ارسال به دیگران پرینت

مربای انجیر خانگی | طرز تهیه مربای انجیر خانگی

مربای انجیر یک مربا با طعم بی نظیر | طرز تهیه مربای انجیر خانگی را بیا موزید

مربای انجیر یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه به همراه نان و کره سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انجیر در ادامه با ما همراه باشید.

مربای انجیر یک مربا با طعم بی نظیر | طرز تهیه مربای انجیر خانگی را بیا موزید

طرز تهیه مربای انجیر خانگی با طعم بی نظیر

 
مربای انجیر خانگی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه به همراه نان و کره سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انجیر در ادامه با ما همراه باشید.
 
مواد لازم مربای انجیر
انجیر ۱ کیلوگرم
شکر ۷۰۰ گرم
آب ۱٫۵ لیوان
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
دانه هل ۲ دانه
چوب دارچین ۱ تکه
زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه مربای انجیر خانگی

مرحله اول

برای تهیه مربا انجیر خوشمزه در ابتدای کار انجیرها را شسته و روی یک دستمال قرار می دهیم تا رطوبت اضافی شان کشیده شود. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه، دانه هل، چوب دارچین و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و پس از گذشت ۱۰ دقیقه روی انجیرها چند سوراخ ایجاد کردهف سپس به قابلمه می افزاییم. نصف کردن انجیرها باعث می شود دانه های آن خارج شوند.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم انجیرها درون قابلمه بجوشند، سپس آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربای براق و شفافی داشته باشیم.

مرحله چهارم پخت مربای انجیر خانگی

زمانی که روی مربا حباب های بزرگ ایجاد شد، پخت مربا کافی است، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مربا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس درب آنرا محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ظرف جلوگیری کنیم. در نهایت مربا را درون یخچال گذاشته و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان.

منبع : patoghonline
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه