ارسال به دیگران پرینت

انجیر:

چگونه انجیر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند؟

انجیر دارای فواید بسیاری است و می‌تواند در درمان بیماری‌ها استفاده شود. در این مطلب با تاثیر خواص انجیر برای برخی سرطان‌ها آشنا می‌شوید.

چگونه انجیر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند؟

 انجیر می‌تواند به درمان یا پیشگیری برخی از سرطان‌ها کمک کند.

سرطان روده بزرگ

حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم است و برای کسانی که از  سرطان روده بزرگ رنج می‌برند، یک دوز انجیر تازه می‌تواند کمک‌کننده خوبی باشد. انجیر تازه و خشک هر دو منبع خوبی از فیبر نامحلول هستند که باعث می‌شود غذا در سیستم گوارش شما به راحتی حرکت کند.

سرطان پستان پس از یائسگی

رادیکال‌های آزاد موجود در سیستم می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل سرطان باشد و انجیر سرشار از آنتی اکسیدان به مبارزه با این رادیکال‌ها کمک می‌کند. در زنان یائسه، عدم تعادل هورمونی می‌تواند یک تهدید باشد، اما مصرف انجیر می‌تواند لایه‌ای محافظتی ایجاد کند و در نتیجه به پیشگیری از سرطان پستان کمک کند.

خواص شگفت‌انگیز انجیر | میوه انجیر برای این افراد مناسب نیست

انجیر

سرطان مغز

تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره انجیر برای سلول‌های سرطانی مغز مفید و موثر است. این مطالعه نشان داده است که عصاره انجیر وقتی برای سلول‌های سرطانی مغز تجویز می‌شود، رشد آن‌ها را تا هفتاد و پنج درصد مهار می‌کند.

سرطان کبد

مطالعه نشان داده است که عصاره انجیر در مبارزه با سلول‌های سرطانی کبد موثر است. در این حالت، رشد سلول‌های سرطانی تقریباً به طور کامل محدود شده و سرعت این درمان بسیار سریع‌تر از هر روش درمانی دیگری صورت می‌گیرد.

انجیر التهاب مرتبط با سرطان را کاهش می‌دهد

انجیر به دلیل دارا بودن سطوح بالایی از فلاونوئید به نام لوتئولین دارای اثرات ضد التهابی است. لوتئولین از قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی قوی پشتیبانی می‌کند و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که بسیار موثر است و همچنین رشد تومورها را مسدود می‌کند. لوتئولین همچنین به عنوان یک بازیگر اصلی در پیشگیری یا درمان سرطان پوست شناخته شده است.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه