ارسال به دیگران پرینت

خامه | راز خوشمزه شدن خامه

راز خوشمزه شدن خامه و وا نرفتن آن چیست؟| ماده‌ای معجزه‌آسا برای خوشمزه‌تر کردن خامه

گرما دشمن خامه فرم گرفته است و خیلی ناراحت‌کننده است که تا زمانی که همه جمع شوند تا دسر را بخورند خامه وا برود.

راز خوشمزه شدن خامه و وا نرفتن آن چیست؟| ماده‌ای معجزه‌آسا برای خوشمزه‌تر کردن خامه

راز خوشمزه شدن خامه و وا نرفتن خامه  چیست؟| ماده‌ای معجزه‌آسا برای خوشمزه‌تر کردن خامه 

شاید در تابستان بیش از هر فصل دیگری خامه فرم گرفته درست کنیم. از تاپینگ ساده با میوه‌های تازه گرفته تا پای و انواع شیرینی و کرامبل، خامه همیشه جزئی از دسرها بوده است. تمام سعیمان را می‌کنیم تا یک دسر فوق‌العاده درست کنیم. البته این کار کمی سخت است، چون تابستان فصلی است که نگه داشتن خامه در آن مشکل است. گرما دشمن خامه فرم گرفته است و خیلی ناراحت‌کننده است که تا زمانی که همه جمع شوند تا دسر را بخورند خامه وا برود.  

انواع مواد تثبیت کننده برای خامه فرم گرفته وجود دارد، اما اغلب خیلی کم روی طعم خامه تأثیر می‌گذارند. روی کیک‌های تولد را با خامه فرم گرفته تزئین می‌کنند. واقعاً زیبا می‌شود ولی باید کاری کنیم که خوشمزه هم باشد و وا نرود. 

چگونه خامه فرم گرفته درست کنیم که وا نرود؟ 

خب، چطور باید خامه فرم گرفته درست کنیم که وا نرود و خراب نشود؟ پاسخ این است که اسید و چربی اضافه کنید و این‌ها از طریق خامه ترش یا کرم فریشه به دست می‌آیند. افزودن یکی از این خامه‌ها به خامه فرم گرفته مزیت‌هایی دارد که باعث می‌شود خامه فرم گرفته در تابستان خوب بماند. این کار به تثبیت خامه کمک می‌کند تا به این سرعت خراب نشود؛ یعنی می‌توانید آن را تا 4 ساعت قبل درست کنید یا روی پای قرار دهید و در یخچال بگذارید و دیگر نگران وا رفتن خامه نباشید. 

چگونه خامه ترش یا کرم فریشه (fraiche) را به خامه فرم گرفته اضافه کنیم؟ 

این کار ساده است. به ازای هر فنجان خامه فرم گرفته، 4 قاشق غذاخوری خامه ترش یا کرم فریشه اضافه کنید و سپس مثل همیشه هم بزنید. اگر می‌خواهید خامه فرم گرفته خود را شیرین کنید، از شکر قنادی استفاده کنید که بلافاصله حل می‌شود و از دانه‌دار شدن یا بدفرم شدن خامه جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید وانیل را هم اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود. هنگامی که خامه ترش را به خامه فرم گرفته خود اضافه می‌کنید، از اینکه چقدر خامه خوب باقی می‎ماند شگفت‌زده خواهید شد. حتی می‌توان از آن به عنوان فراستینگ خامه‌ای برای کیک استفاده کرد. 

پس چه کیک توت فرنگی را لایه لایه بچینید و چه پای را با خامه تزیین کنید مطمئن باشید که با این ترکیب خامه وا نمی‌رود. حتماً در تابستان امسال خامه را به این صورت درست کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مریم ارسالی در

      سلام،خسته نباشید، من خامه ی روی کیکم رو با خامه ی صبحانه درست میکنم، چون خیالم بابت سلامت خامه ی قنادی راحت نیست،لطفا روش بهتر فرم دادن، با ماندگاری بالاتر این خامه رو بهمون بگید.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه