ارسال به دیگران پرینت

خوابیدن | خواب راحت

گیلاس بخورید تا بهتر بخوابید| این هفت کار را انجام دهید تا خواب بهتری داشته باشید

پزشکان درباره فشارهایی که ممکن است در طول روز تحمل کنید و روی ریتم زندگی‌تان تأثیر داشته باشد هشدار می‌دهند. شاید شغل شما به صورتی باشد که مجبور باشید تمام طول شب بیدار بمانید

گیلاس بخورید تا بهتر بخوابید| این هفت کار را انجام دهید تا خواب بهتری داشته باشید

گیلاس بخورید تا بهتر بخوابید| این هفت کار را انجام دهید تا خواب بهتری داشته باشید 

پزشکان درباره فشارهایی که ممکن است در طول روز تحمل کنید و روی ریتم زندگی‌تان تأثیر داشته باشد هشدار می‌دهند. شاید شغل شما به صورتی باشد که مجبور باشید تمام طول شب بیدار بمانید. اما بهتر است گاهی این روند را تغییر دهید. احتمالاً اولین توصیه برای داشتن خواب راحت استفاده از قرص خواب است اما در اینجا می‌خواهیم به درمان‌های غیردارویی اشاره کنیم که بدون نسخه و تجویز پزشک به راحتی بتوانید خوابتان را تنظیم کنید. برای داشتن خوابی راحت هفت نکته زیر را انجام دهید: 

1-به جای قرص ملاتونین گیلاس بخورید 

گیلاس (اگر ترش باشد بهتر است) دارای مقدار زیادی ملاتونین و اسیدآمینه تریپتوفان است. گیلاس ترش آنتوسیانین هم دارد. این ترکیبات ضد التهابی در سطحی مشابه با داروهای ضدالتهابی مثل ایبوپروفن عمل می‌کنند. پس یک ساعت قبل از خواب گیلاس ترش یا آلبالو بخورید.  

2- دوش آب گرم بگیرید 

حمام آب گرم برای کاهش کمردرد، کشیدگی عضلات و سایر دردها مؤثر است. گوشی را از خود دور کنید و چند دقیقه‌ای در وان یا زیر دوش بمانید تا عضلاتتان آرامش پیدا کند. می‌توانید در حمام چند شمع روشن کنید و سوسو زدن آن‌ها را تماشا کنید و نفس عمیق بکشید. این کار شما را برای خوابی راحت آماده می‌کند. 

3- به جای فیلم دیدن کتاب بخوانید 

فیلم دیدن واقعاً کار جذابی است اما نور آبی تلویزیون باعث افزایش اضطراب می‌شود و خوابیدن را سخت‌تر می‌کند. سعی کنید گوشی خود را در اتاقی دیگر به شارژ بزنید و کتابی را بردارید و مطالعه کنید تا خوابتان ببرد. 

4- به جای مکمل ویتامین دی آفتاب بگیرید 

مکمل ویتامین دی برای بزرگسالان ضروری است اما هیچ‌چیز مثل اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید برای حفظ ریتم شبانه‌روزی زندگی مفید نیست. آفتاب صبح زود پرتوهای UVA و UVB کمتری نسبت به آفتاب بعدازظهر دارد. 

5- صبح‌ها لیموی تازه بخورید 

ما به دلیل از دست دادن آب در طول شب از خواب بیدار می‌شویم. به همین دلیل مهم است به بدنمان آب بیشتری برسانیم. ترکیب آب و لیموی تازه به ما کمک می‌کند که آب از طریق غشاها و داخل سلول‌ها به ما برسند. پس لیمو را فراموش نکنید. 

6- به جای شیرینی پروتئین بخورید 

شاید برای عصرانه دوست داشته باشید شیرینی و مواد قندی میل کنید ولی این میان‌وعده‌ها برای شما مناسب نیست. بهتر از دفعه بعد برای میان‌وعده یک مشت بادام بخورید. این کار گرسنگی‌تان را برطرف می‌کند و انرژی شما افزایش پیدا می‌کند. 

7- پیاده‌روی کنید 

بهتر است به جای آنکه عصرها بخوابید یا خوراکی‌های مضر بخورید سری به پارک نزدیک خانه‌تان بزنید و مدتی پیاده‌روی کنید. حتی ده دقیقه پیاده‌روی کردن در روز باعث می‌شود بدن شما از بسیاری از مشکلات دور بماند. پس پیاده‌روی را در برنامه زندگی‌تان قرار دهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید ارسالی در

      مثل اینکه خبر ندارد گیلاس کیلویی ۱۸۰هزار تومان است.

    • A ارسالی در

      ببخشید با کدوم پول این خوراکی ها رو بخوریم.مثلا گیلاس که فرمودید. 😡😡😡😡

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه