ارسال به دیگران پرینت

قرض گرفتن پول | شیوه قرض گرفتن پول

چطور از خانواده و دوستانمان پول قرض بگیریم؟ | شیوه صحیح قرض گرفتن پول

قبل از هر اقدامی از خودتان بپرسید که آیا این بهترین راه‌حل است؟ آیا کسانی که می‌خواهید از آن‌ها قرض بگیرید در وضعیت مالی خوبی قرار دارند؟ آیا پولی که از آن‌ها می‌خواهید تنها پس‌اندازشان است؟ همچنین باید فکر کنید که اگر نتوانید پول را پس بدهید چه واکنشی نشان خواهند داد

چطور از خانواده و دوستانمان پول قرض بگیریم؟ | شیوه صحیح قرض گرفتن پول

چطور از خانواده و دوستانمان پول قرض بگیریم؟/ شیوه صحیح قرض گرفتن پول

هیچ‌چیز بیشتر از بدهی داشتن به یک دوست یا عضوی از خانواده بر روابط ما تأثیر نمی‌گذارد. قرض دادن می‌تواند باعث تخریب روابط شود چون مردم اغلب با حسن نیت پول قرض می‌دهند و وقتی انتظاراتشان برآورده نمی‌شود از طرف مقابل می‌رنجند. در نظرسنجی‌ای که در سال 2019 انجام شد مشخص شد که 60 درصد از امریکایی‌ها به یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌شان پول قرض داده‌اند به امید آنکه پولشان را پس بگیرند. این تحقیق نشان داد که 37 درصد از آن‌ها نتوانستند تمام پولشان را پس بگیرند و 21 درصد نیز اظهار کردند که روابطشان با مقروض تیره و تار شده است.

شیوه صحیح قرض گرفتن پول

به همین دلیل است که وقتی می‌خواهیم از دوستان یا خانواده‌مان پول قرض بگیریم می‌ترسیم که آن‌ها قبول نکنند یا تحقیر شویم. اما اگر در تنگنا هستید، پول قرض گرفتن می‌تواند سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌حل باشد. برای اینکه شانس موفقیتتان را برای گرفتن پول بیشتر کنید باید به چند نکته مهم دقت کنید.

قبل از قرض گرفتن پول از خانواده یا دوستان حساب و کتابتان را بکنید

قبل از هر اقدامی از خودتان بپرسید که آیا این بهترین راه‌حل است؟ آیا کسانی که می‌خواهید از آن‌ها قرض بگیرید در وضعیت مالی خوبی قرار دارند؟ آیا پولی که از آن‌ها می‌خواهید تنها پس‌اندازشان است؟ همچنین باید فکر کنید که اگر نتوانید پول را پس بدهید چه واکنشی نشان خواهند داد. مثلاً ممکن است ببخشند یا این امکان وجود دارد که از شما شکایت کنند؟

شرایط بازپرداخت را مشخص کنید

بهتر است جدول زمانی مشخصی برای بازپرداخت بدهی‌تان داشته باشید. درست مثل وقتی که از بانک وام می‌گیرید. باید شرایط خود را برای طرف مقابل شرح دهید و واقعیت را بگویید تا فردی که می‌خواهد به شما پول قرض بدهد سردرگم نماند. بازپرداخت‌ها را سرموقع پرداخت کنید تا مشکلی در روابطتان به وجود نیاید.

صحبت درباره قرض گرفتن پول اغلب دشوار و ناراحت‌کننده است، به خصوص وقتی که بخواهید از کسانی پول قرض بگیرید که تا آخر عمر با آن‌ها هم‌کلام هستید. پس دقت کنید وقتی می‌خواهید پول قرض بگیرید طرف مقابل را کاملاً توجیه کنید و به برنامه بازپرداخت پول دقیقاً اشاره کنید تا قرض‌دهنده بداند که می‌تواند روی برگشت پولش حساب کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در


      به نظرم مردم نباید از ازواجی که درگیر خرید خونه و ماشینن پول قرض کنن البته با حذف تخفیف گرفتن بهتره این رسمم حذف شه درست مثل تبلیغ که کمک به دوستان فروشنده امون میشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه