ارسال به دیگران پرینت

تخم مرغ | تخم مرغ نقره ای

تخم‌مرغ نقره‌ای وجود دارد؟ از ویدئوی تیک‌تاک تا واقعیت

وقتی غذا و علم با هم تلاقی پیدا می‌کنند، تقریباً همیشه نتیجه حاصل از آن شگفت‌انگیز می‌شود. دانشمندان فقط با استفاده از آب و الکتریسیته غذا درست کرده‌اند، راه‌های جدیدی برای نگهداری باقی مانده‌ غذاها ارائه کرده‌اند و توضیح داده‌اند که چرا پنکیک‌های ما گرد هستند.

تخم‌مرغ نقره‌ای وجود دارد؟ از ویدئوی تیک‌تاک تا واقعیت

تخم‌مرغ نقره‌ای وجود دارد؟ از ویدئوی تیک‌تاک تا واقعیت 

وقتی غذا و علم با هم تلاقی پیدا می‌کنند، تقریباً همیشه نتیجه حاصل از آن شگفت‌انگیز می‌شود. دانشمندان فقط با استفاده از آب و الکتریسیته غذا درست کرده‌اند، راه‌های جدیدی برای نگهداری باقی مانده‌ غذاها ارائه کرده‌اند و توضیح داده‌اند که چرا پنکیک‌های ما گرد هستند. آن‌ها حتی راه درست خوردن بیسکویت ارئو را نیز کشف کرده‌اند. بله، علم شگفت انگیز است! البته، دانشمندان هنوز در حال کار روی سایر ابهامات غذایی مانند سالم بودن یا نبودن تخم‌مرغ هستند. حالا در برنامه تیک‌تاک ترفندی ارائه شده که ظاهراً می‌توانیم بیرون پوسته تخم‌مرغ را نقره‌ای کنیم. این کار بچه‌ها را سرگرم نگه می‌دارد و به والدین فرصتی می‌دهد تا آنچه را که در حال رخ دادن است برای بچه‌ها توضیح دهند.

تخم‌مرغ نقره‌ای، واقعی یا توهم؟ 

با توجه به ویدیوی تیک‌تاک که 81.5 هزار لایک دریافت کرده، می‌توانید کاری کنید که تخم‌مرغ نقره‌ای شود. در این ویدئو‌ها افراد در حال سوزاندن قسمت بیرونی تخم‌مرغ روی یک شمع هستند که هنوز در پوسته‌اش است و این زیرنویس نوشته شده که «آیا می‌دانستید اگر یک تخم‌مرغ را به طور کامل از بیرون بسوزانید و سپس آن را مستقیماً در آب قرار دهید، تخم‌مرغ کاملاً نقره‌ای می‌شود؟» فرد تخم‌مرغ سیاه شده را داخل آب می‌گذارد و می‌بیند که نقره‌ای می‌شود. اما آیا این امکان‌پذیر است؟ 

ما واقعاً دوست نداریم راز این ویدئوها را فاش کنیم، اما به خاطر بچه‌هایی که دوست دارند بدانند مجبوریم بگوییم که تخم‌مرغ واقعاً نقره‌ای نمی‌شود، بلکه این یک توهم نوری است. با سوزاندن تخم‌مرغ، «دوده‌ای» تولید می‌شود که از کربن تشکیل شده، به همین دلیل رنگ آن زغالی شده است، اما ظاهراً این دوده چندان علاقه‌ای به آب ندارد. هنگامی که تخم مرغ را در آب قرار می‌دهید، ریز حباب‌ها مانع می‌شوند و به دوده اجازه می‌دهند آب را دفع کند. این نمایش اساساً مطالعه‌ای درباره بازتاب نور است. نور در آب متفاوت عمل می‌کند و به همین دلیل است که تخم‌مرغ به نظر نقره‌ای می‌آِید. با این حال، به محض اینکه تخم‌مرغ را از آب بیرون بیاورید، همچنان مانند یک تخم‌مرغ پوشیده از دوده به نظر می‌رسد، که چندان هم هیجان‌انگیز نیست. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه