ارسال به دیگران پرینت

دفع پشه‌ها | فراری دادن پشه ها | نیش پشه ها | ترفندهایی برای دفع پشه‌

پشه ها را با این راهکار ها فراری دهید | ترفندهایی برای دفع پشه‌

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که چرا پشه‌ها شما را نیش می‌زنند؟ چرا پشه‌ها به سمت شما جذب می‌شوند؟ چگونه می‌توان پشه‌ها را ازخودتان دور نگه دارید؟

پشه ها را با این راهکار ها فراری دهید | ترفندهایی برای دفع پشه‌

ترفندهایی برای دفع پشه‌ را بیاموزید.

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که چرا پشه‌ها شما را نیش می‌زنند؟ چرا پشه‌ها به سمت شما جذب می‌شوند؟ چگونه می‌توان پشه‌ها را ازخودتان دور نگه دارید؟

پشه‌ها قربانیان خود را از بوی عرق پیدا می‌کنند. نیکلاس مارتین بنیانگذار Pest Control Hacks می‌گوید که طبق مطالعات مختلف، پشه‌ها به دلیل وجود اسید لاکتیک و آمونیاک در عرق به سمت افرادی که عرق کرده‌اند، جذب می‌شوند.

همچنین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پشه‌ها به سمت افرادی که دارای گروه خونی O و کسانی که نوعی خاصی از الکل را مصرف می‌کنند، جذب می‌شوند و علاقه خاصی به رنگ‌های تیره، رنگ مشکی، سرمه‌ای و قرمز دارند.

چند ترفند ساده برای دفع پشه‌ها

از اسانس‌های روغنی در حمام و دستشویی خود استفاده کنید.

برخی بوها و رایحه‌ها پشه‌ها را از شما و خانه شما دور می‌کند. اسانس‌هایی مانند لیمو، اسطوخدوس و ترنج باعث دفع  پشه ها می‌شود. این ترفند خانگی از هند به دست ما رسیده است.

از پنکه در داخل و خارج از خانه استفاده کنید

پشه‌ها از هر نوع باد متنفرند و استفاده از پنکه آن‌ها را از شما دور نگه می‌دارد و مانع از نیش زدن شما می‌شود.

از شر آب راکد خلاص شوید.

تمام پشه‌ها آب را دوست دارند و درون آب راکد تولید‌مثل می‌کنند. پس باید حواستان به آب‌های راکد درون خانه و بیرون از خانه باشد. باید ناودان، زیر گلدانی گیاهان که ممکن است بر اثر آبیاری پرآب شده باشند و یا هرجایی که آب جمع می‌شود، خالی کنید.

از گیاهان دافع پشه استفاده کنید

گیاهانی مانند نعنا و بابونه گاوی برای دفع پشه‌ها عالی هستند. می‌توانید این گیاهان را در باغچه یا داخل گلدان بکارید.

از تله‌های الکتریکی و شیمایی استفاده کنید.

تله‌های الکترونیکی یکی از اثربخش‌ترین روش‌ها برای دفع پشه‌ها است. اگر به دنبال چیزی طبیعی‌تر هستید می‌توانید از دیت (روغن زردی که روی پوست یا لباس می‌مالند تا حشرات دفع شوند) استفاده کنید. این ماده مانع از ترشح بوی بدن می‌شود و پشه‌ها را دفع می‌کند. با استفاده از این ماده پشه‌ها اصلا وجود شما را حس نخواهند کرد و از شما دور خواهند ماند.

(استفاده اختصاصی از مطالب 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه