ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سود سهام عدالت | دریافت سود سهام عدالت | سرمایه‌گذاری سهام عدالت

سهام عدالتی ها حتما بخوانند | زمان واریز دوباره سود سهام عدالت در شهریور ماه

بر اساس اعلام دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تا پایان شهریور ماه سود سهام عدالت پرداخت می‌شود. چه کسانی سود سهام عدالت می‌گیرند؟

سهام عدالتی ها حتما بخوانند | زمان واریز دوباره سود سهام عدالت در شهریور ماه

زمان واریز دوباره سود سهام عدالت در شهریور ماه برای ۴۹ میلیون نفر

ارزش سهام عدالت به آنچه که قرار بود نرسید.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است. سود سهام عدالت به حساب مردم واریز شد .خبرهای  سهام عدالت  را با ما دنبال کنید

جزئیات واریز دوباره سود سهام عدالت

بخش عمده‌ای از افراد کشور دارای سهام عدالت هستند که برخی آنها به طور مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم در بورس آزادسازی شده‌اند.

 

 پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های غیر بورسی را پرداخت می‌کند.

نکته مهم اینجاست که قرار نیست تمامی سود سهام عدالت پرداخت شود بلکه  در ابتدا بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود و مابقی آن واریز خواهد شد.

روابط‌ عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت: قرار است در نیمه دوم شهریور ماه برای ۴۹ میلیون سهامدار(تمامی سهامداران عدالت) سود واریز شود.

از سوی دیگر  شورای عالی بورس به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد که در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد

پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند در وهله اول نقدینگی در گردش بورس و در مرحله دوم نقدینگی در گردش بورس را افزایش دهد. از سوی دیگر نقدینگی حاصل از پرداخت سود نیز می‌تواند وارد معاملات بازار سرمایه شود.

 

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

 

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری کنند.

آخرین جزئیات از تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت چیست؟

جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر آن‌ها شناسایی شده‌اند و باید سهام عدالت در فاز اول، به این افراد اختصاص پیدا کند.

 

به نقل از صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی زنده تلفنی با استودیو میز­ اقتصاد شبکه خبر سیما افزود: جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر شناسایی شده و مشمول دریافت سهام عدالت در فاز اول هستند.

بخش دوم از جاماندگان را دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی تشکیل می‌دهند که از دریافت سهام عدالت جامانده اند.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: با همکاری دولت تاکنون مجموع دارایی‌های دولت در بورس به میزان ۱۸۵ هزار میلیارد تومان شناسایی شده، البته دارایی‌های بورسی وغیربورسی دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد هم و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، ­قرار است تا پایان تابستان امسال، سهام عدالت به جاماندگان تخصیص و در مرحله بعدی هم باید کارگران فصلی، بازنشستگان، شناسایی شده و کسانی که از سهام عدالت جا مانده‌اند، سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.

 

پورابراهیمی تاکید کرد: مدیریت و مالکیت سهام عدالت باید به مردم واگذار شود، اینکه سهام بدهیم و مدیریت آن در اختیار مردم نباشد، قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: باید ساز و کاری طراحی شود تا سهامداران عدالت بتوانند در مجامع، شرکت‌ها مشارکت کنند، از طرفی باید مراقبت شود که افرادی با خرید و فروش سهام در ایام مجامع بر این سهام مسلط نشوند و جایگزین دولت نشوند. نباید اداره سهام عدالت ماهیت دولتی داشته باشد. تاکنون سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت بوده است

در دوره ای قسمتی از ارزش سهام برخی از شرکت ها تحت عنوان طرح سهام عدالت به مردم بخشیده شد . اما در همون زمان نیز افرادی از ثبت نام بازماندند و اینگونه اولین گروه از جاماندگان سهام عدالت تشکیل شد. اما مبحث سهام عدالت پس از گذشت چند سال دوباره داغ شد و به طبع آن جاماندگان سهام عدالت نیز پیگیر احقاق حق خود شدند. اما بجز گروه ابتدایی افراد دیگری هم در گروه جاماندگان سهام عدالت قرار گرفتند. حالا جاماندگان سهام عدالت باید چه کنند؟ دولت برای جاماندگان سهام عدالت چه برنامه ای دارد؟

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد، در این مورد سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمار‌ها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این درحالیست که حدود ۷۰ درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶ هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، جزو جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا زیر پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند که باتوجه به پیگیری‌های انجام شده همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند، زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کار‌های قانونی و اداری آن را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آن‌ها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آن‌ها سهام داده شود.

 

وی تاکید کرد: گاهی افراد سودجویی هستند که به جاماندگان سهام عدالت مراجعه می‌کنند و به آن‌ها پیامک می‌زنند که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید مبلغی را به حساب‌شان واریز کنند، این درحالیست که هیچ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، زیرا سازمان بهزیستی به صورت متمرکز همه اقدامات در این زمینه را انجام داده است.

 از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس دو هفته قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. بر این اساس محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به پایگاه خبری سازمان بورس اعلام کرده است که: سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این گونه سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کنند.

 

بر اساس این گزارش، سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

​ اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، امروز  با اشاره به اینکه مبحثی تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت هنوز اعلام نشده است، گفت: متاسفانه برخی از کافی نت‌ها از ناآگاهی مردم سوء استفاده دارند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این ثبت نام‌ها برای دریافت و خرید سهام عدالت در حال حاضر هیچ خاصیتی برای مردم ندارد، تصریح کرد: ادعایی تحت عنوان پیش ثبت نام و ثبت نام سهام عدالت وجاهت قانونی ندارد.

 

حیدری تصریح در خصوص مطالبی مبنی بر پرداخت دوباره سود سهام عدالت، اضافه کرد: سود سهام عدالت سالی یک بار پرداخت می‌شود؛ مبلغی که اسفند ماه پرداخت شد تنها سودی بود که برای یک سال گذشته پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این میان ۲ میلیون نفر شماره حساب بانکی (شبا) اعلام نکرده بودند قرار شد اصلاح اطلاعات و ارائه شماره حساب انجام شود و مبلغ واریز شود؛ همچنین سود سهام عدالت جدید در ماه های پایانی سال پرداخت می‌شود.

به گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به دلیل  شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

۲۱ اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند. همچنین بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی، هفته گذشته سود سهامداران حقوقی سهام عدالت را واریز کرد؛ سود سال ۱۳۹۹ سهامداران عدالت، روز ۲۱ اسفند پارسال به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت واریز شد

بعد از پیگیری مشمولان سهام عدالت برای زمان واریز سود سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز این سود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه خبر داد که در همان زمان هم «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تایید صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت ۹۹ در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ و نیز در زمان اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی به حساب بیش از ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی آنها از طریق سامانه سهام عدالت در اختیار شرکت سپرده گذاری  قرار گرفته بود، به صورت یکجا واریز شد که مبالغ واریز شده حاکی از افزایش ۳ برابری سود این سهام نسبت به سال ۹۸ بود.

طبق واریزی های انجام شده برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند مبلغی معادل پنج میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود، افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، پنج میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت شد.

همچنین در این میان برخی از سهامداران وجود داشتند که تحت تاثیر فروش بخشی از پرتفوی خود اعدادی کمتر از رقم اعلام شده را دریافت کردند.

به محض اعلام وزیر اقتصادی و دارایی در زمینه تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به نحوه واریز این سود معترض و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بودند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار اما سودی به حساب آنها واریز نشده است.

گفتنی است، براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن مربوط به عدم ارائه شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت بود.

منبع : خانه فوتبال
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فرهاد ارسالی در

      تورو بخدا ی ذره خجالت بکشید از حرف مفت و وعده هایی که برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان میزنید و انقدر شخصیت و شعور مردم رو به سخره نگیرید .مگه ارث پدرتونه .مگه سهام عدالت مثل بقیه چیزا توی جمهوری اسلامی بی صاحبه! زود تند سریع ثبت نام کنید مردمو .اگه نمیتونید جمع کنید برید از این مملکت .والله پررویی و حررافی هم حدی داره .

    • مهیار ارسالی در

      90 درصد بی ربط با عنوان مطلب و حرفای تکراری

    • ناشناس ارسالی در

      تا کی دروغ تاکی مردمو مسخره کردن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه