ارسال به دیگران پرینت

خوردن خوراکی | خوردن خوراکی هایی که درد را بدتر میکند

این چهار ماده خوراکی درد مفاصل را بدتر می‌کند

اگر به طور منظم درد یا تورم مفاصل را تجربه می‌کنید، می‌دانید که این درد چقدر آزاردهنده است. دلایل متعددی وجود دارد که باعث شود یک فرد درد مفاصل طولانی را تجربه کند، یکی از شایع ترین دلایل آن آرتروز است.

این چهار ماده خوراکی درد مفاصل را بدتر می‌کند

این چهار ماده خوراکی درد مفاصل را بدتر می‌کند 

اگر به طور منظم درد یا تورم مفاصل را تجربه می‌کنید، می‌دانید که این درد چقدر آزاردهنده است. دلایل متعددی وجود دارد که باعث شود یک فرد درد مفاصل طولانی را تجربه کند، یکی از شایع ترین دلایل آن آرتروز است. 

ممکن است فکر کنید آرتروز یک بیماری است. اما در واقع بیش از 100 نوع آرتروز وجود دارد که ممکن است فرد به آن مبتلا شود و همه این موارد مربوط به درد مفاصل یا بیماری‌های مفصلی است. 

راه‌هایی برای کاهش درد تورم مفاصل وجود دارد، و یکی از راه‌هایی که می‌توانید انجام دهید از طریق رژیم غذایی است. در ادامه نکاتی را برای تغذیه سالم‌تر به شما می‌گوییم. مصرف این مواد غذایی باعث بدتر شدن درد شما می‌شود. 

1-شکر  

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و قندها باید در رژیم غذایی بیماران مبتلا به آرتریت کاهش یابند، زیرا این‌ها بسیار التهاب‌زا هستند و می‌توانند باعث تشدید آرتریت شوند یا درد ناشی از آن را بیشتر کنند. در یک نظرسنجی از بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، مشخص شد که دسرها و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر جزو مواردی بودند که در بدتر شدن علائم مفصلی شرکت‌کنندگان گزارش شده‌اند. این بدان معنا نیست که شما باید دسر را برای همیشه کنار بگذارید، اما این ایده خوبی است که میزان شکر اضافه شده مصرفی خود را کنترل کنید و شاید در صورت امکان قندهای طبیعی مانند میوه را انتخاب کنید. 

2- گلوتن 

برای افراد معمولی که آرتریت ندارند، غذاهای حاوی گلوتن می‌تواند کاملاً خوب و بی‌خطر باشد. متأسفانه، برای کسانی که از درد مفاصل مداوم رنج می‌برند، گلوتن ممکن است عاملی برای تشدید درد آنها باشد. 

محصولات حاوی گلوتن و گندم به مرور زمان منجر به التهاب می‌شوند و التهاب ارتباط مستقیمی با درد و تورم مفاصل دارد. در گزارشی که در مجله روماتولوژی منتشر شد مشخص شد که رژیم غذایی گیاهی و بدون گلوتن تأثیر مثبتی بر تسکین علائم آرتریت و درد مفاصل دارد. 

3- غذای فرآوری شده 

غذاهای فرآوری شده ممکن است خوشمزه و مقرون به صرفه باشند، اما این غذا مملو از عوارض جانبی منفی است، از جمله توانایی بدتر کردن درد مفاصل و التهاب. 

غذاهای فرآوری شده با کمک به عواملی مانند افزایش وزن زیاد و افزایش التهاب، علائم آرتروز را تشدید می‌کنند. ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که هرگز غذای فرآوری شده مصرف نکنید، اما توصیه می‌کنیم تا زمانی که می‌توانید مصرف خود را محدود کنید تا ورم مفاصل خود را تسکین دهید. 

4- گوشت قرمز 

تغییر مداوم گوشت قرمز و فرآوری شده برای پروتئین‌های گیاهی ممکن است به کاهش تورم و علائم دردناک آرتروز کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف زیاد گوشت قرمز با التهاب بیشتر همراه است. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حذف گوشت قرمز می‌تواند به تسکین علائم آرتروز کمک کند. 

مجبور نیستید برای همیشه با هیچ یک از این غذاها خداحافظی کنید، اما کاهش قابل توجه میزان مصرف این غذاها به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند و امیدواریم با انجام این نکات درد شما بهبود یابد. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه