ارسال به دیگران پرینت

تمرکز | تمرکز کردن | حفظ کردن تمرکز

ترفندهایی برای افزایش تمرکز

بسیاری از مردم در سراسر جهان از ناتوانی در حفظ تمرکز رنج می‌برند و اعتقاد بر این است که در طول همه‌گیری این مشکل بدتر شده است. ناتوانی در تمرکز چیزی است که می‌تواند هم زندگی کاری و هم زندگی خانوادگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است که روش‌هایی را برای بهبود تمرکز خود پیدا کنیم.

ترفندهایی برای افزایش تمرکز

نمی‌توانید تمرکز خود را حفظ کنید؟ این ترفندها را امتحان کنید

بسیاری از مردم در سراسر جهان از ناتوانی در حفظ تمرکز رنج می‌برند و اعتقاد بر این است که در طول همه‌گیری این مشکل بدتر شده است. ناتوانی در تمرکز چیزی است که می‌تواند هم زندگی کاری و هم زندگی خانوادگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین مهم است که روش‌هایی را برای بهبود تمرکز خود پیدا کنیم. در اینجا چند نکته را به شما می‌گوییم که اگر به طور منظم حواستان پرت است می‌توانید این‌ها را امتحان کنید.

مکمل‌های طبیعی مصرف کنید

مکمل‌های طبیعی می‌توانند راه‌حل موثری برای عدم تمرکز شما باشند. این محصولات می‌توانند به شما در تمرکز و کاهش اضطراب کمک کنند. اغلب زمانی که حواسمان پرت می‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که از نظر ذهنی خسته شده‌ایم و به همین دلیل نمی‌توانیم روی کارهایمان تمرکز کنیم. این نوع مکمل‌ها حاوی مواد کاملا طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش خستگی ذهنی و افزایش عملکرد شناختی کمک کنند. از آنجا که مکمل‌ها طبیعی هستند، هیچ خطر یا عوارض جانبی پنهانی برای مصرف آن‌ها وجود ندارد. مکمل‌های طبیعی ممکن است برای برخی افراد بیشتر از دیگران کارساز باشند، پس چرا آن را امتحان نکنید تا ببینید که آیا برای شما مفید است یا خیر؟

ورزش کنید

یکی از دلایلی که ممکن است نتوانید تمرکز کنید می‌تواند این باشد که انرژی زیادی در بدن خود حمل می‌کنید. داشتن این همه انرژی می‌تواند باعث شود که ما احساس عصبانیت کنیم و نتوانیم بی‌حرکت بنشینیم یا روی کارها تمرکز کنیم. با ورزش کردن، به خود این فرصت را می‌دهید که آن انرژی را آزاد کنید و به ذهن خود اجازه می‌دهید دوباره تمرکز کند. علاوه بر این، ناتوانی در تمرکز ممکن است ناشی از اضطراب یا سایر مسائل مربوط به سلامت روان باشد. ثابت شده که ورزش در کاهش استرس و اضطراب مفید است، بنابراین بهتر است یک برنامه ورزشی سبک انجام دهید تا تمرکزتان بیشتر شود.

مراقبه کنید

مدیتیشن روش دیگری است که می‌توانید برای افزایش تمرکز خود امتحان کنید. مدیتیشن می‌تواند مغز را از طرق مختلفی تغییر دهد، یکی از این موارد بهبود تمرکز و حافظه است. زندگی روزمره ما می‌تواند پرمشغله و پراسترس باشد و باعث شود ذهن ما درگیر شده و قادر به تمرکز نباشد. مدیتیشن متمرکز تمرین خوبی است زیرا ذهن ما را آموزش می‌دهد تا بتوانیم روی یک چیز تمرکز کنیم، حتی زمانی که اتفاقات زیادی در اطراف ما می‌افتد. یادگیری مراقبه ممکن است زمان ببرد، اما خوشبختانه منابع و راهنماهای مفید زیادی در اینترنت وجود دارد که باید آن‌ها را دنبال کنید.

فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید

ایجاد یک فهرست از کارها روش موثر دیگری است که می‌توانید برای کمک به افزایش تمرکز خود امتحان کنید. اگر می‌دانید که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ممکن است برایتان سخت باشد و نتوانید تمرکز کنید. تهیه فهرست روشی مؤثر برای تعیین وظایفی است که باید انجام شوند. دیدن وظایف نوشته شده باعث می‌شود همه آن‌ها را در ذهنتان نگه ندارید و می‌تواند کارها را برایتان آسان کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه