ارسال به دیگران پرینت

بارداری | خوردن بادام دربارداری

در زمان بارداری می‌توان بادام خورد؟ | تاثیرات خوردن بادام در بارداری

اگر کسی از شما بپرسد که آیا بادام غذای سالمی است یا خیر، شاید فوراً بگویید: بله. اما اگر در مورد تأثیر آن بر بارداری سؤال شود، ممکن است زیاد مطمئن نباشید که خوب است یا بد

در زمان بارداری می‌توان بادام خورد؟ | تاثیرات خوردن بادام در بارداری

در زمان بارداری می‌توان بادام خورد؟ 

توصیه‌های نادرست درباره بارداری زیاد است، اگرچه برخی ممکن است عجیب به نظر برسند. فکر کنید هنوز این یک باور رایج وجود دارد که می‌توانید جنسیت کودک خود را از روی شکل برآمدگی شکم تشخیص دهید. عاقلانه است که در دوران بارداری به شایعات توجه نکنید و به عادات روزانه و انتخاب غذا و حرکت خود توجه کنید تا مطمئن شوید کاری که انجام می‌دهید واقعاً خوب است. 

حالا اگر کسی از شما بپرسد که آیا بادام غذای سالمی است یا خیر، شاید فوراً بگویید: بله. اما اگر در مورد تأثیر آن بر بارداری سؤال شود، ممکن است زیاد مطمئن نباشید که خوب است یا بد. حتی مواردی مانند استفاده از پتوی برقی یا گرفتن عکس رادیولوژی دندان نیز می‌توانند روی جنین در حال رشد تأثیر بگذارند. جالب اینجاست که باید از غذاهای معمولی مانند ماهی، پنیر و گوشت در دوران بارداری اجتناب کرد. در اینجا آنچه را که باید در مورد مصرف بادام در دوران بارداری بدانید آورده‌ایم. 

بادام و بارداری 

آجیل در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای منبع آلرژی در کودکان شده و در نتیجه، زنان باردار از ترس آلرژی نوزاد نسبت به مصرف آن در دوران بارداری کمی نگران شده‌اند. با این حال این فکر اصلاً درست نیست. 

دکتر روچی گوپتا، متخصص اطفال می‌گوید: «مادرها نباید از خوردن برخی غذاها بترسند و باید به غذا خوردن منظم و رژیم غذایی خود ادامه دهند. در واقع، خوردن آجیل ممکن است به جلوگیری از آلرژی کودکان هم کمک کند. همین نظریه برای سایر آلرژی‌های رایج نیز صادق است. گوپتا می‌گوید که کودکان معمولاً به شیر، تخم مرغ، آجیل، صدف، ماهی، گندم و سویا حساسیت دارند. 

بادام می‌تواند سلامت مغز کودک را تقویت کند 

تا زمانی که خودتان به بادام حساسیت ندارید، بهتر است آن را در رژیم غذایی دوران بارداری خود بگنجانید. مطالعه‌ای از موسسه سلامت جهانی بارسلونا نشان می‌دهد که مصرف تنها 90 گرم (سه مشت) آجیل در هفته، از جمله بادام، گردو و فندق باعث بهبود توجه و تفکر و مهارت‌های حافظه در کودک می‌شود. 

محقق و نویسنده این مطالعه، فلورانس گیگنا، توضیح می‌دهد: «ما فکر می‌کنیم که اثرات مفید مشاهده شده ممکن است به این دلیل باشد که آجیل سطوح بالایی از اسید فولیک و به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا6 دارد.» گیگناک ادامه داد: «این‌ها در بافت عصبی، به ویژه در نواحی جلویی مغز، که بر حافظه و عملکردهای اجرایی تأثیر می‌گذارند، تجمع پیدا می‌کنند.» 

علاوه بر این، بادام حاوی مقدار زیادی مواد مفید مانند منیزیم، ریبوفلاوین و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه است. ریبوفلاوین به محافظت در برابر پره اکلامپسی کمک می‌کند و منیزیم رشد جنین را تقویت می‌کند. علاوه بر اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه که به رشد مغز کودک شما کمک می‌کند، بادام همچنین به کاهش کلسترول و افزایش متابولیسم نیز کمک می‌کند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه