ارسال به دیگران پرینت

بزرگ بودن کفش | چند ترفند برای کوچک کردن کفش‌ها

کفشتان بزرگتان است؟ با آب و سرکه آن را کوچک کنید| چند ترفند برای کوچک کردن کفش‌ها

حتماً شما هم تجربه کرده‌اید که کفشی خریده‌اید و کمی بزرگتان بوده و با کفی کفش هم اندازه شما نشده. هنگامی که شما آنلاین کفش می‌خرید، احتمال اینکه در نهایت با یک جفت کفش خیلی بزرگ یا خیلی کوچک مواجه شوید زیاد است

کفشتان بزرگتان است؟ با آب و سرکه آن را کوچک کنید| چند ترفند برای کوچک کردن کفش‌ها

کفشتان بزرگتان است؟ با آب و سرکه آن را کوچک کنید| چند ترفند برای کوچک کردن کفش‌ها 

حتماً شما هم تجربه کرده‌اید که کفشی خریده‌اید و کمی بزرگتان بوده و با کفی کفش هم اندازه شما نشده. هنگامی که شما آنلاین کفش می‌خرید، احتمال اینکه در نهایت با یک جفت کفش خیلی بزرگ یا خیلی کوچک مواجه شوید زیاد است. این وضعیت ممکن است در خرید حضوری نیز رخ دهد، زمانی که کفشی پیدا می‌کنید که دوستش دارید ولی بزرگتان است. حتی اگر کفش‌های شما در هنگام خرید کاملاً اندازه هستند، ممکن است با استفاده مکرر و طولانی مدت گشاد شوند. 

پوشیدن کفش‌هایی که برای پاهای شما خیلی بزرگ هستند، ممکن است در درازمدت باعث ایجاد بونیون و انگشت چکشی شود. کفش‌های سایز بزرگ ممکن است منجر به درد قوس پا شوند. اما دور انداختن کفش‌های رویایی‌تان هم کار خوبی نیست. 

در چنین شرایطی، دانستن نحوه کوچک کردن کفش‌ها می‌تواند شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد. روش‌های مختلفی برای کوچک کردن کفش‌ها وجود دارد. برای مثال، آب سرد می‌تواند به شما کمک کند تا هر نوع کفش‌ برزنتی را کوچک کنید. در اینجا چند تکنیک مفید به شما می‌گوییم که می‌توانید زمانی که کفش‌هایتان کمی شل می‌شوند امتحان کنید. 

کفش‌های خود را با خشک‌کن یا سشوآر کوچک کنید 

وقتی نوبت به کوچک کردن کفش‌های چرم یا جیر می‌رسد، می‌توانید روش آب و گرما را امتحان کنید. برای شروع، کفش‌ها را در آب سرد خیس کنید تا ناحیه‌ای که باید باریک شود مرطوب شود. آن‌ها را برای مدت طولانی در آب نگذارید، مبادا خیس شوند. گرمای تولید شده از خشک‌کن یا سشوآر به چروک شدن کفش کمک می‌کند. از آنجایی که پنبه فرآوری نشده تحت حرارت شدید می‌تواند تا 20 درصد منقبض شود، می‌توانید پنبه را در اطراف کفش خود بگذارید و آن را در خشک‌کن یا با سشوار به مدت 20 دقیقه فشرده کنید. برای جلوگیری از ساییدگی پارچه کفش و محو شدن رنگ، سشوار را حدود 15 تا 20 سانتی متر از کفش خود بگیرید. 

برای کفش‌هایی که از پارچه‌های ظریف مثل چرم و مدل‌های پاشنه‌‌دار درست شده‌اند، باید آن‌ها را به طور طبیعی در زیر نور مستقیم خورشید خشک کنید. برخی از کفش‌ها می‌توانند چند دور در خشک کن دوام بیاورند و برخی بهتر است به گرمای طبیعی رها شوند.  

ممکن است بخواهید پس از گرم کردن کفش با خشک کن از نرم کننده خاصی استفاده کنید که با نوع کفش شما مطابقت داشته باشد تا از آسیب گرما جلوگیری شود. با انجام این کار، می‌توانید روغن‌های از دست رفته در طول فرآیند گرمایش را بازیابی کنید و کیفیت کفش خود را حفظ کنید. زمانی که کفش‌هایتان خشک شد، آن‌ها را بپوشید و اندازه بزنید. اگر نواحی فشرده شده هنوز برای پاهای شما شل هستند، می‌توانید این روند را تا زمانی که سفت شوند و به تناسب کفش مورد نظرتان برسید، تکرار کنید. 

کفش‌های خود را با سرکه و آب کوچک کنید 

روش دیگری که می‌توانید برای کوچک کردن کفش‌های ساخته شده از چرم و جیر امتحان کنید، استفاده از آب و سرکه است. برای استفاده از این روش، یک پارچه تمیز را در یک کاسه پر از مقدار مساوی آب و سرکه بریزید. پس از خیس شدن تمام سطح هر کفش با یک پارچه مرطوب، اجازه دهید حداقل 24 ساعت در هوا خشک شود. به خاطر داشته باشید که چرم در زیر نور مستقیم خورشید می تواند ترک بخورد، بنابراین حتما قبل از خشک کردن کفش، با یک لایه پارچه نرم روی کفش خود بپوشانید و آن را برای مدت طولانی زیر حرارت طبیعی قرار ندهید. ممکن است لازم باشد این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که کفش‌هایتان به اندازه مناسب شما کوچک شوند. 

یکی دیگر از راه‌های کاهش سایز کفش استفاده از اتو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارچه را به عنوان یک لایه محافظ اضافی روی کفش قرار دهید و اتو را روی قسمت‌هایی که نیاز به جمع شدن دارند بکشید. برای کفش‌های چرمی، اتو را روی حرارت کم قرار دهید و به آرامی اتو کنید تا پوشش گرمایی یکنواخت داشته باشید. کفش‌های نخی ممکن است به حرارت بیشتری نیاز داشته باشند. پس از حدود 15 دقیقه دوشاخه اتو را بکشید و پارچه را بردارید تا کفش شما تحت فشار حرارتی قرار نگیرد و پاره نشود. این روند را تا زمانی که کفش‌های شما به تناسب دلخواه کوچک شوند تکرار کنید. 

داشتن یک جفت کفش که کاملاً مناسب شما باشد تأثیر قابل توجهی بر تیپ، سلامت و اعتماد به نفس شما دارد. بنابراین، پای خود را درست اندازه بگیرید و در صورت امکان به صورت حضوری خرید کنید تا گرفتار کوچک یا بزرگ بودن کفشتان نشوید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • هانیه ارسالی در

      وای خیلی خوبه که

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه