ارسال به دیگران پرینت

شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند | شغل های پرتقاضا

اگر دنبال کار هستید بخوانید | آشنایی با ده شغلی که بیشترین تقاضا را در سال آینده خواهند داشت

ده شغلی که بیشترین تقاضا را در سال آینده خواهند داشت.

اگر دنبال کار هستید بخوانید | آشنایی با ده شغلی که بیشترین تقاضا را در سال آینده خواهند داشت

شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند را بشناسید.

اگر می‌خواهید در سال آینده کار پیدا کنید، مهم است که بدانید کدام شغل بیشترین تقاضا را دارد. چه برای اولین بار است که وارد بازار کار می‌شوید و چه به دنبال تغییر شغل هستید، خوب است بدانید چه شغلی استخدام بیشتری دارد. زیرا این کار می‌تواند در صرفه جویی در زمان و انرژی به شما کمک کند. در زیر 10 مورد از مشاغلی که بیشترین رشد را در سال آینده خواهند داشت آورده شده است.

1-متخصص هوش مصنوعی

همان طور که گزارش مشاغل نوظهور لینکدین نشان می‌دهد، رشد استخدام در این شغل طی چهار سال 74 درصد افزایش یافته است. این تخصص در همه صنایع در حال رشد است و به نظر می‌رسد این امر تا سال آینده ادامه یابد.

متخصصان هوش مصنوعی در صنایع مختلف اما با مهارت‌هایی متمرکز بر برنامه نویسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات کار می‌کنند. این کار شامل توسعه محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبود محصولات موجود است.

2- کارشناس داده در بین شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند

 

بسیاری از شرکت‌ها به شدت به مدیریت پایگاه‌های داده‌های بزرگ وابسته هستند و هر سال که می‌گذرد این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برخی از بخش‌هایی که به ویژه به دانشمندان این حوزه نیاز دارد، مخابرات، بانکداری و تحقیقات هستند. دانشمندان داده در مدیریت پایگاه‌های داده و استخراج اطلاعات کلیدی متخصص هستند.

3- مهندس رباتیک

شرکت‌ها در آینده در همه بخش‌ها از روبات‌ها برای ساده‌سازی فرایندهای کاری خاص استفاده خواهند کرد. همان طور که بلومبرگ گزارش داده، شرکت رباتیک UiPath در سال گذشته در عرضه اولیه سهام خود در امریکا به ارزشی حدود 36 میلیارد دلار دست یافت که نشان می‌دهد این صنعت با چه سرعتی در حال رشد است. متخصصان رباتیک وظیفه طراحی سخت افزار و نرم افزار راه حل‌های رباتیک را بر عهده دارند.

4. مهندس فول استک در بین شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند

گزارش لینکدین اشاره کرد که این دومین سال متوالی است که این شغل در لیست پرتقاضاها ظاهر می‌شود و از سال 2015 تا کنون شاهد رشد 35 درصدی بوده است. فول استک یعنی به دلیل متنوع بودن زبان‌های برنامه نویسی، فریم ورک‌ها و کتابخانه‌ها، معمولا یک نفر نمی‌تواند به تنهایی از پس تمام کارهای یک پروژه بزرگ بربیاید. برای مثال در توسعه وب برنامه نویسان معمولا در دو بخش Front End و Back End فعالیت دارند. به این شکل که یک نفر یا یک تیم ظاهر سایت را ساخته و یک نفر یا یک تیم منطق سایت را پیاده می‌کنند. اگر یک نفر بتواند هر دو بخش کار را با هم انجام دهد، به آن شخص Fullstack Developer می‌گویند.

5- مهندس فضای ابری

تقریباً همه شرکت‌ها اکنون اطلاعات را در فضای ابری ذخیره می‌کنند، بنابراین این نقش به طور فزاینده‌ای در همه صنایع تبدیل می‌شود. بخش‌هایی مانند خدمات مالی، مخابرات و فناوری اطلاعات به ویژه به این متخصصان نیاز دارند.

6- نماینده توسعه فروش در بین شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند

این نقش به لطف گسترش بخش فناوری شاهد رشد مداوم بوده است. تلاش مداوم برای راضی نگه داشتن مشتریان باعث شده این شغل سر پا بماند. هدف در توسعه فروش، توسعه مدل‌های کسب‌وکار جدید است که باعث افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری می‌شود.

7- کارشناس امنیت سایبری

هر شرکتی برای محافظت از داده‌های خود و مشتریانش به متخصصان امنیت سایبری نیاز دارد. فورچون گزارش داد که تعداد تهدید‌های سایبری داده در سال 2021 تا اکتبر از تعداد آن در سال 2020 بیشتر است و همین امر اهمیت این شغل را بیشتر می‌کند.

8- کارشناس سلامت رفتار در بین شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند

این شغل اغلب شامل کار با افرادی است که دارای اختلالات رفتاری هستند و به مدرک خاصی نیاز ندارد، بنابراین برای کسانی که می‌خواهند بعداً در زندگی خود تغییر شغلی ایجاد کنند، می‌تواند ایده‌آل باشد. گزارش لینکدین نشان می‌دهد که فشار برای دسترسی به سلامت بهداشت روانی باعث افزایش تقاضا برای این شغل شده است.

9- کارشناس امور مشتریان

این نقش مستلزم داشتن دانش خوب درباره محصولات و مهارت در ارائه خدمات به مشتری است. این شغل دیگری است که به لطف بخش فناوری به رشد خود ادامه داده است و این روند قرار است ادامه یابد.

10- توسعه دهنده جاوا اسکریپت در بین شغل هایی که بیشترین تقاضا را دارند

گزارش لینکدین می‌گوید که جاوا اسکریپت یکی از پنج مهارت برتر در نرم‌افزار است و این باعث می‌شود توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت به یکی از پرتقاضاترین متخصصان در کل دنیا تبدیل شوند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه