ارسال به دیگران پرینت

سلامت

درمان خانگی برای تقویت ناخن ها

که می‌تواند نشانی از کم آبی، مسمومیت، کمبود مواد مغذی یا واکنش دارویی در بدن باشد. به عنوان مثال، رنگ پریدگی ناخن ها می تواند نشانه کم خونی، سوء تغذیه یا بیماری کبدی باشد. ناخن های زرد ممکن است ناشی از عفونت قارچی باشد، اما همچنین می تواند با بیماری تیروئید، دیابت یا پسوریازیس همراه باشد.

درمان خانگی برای تقویت ناخن ها

هرگونه تغییر در ظاهر ناخن‌ها – مانند تغییر رنگ، ضخیم یا نازک شدن، شکنندگی، قاشق شدن ناخن. یا صافی، شکافتن، لکه‌های سفید، سیاه یا قرمز روی ناخن می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. پس درمان خانگی برای تقویت ناخن را فراموش نکنید.

که می‌تواند نشانی از کم آبی، مسمومیت، کمبود مواد مغذی یا واکنش دارویی در بدن باشد. به عنوان مثال، رنگ پریدگی ناخن ها می تواند نشانه کم خونی، سوء تغذیه یا بیماری کبدی باشد. ناخن های زرد ممکن است ناشی از عفونت قارچی باشد، اما همچنین می تواند با بیماری تیروئید، دیابت یا پسوریازیس همراه باشد. ناخن های مایل به آبی ممکن است نشانه ای از یک عفونت قارچی باشد. خطوط تیره زیر ناخن ها می تواند ناشی از ملانوم باشد که نوعی سرطان خطرناک است.

مطلب مرتبط: تقویت ناخن؛ ۱۶ راهکار خانگی که ناخن های محکم و سالم داشته باشیم

درمان خانگی برای تقویت ناخن

اما نترسید همه تغییرات نشان از بیماری های خطرناک و جدی نیست. اغلب اوقات این تغییرات یا با آسیب موضعی، عفونت های قارچی یا باکتریایی جزئی یا کمبود ویتامین همراه است. به عنوان مثال، کمبود ویتامین A و ویتامین D می تواند باعث شکنندگی ناخن شود. کمبود ویتامین B12 می تواند باعث تیره شدن ناخن ها شود، در حالی که ناخن های شکننده می تواند نشانه کمبود ویتامین A باشد. مصرف کم پروتئین و کم خونی ناشی از فقر آهن نیز می تواند بر ظاهر ناخن های شما تأثیر بگذارد.

گاهی نیز شکل و ساختار ناخن های شما نیز تحت تاثیر ژنتیک است. ناخن‌های شما ممکن است به طور طبیعی ضخیم‌تر یا نازک‌تر باشند و ممکن است سخت‌تر یا نرم‌تر باشند. اما خبر خوب این است که، اگر فرد سالمی هستید، باید بتوانید بدون توجه به ژن‌هایتان، ناخن‌های بلند و زیبایی داشته باشید. برای این کار، ابتدا مطمئن شوید که با کمبود ویتامین رو به رو نیستید. سپس، تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت و تقویت از ناخن های خود در برابر عوامل خارجی بالقوه مضر انجام دهید. مثلا همیشه هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده کنید تا مانعی محافظ بین ناخن‌های خود و مواد شیمیایی، آب گرم و داغ ایجاد کنید. پس همیشه به فکر سلامتی و زیبایی ناخن های خود باشید.

۵ روغن ضروری برای داشتن ناخن های سالم تر

آیا می توانید از روغن برای روی ناخن های استفاده کنید؟ بله. وقتی صحبت از مراقبت از پوست، مو و ناخن می شود، روغن های ضروری شگفت انگیز هستند! انواع زیادی روغن برای انتخاب وجود دارد و اگر یاد بگیرید چگونه از آن ها به درستی استفاده کنید، مزایای آن غیرقابل شمارش است. روغن‌ها ناخن‌ها را تغذیه و تقویت کرده و رطوبت را به آن‌ها برمی‌گرداند. و آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر کرده و می‌توانند رشد ناخن را تحریک کنند. این روغن ها را امتحان کنید:

درمان خانگی برای تقویت ناخن، اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس ناخن ها و کوتیکول ها را تغذیه و آبرسانی می کند. آن ها را تقویت کرده و از شکستن و شکافتن آن ها جلوگیری می کند. همچنین یکی از بهترین روغن‌های ضروری در ترکیب با روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن آرگان برای ناخن است.

اسانس لیمو

اسانس لیمو یک سفت کننده طبیعی ناخن است. و روی ناخن های آسیب دیده و پوست کنده نیز عالی عمل می کند. سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که کوتیکول ها را تغذیه و محافظت می کند. و همچنین می تواند در ترکیب با روغن حامل به عنوان مرطوب کننده ناخن استفاده شود.

اسانس شمعدانی

اسانس شمعدانی از کم آبی ناخن ها جلوگیری می کند. از آن جا که به حفظ رطوبت در ناخن ها کمک می کند. انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد و از شکنندگی، زبری و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط: طراحی ناخن با رنگ مشکی: نکات کلیدی برای طراحی ناخن شیک در سال نو

درمان خانگی برای تقویت ناخن، اسانس اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس یکی از قوی ترین ضد قارچ های طبیعی است. می توان آن را در درمان قارچ ناخن و تقویت رشد سالم ناخن استفاده کرد. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است و از عفونی شدن کوتیکول ها جلوگیری می کند.

اسانس رزماری

اسانس رزماری می تواند به قارچ ناخن نیز کمک کند، پوست را ضد عفونی می‌کند، به مرطوب کردن ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند. و می‌تواند به بازیابی شکل طبیعی ناخن‌هایی که قبلا تحت تاثیر عفونت قارچی قرار گرفته‌اند کمک کند. راه های زیادی برای گنجاندن روغن های ضروری در روتین مراقبت از ناخن وجود دارد! در این جا چند روش آن را ذکر کرده ایم:چگونه می توانم ناخن هایم را یک شبه تقویت کنم؟

این ۳ بهترین درمان خانگی برای تقویت ناخن ها را برای لایه برداری امتحان کنید!

درمان ناخن با روغن داغ

صرف نظر از این که به آشپزی علاقه دارید یا به ندرت وارد آشپزخانه می شوید، همیشه باید روغن زیتون در خانه داشته باشید. چه در حال تهیه یک ماسک مرطوب کننده صورت، یک ماسک مو مغذی یا، در این مورد، یک درمان خانگی برای ناخن ها هستید. روغن زیتون داغ به عنوان یک روغن حامل فوق العاده است.

طرز تهیه:

روغن زیتون را در قابلمه بریزید و کمی گرم کنید. ۱۰-۱۵ ثانیه روی حرارت کافی است. بسیار مراقب باشید که مدت زمان آن را زیاد طولانی نکنید! روغن می تواند خیلی سریع داغ شود و دست شما را بسوزاند.

وقتی روغن گرم شد، آن را از روی اجاق گاز بردارید و در ظرف سرامیکی قرار دهید. چند قطره اسانس – یا اسانس اسطوخودوس، اسانس لیمو، اسانس شمعدانی، اسانس رزماری یا اسانس اکالیپتوس، یا مخلوطی از همه آن ها را اضافه کنید. و ناخن های خود را در آن فرو کنید. ناخن ها را مدت ۱۵-۳۰ دقیقه در آن نگه دارید. در همین حال، گرمای روغن زیتون به انتشار روغن های ضروری کمک می‌کند. بنابراین از یک جلسه آروماتراپی کاملاً شایسته لذت خواهید برد. در نهایت کوتیکول ها و سطح ناخن ها را با حرکات دایره ای به دقت ماساژ دهید تا تمام روغن روی آن ها جذب شود.

گرما به روغن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر به پوست و ناخن‌ها نفوذ کنند و به آبرسانی و تقویت آن‌ها کمک می‌کند. برای نتیجه بهتر، این درمان را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید تا ناخن های سالم داشته باشید.

درمان خانگی ناخن با روغن زیتون و اسانس لیمو

یک کاسه سرامیکی یا شیشه ای را تا نیمه با روغن زیتون پر کنید، سپس ۱۵ تا ۲۰ قطره اسانس لیمو را به آن اضافه کنید. نوک انگشتان خود را در آن فرو کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در آن نگه دارید. در نهایت ناخن ها و کوتیکول های خود را ماساژ دهید، سپس یک جفت دستکش نخی بپوشید (دست هایتان را نشویید!). و بگذارید یک شب درون دستکش بماند. حداقل دو بار در هفته این روش را تکرار کنید.

علاوه بر تقویت ناخن‌ها و تغذیه کوتیکول‌ها، ترکیب روغن زیتون و اسانس لیمو به سفید شدن ناخن‌های زرد و حالت طبیعی آن‌ها کمک می‌کند. زردی ناخن ها می تواند ناشی از عفونت های قارچی باشد، اما همچنین می تواند از عوارض جانبی استفاده از لاک ناخن به صورت مداوم باشد. همچنین در افراد سیگاری تغییر رنگ ناخن ها به زرد، بسیار شایع هستند. برای افزایش اثر سفید کنندگی این درمان، می توانید چند قاشق غذاخوری آب لیمو نیز اضافه کنید. فقط مراقب باشید در این صورت همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. زیرا در غیر این صورت محلول تمایل به جدا شدن هم خواهند داشت

۵ دقیقه درمان ناخن

اگر همیشه عجله دارید و زمان لازم برای انجام روش های بالا برای مراقبت از ناخن را ندارید. کافی است یک گلوله پنبه ای را در روغن زیتون خیس کنید. سپس چند قطره روغن اسطوخودوس یا اسانس دیگری به دلخواه خود اضافه کنید و هر کدام از ناخن های خود را با آن به آرامی پاک کنید. این ترکیب باعث آبرسانی و تغذیه ناخن ها و کوتیکول های شما می‌شود و درخشش طبیعی خوبی به آن ها می دهد. می توانید این کار را هر روز یا هر بار که می خواهید تکرار کنید.

تقویت کننده و درمان خانگی برای تقویت ناخن

ناخن های شکننده دشمن مانیکور هستند. اگر بیشتر محصولات معمولی را امتحان کرده‌اید تا ناخن‌هایتان را تقویت کنید و هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده. یا اگر فقط به دنبال مواد طبیعی هستید، پس این دستوری است که حتما باید امتحان کنید! چگونه می توانم برجستگی های ناخن هایم را کاهش دهم؟ بخوانید تا متوجه شوید.

۳ قطره اسانس اسطوخودوس (یا هر اسانس دیگری از ۵ روغن معرفی شده)

نکته: برای اثر سفید کنندگی، ۲-۳ قطره اسانس لیمو و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را نیز اضافه کنید.

همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس یک پنبه را در آن خیس کنید. و به آرامی هر ناخن و کوتیکول ها را پاک کنید. این کار را هر روز صبح و عصر تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. سپس یک یا دو بار در هفته برای نگهداری ناخن ها از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسید. صرف نظر از روش درمانی که انتخاب می کنید، درخشش فوری و بوی خوش ناخن های شما پس از هر درمان ممکن است به شما حس رضایت ببخشد.

 

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه