ارسال به دیگران پرینت

آشپزی

این غذاها شما را تا افطار سیر نگه می‌دارند

بهتر است برای داشتن حس سیری طولانی‌تر و جلوگیری از بیماری‌های معده ناشی از گرسنگی و جلوگیری از مصرف دو برابر غذا در وعده‌های سحر و افطار موارد زیر را رعایت کنیم

این غذاها شما را تا افطار سیر نگه می‌دارند

وقتی ما گرسنه هستیم مغز مدام دستور‌ می‌دهد تا این گرسنگی را جبران کند. این فرایند یا از طریق صدای معده یا احساس سردرد به ما انتقال داده‌ می‌شود. وقتی چند ساعت معده ما خالی مانده است احساس گرسنگی به ما غالب‌ می‌شود و این اتفاق در ماه رمضان که ساعت‌های گرسنگی طولانی است، بیشتر به چشم‌ می‌آید. اگر‌ می‌خواهید در طول روز کمتر بی‌حال شوید و ضعف نکنید بهتر است از غذاهایی در وعده سحری استفاده کنید که خاصیت سیرکنندگی بیشتری خواهد داشت. با ما همراه باشید تا غذاهای سیرکننده برای سحری را با هم یاد بگیریم.

ماهی یکی از غذاهای سیرکننده برای سحری

ماهی برخلاف ظاهرش مقدار زیادی خاصیت سیرکننده دارد. چون ماهی کالری پایینی دارد، شما به راحتی‌ می‌توانید یک قسمت بزرگ از ماهی را جایگزین گوشت یا مرغ کنید. دستور پخت یک شوید پلو با ماهی خوشمزه را در مجله بخوانید و یک سحری مناسب مصرف کنید.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سیری خیلی زیادی در بدن ما ایجاد‌ می‌کند. میزان پروتئین و ویتامین‌های داخل تخم مرغ هم بسیار کامل است و انرژی شما را در طول روز تامین‌ می‌کند.

سیب‌زمینی

روش پخت سیب‌زمینی نقش اساسی در خاصیت سیرکنندگی آن ایفا می‌کند. برای استفاده کامل از مزایای سیب‌زمینی بهتر است آن‌ را در فر بپزید یا آب‌پز کنید. می‌توانید سیب‌زمینی را با روغن زیتون و سیزیجات تازه در سالاد سیب‌زمینی استفاده کنید. پوره سیب‌زمینی به‌همراه شیر کم‌چرب و کمی کره به‌عنوان سحری بسیار شما را سیر نگه‌ می‌دارد.

لوبیا

لوبیا منبع عالی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان به شمار می‌رود. این ماده غذایی در عین سیرکنندگی به کاهش وزنتان کمک بسزایی خواهد کرد.

ماکارونی سبوس‌دار

در میان انواع و اقسام ماکارونی‌های موجود در بازار نوع سبوس‌دار آن بیشترین خاصیت سیرکنندگی را دارد. مقدار اندکی از این ماده گرسنگی شما را برطرف می‌کند.

پرتقال و سیب

پرتقال و سیب از فیبر‌های غذایی و به‌شدت سیرکننده هستند. دو عدد سیب یا پرتقال حجم بسیاری از معده را اشغال کرده و کالری برابر یا یک موز دارد. از برش‌های سیب یا پرتقال در سالاد، ماست یا بلغور جوی دوسر استفاده کنید.

جو دو سر پرک

این ماده‌ غذایی را به‌صورت آماده از بازار تهیه و با اندکی شیر یا آب گرم آماده‌ کنید.‌ می‌توانید همراه ۴ قاشق از این جو دو سر پرک مقداری کره بادام زمینی و عسل هم بریزید و تا ساعت‌های طولانی خود را سیر نگه دارید.

انگور

انگور نیز مانند سیب و پرتقال جزو میوه‌های سیرکننده ‌به شمار می‌رود. مقدار کمی انگور حاوی فیبر بالایی است که علاوه‌بر اینکه خوردن آن راحت است، احساس سیری طولانی را برایتان به ارمغان می‌آورد. همراه غذای اصلی یکی از انواع خانواده انگور یا کشمش را مصرف کنید.

ذرت بو داده یکی دیگر از غذاهای سیرکننده برای سحری

قبل از اینکه بخواهید مقدار زیادی از این ماده را مصرف کنید حجم معده شما پر خواهد شد. یک استکان ذرت را بدون کره در تابه تفت دهید تا یک غذای سیرکننده کامل داشته باشید.

منبع : دلتا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه