ارسال به دیگران پرینت

حبوبات | خوردن حبوبات | خواص خوردندحبوبات

تا میتوانید حبوبات بخورید | تأثیر شگفت‌انگیز حبوبات بر سلامت روان و روده‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از هر شش نفر یک نفر از فواید سلامت جسمی و روانی استفاده از حبوبات آگاه نیست و واقعیتی ناشناخته در مورد حبوبات و ارتباط مخفی آن‌ها با سلامت روان وجود دارد

تا میتوانید حبوبات بخورید | تأثیر شگفت‌انگیز حبوبات بر سلامت روان و روده‌ها

حبوبات بخورید تا سلامت روان شما بهبود یابد| تأثیر شگفت‌انگیز حبوبات بر سلامت روان و روده‌ها 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از هر شش نفر یک نفر از فواید سلامت جسمی و روانی استفاده از حبوبات آگاه نیست و واقعیتی ناشناخته در مورد حبوبات و ارتباط مخفی آن‌ها با سلامت روان وجود دارد. باید بدانیم که 90 درصد سروتونین در روده تولید می‌شود، بنابراین حفظ سلامت سیستم گوارش با خوردن غذاهای پر از فیبر می‌تواند تأثیر مثبت و عمیقی بر سلامت روان داشته باشد.

حبوبات سرشار از فیبر هستند. افزودن حبوبات بیشتر به رژیم غذایی گامی ساده برای حفظ روده سالم و حمایت از سلامت روان است. علی‌رغم ارتباط بین سلامت روده و سلامت روان، تحقیقاتی که در بریتانیا انجام شده نشان داده که بیش از دو سوم (68٪) بریتانیایی‌ها با در نظر گرفتن این موضوع غذا نمی‌خرند.

حبوبات همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سکته مغزی، سرطان روده و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند و حتی به کاهش وزن کمک می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها منبع پروتئین هستند و بنابراین گروه غذایی اصلی برای گیاه‌خواران و وگان‌هایی هستند که گوشت، ماهی یا محصولات لبنی را که تصور می‌شود حاوی پروتئین هستند نمی‌خورند.

می سیمپکین، کارشناس ارشد تغذیه، می‌گوید: «اطمینان از یک رژیم غذایی سالم و غنی از فیبر مملو از مواد مغذی از انواع سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات می‌تواند تأثیر عمیقی بر سلامت و خلق و خوی شما داشته باشد. سلامت روده شما به این دلیل مهم است که به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی‌عروقی و همچنین افت سلامت روان شما را کاهش می‌دهد.

سروتونین، انتقال‌دهنده عصبی «احساس خوب» شما است که خلق و خوی‌تان را تنظیم می‌کند، هنگام هضم غذا در روده ساخته می‌شود، بنابراین تعامل بین روده و مغز شما می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر ذهنتان داشته باشد.

نکات مهم برای گنجاندن حبوبات بیشتر در رژیم غذایی:

حبوبات منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که برای رشد سلولی و ترمیم و حمایت از رشد عضلانی حیاتی است و در عین حال به احساس سیری کمک می‌کنند. اگر به دنبال تقویت کننده پروتئین هستید، لوبیا و عدس دارای بالاترین میزان پروتئین در هر 100 گرم از خانواده حبوبات هستند.

لوبیا یا نخود را به سالاد یا سوپ اضافه کنید. این باعث می‌شود که بافت غذا بهتر شود و غذا دلچسب‌تر و سیرکننده‌تر و مغذی‌تر شود. برای افزایش مصرف فیبر لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا قرمز را در خورش بریزید. حبوبات جایگزینی عالی برای گوشت هستند. می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از لوبیا یا عدس استفاده کنید. همچنین برای تهیه همبرگر و کوفته سبزیجات از این منابع پرفیبر استفاده کنید. در نظر داشته باشید که حتماً حبوبات را به اشکال مختلف در برنامه غذایی خود بگنجانید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه