ارسال به دیگران پرینت

روغن | استفاده از روغن | روغن زدن به مو

روغن زدن به مو | فواید روغن زدن به مو | چگونه موهای سالمی داشته باشیم

روغن زدن به مو درخشندگی، رطوبت و سلامت مو را افزایش می‌دهد. این کار ریشه در طب آیورودا و سنت هند دارد و امروزه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

روغن زدن به مو | فواید روغن زدن به مو | چگونه موهای سالمی داشته باشیم

روغن زدن به مو

استفاده از روغن برای مو یک سنت قدیمی برای تقویت و مرطوب نگه داشتن مو و دریافت ویتامین است.

روغن زدن به مو درخشندگی، رطوبت و سلامت مو را افزایش می‌دهد. این کار ریشه در طب آیورودا و سنت هند دارد و امروزه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

نظریه‌های مختلفی در خصوص استفاده از روغن برای مو وجود دارد. برخی توصیه می‌کنند که روغن را باید به کف سر بمالید و برخی دیگر این کار را مجاز نمی‌دانند و توصیه می‌کنند که روغن را فقط باید به ساقه مو بمالید.

هدف اصلی روغن زدن به مو آبرسانی و جبران هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است که ممکن است بر اثر شست‌وشوی مکرر از بین رفته باشد.

مزایای روغن زدن به مو

موهای شما را مرطوب و درخشنده می‌کند

راز داشتن موهای ابریشمی آّبرسانی به مو است. مطالعه انجام شده در سال 2015 نشان داد که روغن‌ها با تامین رطوبت مو به احیای مو بسیار کمک می‌کنند و مطالعه انجام شده دیگری در سال2021 نشان داد که استفاده از روغن نارگیل باعث تقویت فیبرهای مو به ویژه در موهای آسیب‌دیده می‌شود و به موها درخشندگی می‌بخشد.

از موهای شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند

مو تنها با استفاده از وسایل حرارتی مثل اتوی مو یا فرکننده مو آسیب نمی‌بیند. اشعه‌های خورشید نیز باعث آسیب و در طولانی مدت باعث خشکی و وز شدن مو می‌شود بنابراین محافظت از مو در برابر اشعه‌های خورشید بسیار حائز اهمیت است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از روغن بادام از موی شما در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند. 

آیا روغن را باید به کف سر مالید؟

مالیدن روغن به کف سر ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی افراد معتقدند که در صورت استفاده صحیح از روغن، کف سر شما آسیب نمی‌بیند. مطالعه انجام شده در سال 2021 نشان داد که استفاده از روغن نارگیل اثرات مثبتی بر پوست سر می‌گذارد. 

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که روغن زدن به مو حتی از شوره سر جلوگیری می‌کند. اما برخی متخصصان پوست و مو می‌گویند از مالیدن روغن به کف سر خود اجتناب کنید. بهتر است به طور کلی روغن را به کف سر خود نمالید. روغن‌ها را به ساقه مو بمالید و پس از چند ساعت بشویید.

استفاده از روغن به نوع موی شما بستگی دارد. روغن زدن به مو در افرادی که موهای خشک و زبر دارند بسیار مفید است در حالی که افرادی که موهای صاف و نازک دارند اگر به مقدار زیاد از روغن استفاده کنند موهایشان سنگین می‌شود و کسانی که مستعد شوره سر هستند به هیچ عنوان نباید از هیچ نوع روغنی استفاده کنند.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده از روغن علاوه بر نوع مو به شرایط پزشکی، رنگ مو، سن و پیشینه قومی فرد بستگی دارد.

برای جلوگیری از گره خوردن موهایتان، ابتدا آن را شانه کنید و مقداری روغن اندازه یک نخود در دستان خود بریزید و با انگشتان خود روغن را از وسط مو تا انتهای مو به طور یکنواخت بمالید و پخش کنید و پس از 20 دقیقه تا 1 ساعت بشویید.

یادتان باشد روغن‌ها هر چقدر هم طبیعی باشند ممکن است در افراد مختلف نتایج مختلفی داشته باشد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه