ارسال به دیگران پرینت

روغن زیتون | روغن زیتون تصفیه شده

ویژگی روغن زیتون تصفیه شده فرابکر صنعتی چیست؟

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم می گردید به شما توصیه می شود که استفاده از روغنهایی مانند روغن زیتون طبیعی به صورت بکر و یا تصفیه شده را در رژیم خود جای داده شما حتی می توانید از انواع خارجی و یا صنعتی استفاده کنید لازم به ذکر است که انواع غیر خوراکی روغن زیتون در بازار یافت می شود و مواظب باشید تا این دو نوع را باهم اشتباه نگیرید

ویژگی روغن زیتون تصفیه شده فرابکر صنعتی چیست؟

ویژگی روغن زیتون تصفیه شده فرابکر صنعتی چیست؟

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم می گردید به شما توصیه می شود که استفاده از روغنهایی مانند روغن زیتون طبیعی به صورت بکر و یا تصفیه شده را در رژیم خود جای داده شما حتی می توانید از انواع خارجی و یا صنعتی استفاده کنید لازم به ذکر است که انواع غیر خوراکی روغن زیتون در بازار یافت می شود و مواظب باشید تا این دو نوع را باهم اشتباه نگیرید.

در مورد روغن زیتون می توان گفت این روغن در دو نوع تصفیه شده و نوع فرا بکر دسته بندی می شود اما تفاوت این دو نوع روغن در این است که روغن زیتون بکر با روشهای مکانیکی و یا فیزیکی استخراج می شود و عملیات فراوری دیگری بر روی آن انجام نمی شود و به شکل مستقیم از دانه زیتون روغن گرفته می شود.

این نوع روغن به دلیل آن که در هنگام عملیات روغن گیری دچار فراوری خاصی نمی شود. ترکیبات مفید و بی نظیر زیتون را در خود حفظ می کند و می تواند انتخاب مناسبی برای انجام تفت و یا پخت و پزهای روزانه و ساده با درجه حرارت ملایم و پایین باشد.

در ادامه مطلب برای اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

روغن زیتون فرابکر

یکی از محبوب ترین روغن ها در هنگام پخت و پز، روغن زیتون فرابکر است که انواع مختلف آن از جمله روغن مالشی با قیمت مناسبی خرید و فروش می شود.

بسیاری  از افراد در رژیم های غذایی خود از این روغن استفاده می کنند چرا که برای سلامتی بسار مفید است و انسان را از بسیاری از بیماری ها مصون می دارد. همچنین روغن زیتون در رژیم های مدیترانه ای نیز حضور موثر و پر رنگی دارد.

روغن زیتون یکی از فرآورده های میوه درخت زیتون می باشد که فرآیند تولیدی تقریبا آسانی دارد و به این گونه می باشد که دانه های زیتون را می فشارند تا روغن آن به آرامی خارج شود.

این روغن در سه درجه کیفی بکر، فرابکر و تصفیه شده موجود می باشد که از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار هستند.

Untitled2

روغن های بکر و فرابکر بسیار با کیفیت هستند و طعم و مزه عالی دارند چرا که عصاره آن ها از روش های طبیعی به دست آمده است و در تولید فرآوری کمتری را تجربه کرده اند.

اگر روغن زیتون واقعا فرابکر باشد، طعم بسیار خوبی درد و سرشار ار آنتی اکسیدان های فنلی می باشد که بسیار مفید است.

مهم ترین مواد سازنده روغن زیتون تصفیه شده، تری گلیسرول ها می باشند که باعث شده اند این روغن دارای مقادر کمی چربی آزاد مانند گلسیرول ها و رنگدانه ها باشد. روغن زیتون حاوی اسید اوئلیک بیشتر و اسید لینولینک کمتری نسبت با سایر روغن ها است.

روغن زیتون هایی که در نواحی سرد تولید می شوند بیشتر از روغن های نواحی گرم شامل اسید های چرب اشباع نشده هستند چرا که این روغن در برابر گرما تجزیه می شود.

 

روغن زیتون صنعتی

روغن زیتون انواعی دارد یکی از انواع روغن زیتون روغن زیتون صنعتی است که در هنگام تولید روغن زیتون صنعتی ما شاهد مراحل و پروسه های مختلفی هستیم که در هر مرحله یک نوع روغن  با یک با خواص روغن زیتون مخصوص خودش تولید می شود‌ شما می توانید بر اساس درصد اسید روغن زیتون تهیه شده نوع بکر و فرابکر بود و یا کیفیت آن را تشخیص دهید.

همچنین با توجه به نکات گفته شده ما می دانیم که فواید و کاربردهای دانه زیتون و روغن زیتون های صنعتی فقط به مصارف خوراکی محدود نشده و مصارف غیر خوراکی نیز دارند. این نوع روغن زیتون در مصارفی مانند ماساژ درمانی و این قبیل کارها کاربرد دارد. روغن زیتون به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و دارای اثرات بسیار فوق‌ العاده و بی نظیری روی پوست و مو و سلامت و زیبایی دارد.

vv

 راه‌ تشخیص روغن زیتون خوب از باقی روغن زیتون ها چه صنعتی و چه ارگانیک چک کردن مقدار اسید در آنها است اما به دلایل مختلفی پیدا کردو روغن زیتون مناسب و اعلا در بازار یکی از دغدغه های مشتریهای این کالای ارزشمند است پس پیدا کردن یک فروشنده مناسب و دانستن نکاتی پیرامون تشخیص جنس مناسب و جنس بی کیفیت از هم می تواند کمک بزرگی به از دست ندادن سرمایه و جلو گیری از کلاهبرداری باشد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه