ارسال به دیگران پرینت

سیم تلویزیون | مخفی کردن سیم تلویزیون

پنج راه ساده برای مخفی کردن سیم‌های تلویزیون که خانه شما را شلوغ نشان ندهد

آیا پشت تلویزیون شما شبیه انبار سیم شده؟ حقیقت این است که تقریباً همه مجبورند هرازگاهی با مرتب کردن تعداد زیادی سیم دست‌و‌پنجه نرم کنند.

پنج راه ساده برای مخفی کردن سیم‌های تلویزیون که خانه شما را شلوغ نشان ندهد

پنج راه ساده برای مخفی کردن سیم‌های تلویزیون که خانه شما را شلوغ نشان ندهد 

آیا پشت تلویزیون شما شبیه انبار سیم شده؟ حقیقت این است که تقریباً همه مجبورند هرازگاهی با مرتب کردن تعداد زیادی سیم دست‌و‌پنجه نرم کنند. مشکل سیم‌های درهم و برهم این است که گاهی اوقات ممکن است باعث شوند طول عمر سیم‌ها کمتر شود و در مواقع دیگر، انتخاب کابل مناسب برای تلویزیون یا سایر وسایل بدون نیاز به امتحان کردن چندین سیم بسیار دشوار است. از طرفی باز کردن گره آنها هم کار سختی است. 

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید این سیم‌ها را برای همیشه مخفی نگه دارید و مرتب نگه دارید. قبل از استفاده از این نکات، رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است. از آنجایی که با سیم کار می‌کنید، باید قبل از هر کاری همه کابل‌ها را از منبع آنها جدا کنید. خبر خوب اینکه می‌توانید سیم‌های خود را با استفاده از ابزارهای معمولی خانگی بدون صرف هزینه‌های گزاف به خوبی سازماندهی کنید. 

از بست سیم استفاده کنید 

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای دسته‌بندی سیم‌ها سازماندهی آنها با استفاده از اتصالات کابلی است. اینها بست‌های پلاستیکی یا فلزی هستند که برای بستن سیم‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند بدون اینکه آنها را خیلی سفت کنند. جدا از اینکه اتصالات کابل بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، نگهداری از آنها نیز آسان است و کابل‌های شما را از آسیب محافظت می‌کنند. 

کابل‌ها را در کشو نگهداری کنید 

راه دیگر این است که سیم‌های کابل را در کشو قرار دهید. احتمالاً یک میز کوچک نزدیک به قسمت تلویزیون خود دارید که یک کشوی بلااستفاده دارد. وقت آن است که آشغال‌ها را از آن کشو دور بریزید و کابل‌های خود را در کشو بگذارید. نگران نباشید، می‌توانید به راحتی یک خروجی برای سیم‌ها در پشت کشو ایجاد کنید. با استفاده از یک مته برقی، به آرامی مته را از مرکز کشو در پشت عبور دهید، سپس یک نوار برق را برای اتصال مستقیم به دیوار وصل کنید. 

برای سیم‌های یدکی می‌توانید مهارت‌ و سلیقه خود را به نمایش بگذارید و با استفاده از مقوا یا جعبه‌های کادو محلی برای سیم‌ها درست کنید. با این کار به فرآیند بازیافت هم کمک می‌کنید. 

سیم‌ها را در پوشش‌های قرنیز نگه دارید 

تخته‌های پایه برای پنهان نگه داشتن سیم‌ها نیز مفید هستند. می‌توانید سیم‌ها را در زیر قرنیزها و تزئینات پنجره به روشی تقریبا نامرئی پنهان کنید. اگر کاملاً واضح هستند، آنها را با رنگ‌های مشابه رنگ آمیزی کنید تا از دید مهمانان پنهان بمانند. 

همچنین می‌توانید روکش قرنیز بخرید و آنها را به قسمت پایین تخته وصل کنید تا کانالی برای سیم‌های خود درست کنید. این روکش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه قرنیزهای واقعی هستند و به راحتی نصب می‌شوند.  

سیم‌ها را در کاور سیم قرار دهید 

روکش‌های سیم اغلب از مواد پلاستیکی ساخته می‎شوند و به دیوار متصل می‌شوند تا امکان عبور سیم‌ها به دیوار بدون به نمایش گذاشتن ظاهر بد آنها فراهم شود. کاورهای سیم بسیار محبوب‌اند زیرا مقرون به صرفه و تا حدودی شیک‌اند و با رنگ‌های مختلف موجود هستند. بنابراین، اگر نگران ظاهر روکش‌های سیم هستید، می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که برای خانه شما مناسب باشد. 

سیم‌ها را درون دیوار بگذارید 

راه‌هایی که گفتیم بسیار کارآمدند اما راه دیگری هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید برای همیشه سیم‌های را مخفی نگه دارید. شما می‌توانید سیم‌ها را درون دیوار کار بگذارید. برای این کار ابتدا برق را قطع کنید و سپس سعی کنید مناطق آزاد را در فضای دیوار پیدا کنید تا مطمئن شوید که به کانال‌ها یا تیرهای متقاطع آسیب نمی‌رسانید. از طرف دیگر، می‌توانید از آهن‌ربا برای تعیین محل کانال‌ها در دیوار استفاده کنید. هنگامی که جای آن را پیدا کردید، آن قسمت از دیوار را با یک تیغ برقی جدا کنید و سیم‌های خود را در صفحات کابل نصب شده قرار دهید. همچنین باید دیوار را دوباره پر کنید و کمی رنگ یا کاغذ دیواری روی آن بکشید تا تمیز و زیبا دیده شود. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : و۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه