ارسال به دیگران پرینت

قیمت خودرو | پاییز ۱۴۰۱ | کاهش قیمت ها

قیمت خودرو در اوایل پاییز ۱۴۰۱ | روند کاهشی قیمت ها!

قیمت خودرو در اولین روزهای پاییز ۱۴۰۱ را ببینید.

قیمت خودرو در اوایل پاییز ۱۴۰۱ | روند کاهشی قیمت ها!

بازار خودرو همچنان بدون روند است؛ در برخی روزها شاهد کاهش دسته جمعی قیمت ها هستیم و فردای همان روز،‌ قیمت ها راه رفته را باز می گردند. هر چند که برآیند نوسانات قیمت خودرو افزایشی بوده است اما همانگونه که در گزارش های قبلی اشاره شد، افزایش قیمت خودروهای پرتقاضای داخلی در نیمه اول سال کم تر از تورم افزایش یافته است.

در این میان هرچند بازار آزاد خودرو به دلیل کاهش محسوس تقاضای مصرفی و همچنین نااطمینانی از آینده اقتصادی و سیاسی کشور و به طور مشخص آینده مبهم برجام و قیمت دلار، در رکود عمیقی به سر می برد اما این رکود همراه با کاهش قیمت اسمی نشده است.

قیمت ایران خودرو

محصولات ایران خودرو،‌ اولین روزهای پاییز را بدون تغییر قیمت آغاز کردند و نگاهی به قیمت ایران خودرو حاکی از ثبات تمام مدل های پر تقاضا است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما همچنان بر روی ۵۹۰ میلیون تومان باقی مانده است. این خودرو یکی از محصولاتی است که در نیمه اول سال نوسان قیمتی بالایی را تجربه کرد. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما که در ابتدای سال ۵۴۰ میلیون تومان بود،‌ با افزایش ۸۸ میلیونی به ۶۲۸ میلیون تومان در اواسط مرداد ماه هم رسید. اما تا اواسط شهریور ماه کاهش ۳۸ میلیونی را تجربه کرد و تا ۵۹۰ میلیون پایین آمد. حالا هم سه هفته ای می شود که بر روی قیمت ۵۹۰ میلیون تومان باقی مانده است.

 
 

قیمت پژو پارس ELX-TU5، محصول جدید ایران خودرو هم بدون تغییر ۴۱۵ میلیون تومان است؛ پژو پارس ELX-TU5 از اواخر خرداد ماه امسال  وارد بازار شد و در حالی قیمت مصوب آن حدود ۲۱۲ میلیون تومان است که در ابتدا ۴۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت خورد و تا ۴۴۰ میلیون تومان هم افزایش یافت. اما حالا مدتی است که در قیمت ۴۱۵ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت ایران خودرو

قیمت سایپا

به طور کلی قیمت سایپا نسبت ایران خودرو اولاً کم نوسان تر هستند و ثانیاً روند کاهش آن ها محسوس تر است. در اولین روزهای پاییز هم کوییک R تنها خودروی پر تقاضای داخلی بود که کاهش قیمت را تجربه کرد و با کاهش یک میلیونی به ۲۰۶ میلیون تومان رسید. نگاهی به روند قیمت کوییک R در نیمه اول امسال نیز نشان می دهد که این خودرو با کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. قیمت کوییک R که در ابتدای سال برابر با ۲۲۰ میلیون تومان بود تا اواخر اردیبهشت به ۲۳۸ میلیون تومان هم رسید. اما این خودرو از اواسط مرداد ماه و همزمان با خارج شدن از فرآیند قرعه کشی خودرو کاهش محسوسی را تجربه کرد و حتی اواخر شهریور به ۲۰۲ میلیون تومان هم رسید.

قیمت سایپا

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه