ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سود سهام عدالت | دریافت سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت بشتابند | برای ثبت نام اینجا مراجعه کنند

در مرحله ی اول ثبت نام سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر از افراد واجد شرایط موفق به دریافت این سهام شدند.

جاماندگان سهام عدالت بشتابند | برای ثبت نام اینجا مراجعه کنند

جاماندگان سهام عدالت برای ثبت نام اینجا مراجعه کنند

 
برای دریافت سهام عدالت ، سهامداران مبلغی پرداخت نمی کنند؛ پول آزادسازی سهام عدالت از میزان سود کسرخواهد شد.اکنون، بیش از ۴۷ میلیون مشمول سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند. این افراد، سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورسی تلقی می‌شوند. با آزادسازی سهام عدالت آن‌ها، تکانی در اقتصاد و بازار سرمایه ایران خواهد خورد.خرید و فروش برگه سهام عدالت و انتقال مالکیت آن ممنوع است. در بانک اطلاعاتی سامانه سجام، مشمولان سهام عدالت ، ثبت نام شدگان قطعی هستند.​

ارزش سهام عدالت تحت تاثیر روزهای نزولی بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر کاهش یافته و ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی کمی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است.

سهام عدالت همان دارایی که همواره با ارزش خوانده می‌شود و حدود ۴۹ میلیون مشمول دارد، پس از آزادسازی در سال ۱۳۹۹ روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و ارزش واقعی آن که طی دو سال گذشته،  از ۲۰ میلیون تومان نیز فراتر رفته بود تا کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز کاهش یافته است.
 

سایه چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود  ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و در ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز  حدود ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان بود.

بر این اساس چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخته و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی حتی نسبت به حدود یک ماه  قبل باز هم کاهش داشته و به ۱۰ میلیون و۴۶۳  هزار تومان رسیده است.

البته همه این مباحث درحالی مطرح می شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۹ و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

بررسی آخرین وضعیت سهام عدالت، فردا در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس فردا(یکشنبه) گزارش نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت را بررسی می‌کنند.

براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، فردا(یکشنبه) اعضای این کمیسیون به بررسی گزارش نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت، راهکارها و چالش‌های مربوطه می‌پردازند.

آسیب شناسی و چالش‌های نظام رقابت در کشور با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای رقابت، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نشست مشترک اعضای کمیسیون با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دستورکارهای روز دوشنبه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

همچنین اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس سه‌شنبه(یکم شهریور ماه)از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای پژوهشی و تولیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید می‌کنند.

زمان ثبت نام سهام عدالت اعلام شد

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، برای افرادی که از اقدام جهت ثبت نام در مرحله ی اول نام نویسی جا مانده اند و همچنین کودکان تازه متولد شده، مجدداً در سال ۱۴۰۱ انجام می گیرد تا افراد امکان استفاده از این فرصت مناسب را داشته باشند.

در دور نخست، ارائه سهام عدالت، با استقبال چشمگیری از جانب مردم و واجدین شرایط و بنابراین دولت، برای ارائه مجدد و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال جاری، به منظور یکسان سازی سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، به ویژه افراد با درآمد پایین، اقدام نموده است.

در مرحله ی اول ثبت نام سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر از افراد واجد شرایط موفق به دریافت این سهام شدند. و اکنون افراد بسیاری وجود دارند که ممکن است بنا به دلایل گوناگون موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده باشند. در نتیجه این افراد منتظر فرصت دیگری برای انجام ثبت نام هستند.

این افراد واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت ملی در مرحله ی جدید هستند:

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

کسانی که در سال‌های گذشته ضمن شناسایی و دریافت دعوت نامه، تکالیف قانونی خود را انجام داده‌اند ولی به دلیل اختلال سیستمی سهام دریافت نکرده‌اند.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما در آن زمان، به هر دلیل موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بجز این چرندیات چیزی دیگر شما رو راضی نگه می‌دارد ؟!!

      • ناشناس ارسالی در

        فقط فوش باید بنویس

    • ناشناس ارسالی در

      سلام پسرم متولد ۱۳۸۷ هست ولی واسش سهام نگرفتم چکار کنم

    • امین نبیری ارسالی در

      انگار آزار دیگر برای شما لذت بخش واقعن خجالت اوره ک بخاطر ویو خوردن خبر کذب اراجیف بدین ب خورد مردم بدبخت شما باید غاز بچرونید نه کار خبر ک اصل پایش صحت وراستی ودرستی خبره ک این خصایص در ذات شما نیست

      خجالت بکشید از زدن خبر دروغ

    • عمر ارسالی در

      سهام عدالت باید به همه مردم بدهند..!!!!اگر سهام بی عدالتی و نا عدالتی هست به شهرام و بهرام ندهند..التماس تفکر پرواز ساعت۸ کی پرواز میکنه....عجب دولتمردان نامردی داریم.

      • ناشناس ارسالی در

        فقط حقشه چندفوش بخوره
        دولتمون دولتی نیست قانون دزدی فقط بلدن
        خب همه رو سریارانه ها بدن هرکسی جامانده یا تاریخی اعلام کنند شرشو بکنند والا خیلیا محتاج به این سهام عدالت لعنتی

    • مجید ارسالی در

      باسلام انشالله همه هموطنان عزیز میدونن که حرفهایکه در مورد چه مشمولان سهام عدالت وجاماندگان سهام عدالت هر حرفی، وهر تاریخی که میگویند تمامشون دروغ و الکی هست تنها بخاطر سود اینترنتی که ماها برای آگاهی مصرف میکنیم. فرق کلاهبرداری با این کار شما چیست.

    • محمدعلی الماسی ارسالی در

      باسلام شماری شبای خوانواده به این شرهست۶۰۳۷۹۹۷۱۸۹۷۰۱۵۳۶ از دولت جمهوری اسلامی دونیا تقاضا این مورد را دارم که واقعآ نیازمندم ماندم که دوتا بچمو کجا ببرم وام هم خبری نیست ۳ساله صبت نام کردم ولی متصفانه به هیچ موکول شدتکلیف من با خوانواده چی میشه هر فردی آبرو هیئت شو دوستدارم خواهش مندم که دولت محترم رسیدگی کند با تشکر فراوان شماره تماس ۰۹۱۹۸۲۰۹۰۷۹

      • ناشناس ارسالی در

        چقدر ساده ای.

      • ناشناس ارسالی در

        اسم سهام عدالت رو بگذارید سهام بی عدالتی که بیشتر شبیه باشد

    • قدرت الله حصاری ارسالی در

      بابا یه بار میگیم بریم؟ زود ثبت نام کنید یه بار میگیم نمیخواد خود دولت شناسایی و پایش میکند بالاخره چکار کنیم ؟اگه نمی دید بگین نمیدیم اگه هم قصد کمک و حق قانونی ماست که اینقدر این مردم رو سردرگم نکنید

    • سلام من متولدسال۱۳۶۹ هستم ولی سهام ندارم توروخداپیگیرباشیدخیلی نیازداریم ارسالی در

      من خودم نظرم اینه برای قشرکم درامدجامعه بایدهمش تعلق بگیرد

      • اصغر ارسالی در

        چه بهتر که نداری والابخدا

    • زیبا ارسالی در

      خجالت بکشید تا کی میخواید با این خبرهای دروغ مردمو فریب بدید واقعاً خجالت آوره

      • اصغر ارسالی در

        اره والا راس میکه بخدا

    • ناشناس ارسالی در

      اخه چراراجب سرفصلی که ملت رومیکشونیدتوی سایتتون حرف نمیزنیدفقط کوسشعرمیبافید.کیرتوکوس اول واخرتون

    • M ارسالی در

      شرم آورکه بخاطر ویو خوردن دروغ بنویسید چه تاریخی مشخص شده خجالت هم خوب چیزیه وقتی خبرگذاری یک کشور این باشه .....؟

    • محمود ارسالی در

      سلام
      یه تاریخ ثبت نام میخواهید به مردم اعلام کنید اینقدر اراجیف نمیخوادببافیدیه باردرست حسابی اعلام کنیدتمام خودتون به کارخودتون هم اعتمادنداریدچون علم شوندارید

    • عیدی سوار ارسالی در

      بی شرف بی ناموس
      فقط بااحساسات مردم بازی میکنی توچه خری هسی که تعیین کنی براثبت نام
      جاماندگان توفلانت بروند لعنت خدابرتو ننگ برتو

    • علی مدامی ارسالی در

      بجز چرت و پرت چیز دیگری ننوشته بودید خیلی خائن هستین

    • روح الله زلکی ارسالی در

      واقعا که شعور و شخصیت ندارین با این خبر دادن دروغ و کذب،کم دولت مردان و مسیولین بی کفایت مردم رو اذیت می‌کنند شماها هم داغشون رو تازه میکنید اینجوری سرکارمون میذارید،خیر نبینی بحق علی

    • ناشناس ارسالی در

      اخه الدنگ این متنی که گذاشتی چه ربطی به تیتر داشت ،،،واقعا چقد شما کمبود دارین اخه

    • زهرا بدر ارسالی در

      جهت دریافت سهام عدالت چه باید کرد؟

    • علی ارسالی در

      تیتر دروغ، خجالت بکشید

    • پروین عباس زاده میرابادی ارسالی در

      باسلام خواهش میکنم من با ستا بچه از همسرم جدا شدم اصلا سهام عدالت ثبت نکردیم بخدا تو خرج بچهام موندم یکاری برام انجام بدین ازتون ممنونم

    • ناشناس ارسالی در

      خجالت بکشیدبااین همه اخبارکذب ودرغین شماتاکی میخواهیدنمک ب زخم مردم مظلوم بپاشیدمطمئن باشید آه این مردم دامنتان را خواهد گرفت پس لطفااخبارکذب ودرغین ومثل سهام عدالت که اسمش سهام خجالته تحویل مردم ندید

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر آدم باید بد بخت باشه که برای اینکه خبرهاشو بخونند اراجیف تحویل خلق الله‌ بده

    • ناشناس ارسالی در

      ایا کسانی که تا بحال سهام عدالت ثبت نام نکردن باید به کجا مراجعه بکنن

    • ناشناس ارسالی در

      تاریخ مشخص ثبت نام سهام عدالت معلوم کنید هروز اعلام می کنید مراجعه کرده سایت بستس ی بار برای همیشه درست عمل کنید خواهشن

    • محمد تورچی ارسالی در

      سلام من ۵۱ سال دارم بیکارم لاقل سهام عدالت را بدین .به خاطر آبرو تحط پوشش کمیته و بهزیستی نرفتم چه خاکی بریزم تو سرم.

    • ارش الوندی ارسالی در

      تو رو به خدا بس کنید ،چرا کاری رو که نمیتونید انجام بدید به مردم قولشو میدین .

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا جای تأسف داره که ما هم به همدیگه نه احترام میزاریم نه برای همدیگه ارزش قائلیم آخه به چه قیمتی راضی میشید مردم و سر کار بزارید و فقط برای خودتون فحش و ناسزا و نفرین بخرید اونوقت خودتونو باشرف !!!!هم میدونید

    • ناشناس مستعمری بگیر ارسالی در

      اخه مگه دورغ هناقه چرا دورغ میگین کی و کجا جامانده سهام عدالتو ثبت نام میکنه بر پدر مردم ازار لعنت ...دورغگویی نون میبرین سر سفره زنو بچتون

    • مهرداد ارسالی در

      اگزوز خاور .......خبرنگار

    • احمدراستکار ارسالی در

      آخه لعنت به شما چرا مردم روسرکارمیزارید مکید برای ثبت نام اینجا مراجعه کنید این همه چرتوپرت نوشتید آخرهم هیچ بی سوادالدنگ مگه مردم مسخره شما هستم چقدر شما کثافتید

    • ناشناس ارسالی در

      فحش خودتون ملسه بی ناموسها

    • محمدمهدی ارسالی در

      بی شرف بجز اینکه سرخانم خودروبرای مردم بگیری چیزی دیگه ای نیست آخه این چطور درآمدی هست که توبااین همه حرف الکی درمیاری بیناموس

    • زینت رضایی ارسالی در

      سهام عدالت کی ثبت نام می کنن من ندارم سهام خیلی احتیاج دارم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام یک کمی شرف دارید ؟اگه چرندیادتون تمام شد می تونید مقاله های قبلی را چند بار دیگه تکرار کنید و یکی دو مگا اینترنت بی
      دردسر سرقت نمایید بنده ضامن که کسی کاری باهاتون نداشته باشه

    • جمشید ارسالی در

      یعنی واقعا شرم بر شما باد. واقعا چقدر ارزش داره برای شما. اینکه بازدید از صفحه شما بالا بره. به وجدانی که ندارید، قسم میدم که این کسب درامد در ازای خبر (فیک ) به چه قیمت. شما از ان دسته از رسانه ها هستید که برای رسیدن به پول دست به هرکاری میزنید. هر کاری که فقط برای شما پول توش باشه. و اصلا مهم نیست که فحش بخورید. ناسزا بشنوید. فقط پول مهمه. و در پایان باید بگم که حیف خاک که بر سرتون باشه. حیف

    • حسین ارسالی در

      سلام انقدر زیاد درغ گفتین از اول تا الان مشکل باور بشه حق با مردم خوب شریف هست چون دولتهای بودن به فکر منافع خودشان واقوام خویشاوندان ودوری بریشان نشان داده شده

    • اصغر ارسالی در

      خیلی پست هستی درست مثل شبکه میلی

    • محمد عادلی ارسالی در

      فقط چرند یات . جوری تیتر میزنی که انگار قراره لینک برا ثبت نام بدی ولی هی دو تا خبر رو عقب جلو میکنید ک وقت مردم رو بگیری و بازدید بخوره سایتت

    • ناشناس ارسالی در

      ریدم تو خبرت لعنت به پدر مادرتون

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام بابا شما به جز کمیته و بهزیستی میذن چون فقط اینها نور چشم هستند بیقه ذهک ها چون واقعا نیازمند واقعی هستندنمیدن اینها همش ازاجیو نوشتن به بقیه دوم سوم دوره میدن دروغه همش بی عدالتی و تبعض خدا ریش ادم خاین و دورغگو بکنه که سنگ اندازی میکنه آ یا منکه با کمیته و بهزیستی جز دهک چهارم هستم چرا به اونها سهام میدن به نه گفتم آ خه اونا نور چشمی هستن ماها بی یاوربرید خدا ریشه آ دم حسود خیانتکاروادم سنک اندازه بکنه الهی امین

    • ناشناس ارسالی در

      همه اینهایی که میگیددروغه دروغه دروغه تاکی میخای دروغ بگید بدبختمون کردید دیگه بسه یک ماه دارم می‌دوم برای وام مسکن ولی هنوز موفق نشدم بگیرم صاحب خونم داره اساسامو پرت می‌کنه بیرون آخه نامسلمونهای بی دین چرااینقدردروغ میگید لعنت خدا به شما

    • ناشناس ارسالی در

      همه دروغ

    • ناشناس ارسالی در

      شما اگه بخواهيد به مردم سهام عدالت بدین خودتون میدونید کی داره کی نداره جگر مردم بدبخت همجوره خون کردین که والا خودشون گور گم کنن

    • ملت ارسالی در

      پانصد خط چرندیات وتکراری نوشتی ،تیتر قلمبه زدی بالاش ولی درکل خاک برسرت با این مقاله نوشتن!!

    • حمیدرامینه ارسالی در

      سلام منم با دوتا بچه سهام عدالت ندارم مستجرهستم گارگرساختمانی آخه بی انصافا چند ساله دارید مردم مسخره میکنید آه مردم میگیره خدا که بی عدالت نیست مثل شما

    • ناشناس ارسالی در

      عوضی. دروغگو

    • مالک ارسالی در

      ولش کن از -هالک چه خبر؟

    • ناشناس ارسالی در

      الآن این همه آب وتاب دادیدبه این خبربشتابید اینجاثبت نام کنید، آدرس اش کجابود؟ خجالت هم خوب چیزیه بخدا

    • Hjk ارسالی در

      برشرف نداشتت لعنت بااین اراجیفت قرمساق

    • لعنت به این سهام عدالت یارانه شما ازماچیزی نگیرید نمیخایم اقااا ارسالی در

      لعنت به این سهام یارانه هزارتا چرت پرت دیگه شما چیزی ازما نگیرید نمیخایم اقااا

    • عمران محبی ارسالی در

      من سهام عدالت ندارم خدم عضو بهزیستی هستم

    • بی سهام ارسالی در

      بی سهام هستم چهار نفر هستیم فقط علکی مردم بدبخت رو سرکار میزارید واقعا جای تاسف داره بی عدالتی تا کجا سهام چی کشک چی؟ الان چند ساله که وعده وعید میدن مسئولان ؟ محترم چرا آخه تا کی سر کار گذاشتن یکی مثل خودم که سهام عدالت نداریم تاسف بار هستش

    • ناشناس ارسالی در

      چی بنویسم براتون فحش خوب دیگه نداشتی بنویسی بحساب خو ت اطلاع رسانی کردین

    • قادرپناهی ارسالی در

      اخه الاغ. اخه بیناموس... اخه بیشرف... اخه بی پدرمادر... بخاطر پول هرکاری میکنی... شما ازان دسته ادمایی هستیدکه. میگید هرکاری باهام میکنن. بکنن... فقط پول بدن.... شماراضی میشید... بامادر وخواهرشما یکوشب و بگذرانیم. وسرصبح که میخایم بریم خونهو. فقط پول بدیم بهتون.... درواقع. قورومچاخ هستید

    • ایرانی ریشه دادم که این دولت ها خشکانده مرا ارسالی در

      من حرف خاصی ندارم بابت این دروغ پراکنی های شما. انتظار خاصی هم ندارم . دولت هایی که این نظام خودش میاره سر کار نه ما مردم فلک زده و بدبخت باید همچین خبر گذار کذابی هم داشته باشه تا قطارش با بی رحمی برسه مقصد دلخواهی که میخواد

    • حسن ارسالی در

      شماکه چرندپرندبجای خبربه خوردمردم میدی،شایدمجبوری ازدروغگویی نون دربیاری،خدابت کمک کنه که پیشرفت نکنی،چون ممکنه مجبوربشی ازچیزهای بدترنون دربیاری ،بهرحال کذابی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه