرامش چشم شما کمک می‌کند. اگر خارش چشم دارید نباید از آب گرم استفاده کنید زیرا آب گرم خارش را بدتر می‌کند. تنها باید از آب با دمای خنک استفاده کنید.

داروهای بدون نسخه

اگر چشم شما ملتهب است استامینوفن یا ایبوپروفن بسیار موثر است.

درمان‌های خانگی که نباید از آن‌ها استفاده کنید

شیر مادر

شاید شنیده باشید که استفاده از شیر مادر در چشم به دلیل داشتن آنتی‌بادی مفید است. تحقیقات انجام شده در سال 2021 نشان داد که استفاده از شیر مادر در نوزادان کمتر از 6 ماه که دارای ترشحات چشمی هستند موثر است. اما هیچ تحقیق آماری مبنی بر مفید بودن شیر مادر برای درمان چشم صورتی در بزرگسالان وجود ندارد و حتی می‌تواند علائم چشمی را بدتر کند.

استفاده از آنتی بیوتیک برای مشکل چشم صورتی ناشی از ویروس

اگر به مشکل چشم صورتی مبتلا شدید شاید فکر کنید که به آنتی‌بیوتیک نیاز دارید. اما در صورتی که چشم صورتی شما ناشی از باکتری باشد می‌توانید از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.

بیشتر مردم تصور می‌کنند که ابتلا به چشم صورتی بیشتر ناشی از آلودگی باکتریایی است و این در حالی است که آلودگی ویروسی بسیار شایع‌تر است و استفاده از آنتی‌بیوتیک برای درمان مناسب نیست و باید تنها از کمپرس آب سرد، شست‌وشوی چشم و قطره‌های چشمی استفاده کرد و کار زیادی جز صبر نمی‌توانید انجام دهید.

چشم صورتی ناشی از آلرژی‌زاها با استفاده از قطره‌های آنتی‌هیستامین و سایر مراقبت‌ها سریع از بین می‌رود اما اگر این بیماری بر اثر عفونت باکتری یا ویروسی باشد به راحتی و یک شبه از بین نمی‌رود.

درمان چشم صورتی ناشی از ویروس معمولا پنج تا هفت روز و درمان چشم صورتی ناشی از باکتری در صورت مصرف آنتی‌بیوتیک بین پنج تا هفت روز طول می‌کشد. در صورت تورم پلک، ترشح ماده زرد یا سبز از چشم به مدت طولانی باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه