ارسال به دیگران پرینت

انجیر | انجیرهای له شده | انجیرهای رسیده

با انجیرهای له‌شده یا رسیده چه کنیم؟

دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید تا انجیرها را دور نریزید و آن‌ها را به خوراکی خوشمزه‌تری تبدیل کنید.

با انجیرهای له‌شده یا رسیده چه کنیم؟

با انجیرهای له‌شده یا رسیده چه کنیم؟ 

انجیر یکی از میوه‌هایی است که خواص متنوعی دارد. بعضی از مردم از وجود زنبور یا کرم درون انجیر می‌ترسند و ترجیح می‌دهند آن را مصرف نکنند. برخی دیگر نیز ممکن است دوست نداشته باشند انجیر رسیده بخورند یا خیال کنند انجیرها خراب شده‌ است. اگر شما هم جزء این دسته هستید در این صورت می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید تا انجیرها را دور نریزید و آن‌ها را به خوراکی خوشمزه‌تری تبدیل کنید. 

مربای انجیر درست کنید 

مربای انجیر بسیار خوشمزه است و به راحتی درست می‌شود. از ظروف شیشه‌ای تمیز و استریل استفاده کنید و انجیرها را بپزید و با شکر مخلوط کنید. دستورهای مختلفی برای پخت مربای انجیر وجود دارد. می‌‌توانید انجیرها را در دستگاه غذاساز بریزید یا آن‌ها را درسته درست کنید. 

انجیرها را بپزید 

راه دیگری که وجود دارد این است که انجیرها را بدون آنکه بخواهید مربا کنید بپزید و موقع صبحانه آن‌ها را نوش جان کنید. همچنین می‌توانید آن را روی تارت بریزید و دسرهای مختلفی با انجیر درست کنید. 

در فر برشته‌شان کنید 

انجیر اگرچه شیرین است ولی در غذاهایی غیر از دسر هم می‌توان از آن استفاده کرد. غذا با انجیر بسیار خوش‌طعم و عالی خواهد شد. می‌توانید انجیرها را در فر برشته کنید. باید حواستان به اندازه انجیرها باشد. چون اگر کوچک باشد زود برشته می‌شود و از بین می‌رود و اگر بزرگ باشد دیرتر می‌پزد.  

انجیر را در سالاد بریزید 

انجیر پخته یا تازه را در سالاد بریزید و آن را با سبزیجات مختلف مخلوط کنید. می‌توانید در کنار انجیر از پنیر و سبزیجات دیگر استفاده کنید تا طعم خاص و متفاوتی به سالاد شما بدهد. می‌توانید این سالاد را هنگام شام سرو کنید. بیشتر افراد از طعم انجیر در سالاد شگفت‌زده خواهند شد و حتماً از طرفداران این سالاد جدید می‌شوند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه