ارسال به دیگران پرینت

بوتاکس | بوتاکس زدن

چه مدت طول می‌کشد تا بوتاکس عمل کند؟

صنعت زیبایی همیشه میانبرهایی برای خواسته‌های بشر فراهم کرده. تنها مشکل این است که این راه‌ها فوری نیستند. روش‌های غیرجراحی مثل بوتاکس (تزریق نوروتوکسین که چین و چروک‌ها را درمان می‌کند) که ممکن است در 30 دقیقه یا کمتر انجام شود هم فوری جواب نمی‌دهد.

چه مدت طول می‌کشد تا بوتاکس عمل کند؟

چه مدت طول می‌کشد تا بوتاکس عمل کند؟

صنعت زیبایی همیشه میانبرهایی برای خواسته‌های بشر فراهم کرده. تنها مشکل این است که این راه‌ها فوری نیستند. روش‌های غیرجراحی زیبایی مثل بوتاکس (تزریق نوروتوکسین که چین و چروک‌ها را درمان می‌کند) که ممکن است در 30 دقیقه یا کمتر انجام شود هم فوری جواب نمی‌دهد. این راه‌ها تنها مسیری سریع و غیرتهاجمی برای جوان‌تر شدن پوست هستند.

این روش سریع و ایمن با جلوگیری موقت از حرکت ماهیچه‌ها می‌تواند ظاهر چین و چروک‌ها به‌ویژه در اطراف پیشانی و نواحی آن را کاهش دهد. برای کسانی که نمی‌خواهند زیر تیغ عمل بروند، حتی می‌تواند با سفت کردن خط فک و صاف کردن ناحیه گردن مثل لیفت صورت عمل کند. مزایای بوتاکس به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا کاربرد آن در خارج از دنیای زیبایی هم گسترش می‌یابد. تزریق بوتاکس می‌تواند به میگرن، تعریق شدید و حتی مثانه بیش‌فعال نیز کمک کند.

مهم است بدانید که اگر بوتاکس می‌کنید باید صبر داشته باشید. قرار نیست تا از روی صندلی بلند ‌می‌شوید اثر کند. اما این روند چقدر طول می‌کشد؟

مشاهده نتایج بوتاکس یک هفته پس از تزریق

طبق نظر پزشکان، بیماران می‌توانند در عرض سه روز اثرات بوتاکس خود را مشاهده کنند و نتایج حداکثر در حدود 10 روز ظاهر می‌شود. عوامل متعددی می‌تواند بر سرعت مشاهده نتایج تأثیر بگذارند، از جمله ناحیه تحت درمان، اندازه دوز و ضخامت عضله. پزشکان می‌گویند که اگر فردی عضلات صورت قوی‌تر داشته باشد یا برای اولین بار در زندگی‌اش این روش را امتحان می‌کند، انتظار می‌رود که مشاهده نتیجه بوتاکس کمی بیشتر طول بکشد، زیرا بدن در حال پردازش واکنش به محل تزریق اولیه است.

مهمترین چیزی که باید بدانید این است که نتایج آنی نیستند. بنابراین، خیره شدن در آینه در 24 ساعت اول کمکی به زیباتر شما نخواهد کرد. درعوض باید به عوامل متعددی که بر فعال شدن بوتاکس تأثیر می‌گذارند توجه داشته باشید.

افرادی که اولین بار بوتاکس می‌زنند نباید در جواب گرفتن عجله کنند

پزشک ماهر می‌داند که برای دفعه اول باید با دوز کمتر شروع کند تا ببیند بدن شما چگونه پاسخ می‌دهد. نباید مقادیر زیادی بوتاکس به صورت خود تزریق کنید. این حرف به این معنی است که اولین بار تزریق بوتاکس در واقع آزمایش کردن واکنش شما به محصول است. شروع با دوزهای کمتر ممکن است چند بار طول بکشد تا به حداکثر نتیجه خود برسد و اگر بسیار آهسته و با احتیاط انجام شود، ممکن است ماه‌ها طول بکشد. بسیاری از دوستداران بوتاکس می‌گویند که تزریق بوتاکس برای اولین بار هیچ تأثیری نداشت؛ زیرا نزدیک به دو هفته طول کشیده تا نتایج را ببینند. باید بدانید که بدن شما برای پاسخ دادن به یک عامل خارجی زمان می‌گذارد. پس صبر پیشه کنید.

برای اینکه بیشترین بهره را از تزریق بوتاکس بگیرید، چند قانون وجود دارد که باید رعایت کنید تا پولتان را هدر ندهید. باید از مصرف الکل و آسپرین در روزهای اولیه و چند روز پس از تزریق خودداری کنید. این عوامل می‌توانند باعث ایجاد کبودی در محل تزریق شوند و باید به هر قیمتی از آن‌ها دوری کنید. همچنین پس از درمان از لمس یا ماساژ دادن ناحیه خودداری کنید. هنگامی که مطب متخصص زیبایی را ترک کردید، بهتر است اجازه دهید بوتاکس در زمان خودش جادوی خود را نشان دهد. پس عجله نکنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه