ارسال به دیگران پرینت

خوردن غذای رستورانی | مسمویت با غذای رستورانی

چرا پس از خوردن غذاهای رستورانی مسموم می‌شویم؟

مسمومیت غذایی فقط مشکلی برای افرادی که غذا می‌خورند نیست، بلکه برای رستوران نیز یک خطر محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که غذاهای جدید استانداردهای بهداشتی ضعیفی دارند

چرا پس از خوردن غذاهای رستورانی مسموم می‌شویم؟

چرا پس از خوردن غذاهای رستورانی مسموم می‌شویم؟ 

مسمومیت غذایی فقط مشکلی برای افرادی که غذا می‌خورند نیست، بلکه برای رستوران نیز یک خطر محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که غذاهای جدید استانداردهای بهداشتی ضعیفی دارند، بنابراین پیروی از اقدامات بهداشتی مناسب به شما کمک می‌کند از مشتریان خود محافظت کرده و شما را از بقیه متمایز کنند. عدم پیروی از دستورالعمل‌های قانونی برای بهداشت در یک مکان می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین و تعطیلی کسب و کار شود

خوردن غذاهای رستورانی

مجموعه ای از دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد که مدیران رستوران‌ها باید به آن‌ها پایبند باشند. در این مطلب یک نمای کلی از اقدامات بهداشتی که باید رعایت کنید، ارائه خواهیم کرد. 

ابتدا مطمئن شوید که در یک آشپزخانه تمیز کار می‌کنید و همه کارکنان از شیوه‌های استاندارد بهداشتی پیروی می‌کنند. تمیز نگه داشتن تمام میزهای کار، ظروف، تخته‌های خرد کردن، شستن و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل از تهیه غذا و پس از استفاده از آن‌ها برای تهیه غذا بسیار مهم است. 

اطمینان حاصل کنید که میز کار و ظروفی که با گوشت خام و مرغ تماس داشته‌اند، بلافاصله پس از استفاده شسته شوند. این به جلوگیری از آلودگی کمک می‌کند. 

کارکنان همچنین باید استانداردهای بهداشت فردی را رعایت کنند تا از گسترش باکتری‌ها و بیماری‌ها جلوگیری شود. آن‌ها باید اقدامات مناسب برای شستن دست‌ها، شستن دست‌ها قبل از تهیه غذا، پس از دست زدن به غذای خام، پس از دست زدن یا خالی کردن سطل زباله و پس از رفتن به توالت را انجام دهند. آن‌ها همچنین باید هر روز لباس تمیز بپوشند و اگر از هر نوع بیماری رنج می‌برند سر کار نیایند. 

غذا باید به درستی پخته شود تا هر گونه باکتری مضر از بین برود. این امر به ویژه هنگام پختن گوشت‌هایی که باید به درستی برای مدت زمان مناسب پخته شوند، اهمیت دارد. زمانی که غذا به دمای 70 درجه سانتی‌گراد به مدت 2 دقیقه یا به دمای 75 درجه سانتی‌گراد برای چند ثانیه برسد، برای سرو بی‌خطر تلقی می‌شود. برای تعیین دمای داخلی غذا می‌توانید از دماسنج پروب استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده تمیز و ضدعفونی شود. 

نگهداری مناسب غذا گام مهمی در جلوگیری از گسترش باکتری‌ها است. غذاهایی که بیش از 2 ساعت در دمای اتاق مانده یا تاریخ مصرف گذشته است باید فورا دور ریخته شوند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه