ارسال به دیگران پرینت

استرس | داشتن استرس | مضرات داشتن استرس برای پوست

استرس چه بلایی سر پوست می‌آورد؟ | مضرات استرس که نمیدانستید

بسیاری از ما از تأثیر منفی استرس بر سلامتی‌مان آگاهیم، اما ممکن است ندانید که استرس چه بلایی سر پوستمان می‌آورد

استرس چه بلایی سر پوست می‌آورد؟ | مضرات استرس که نمیدانستید

استرس چه بلایی سر پوست می‌آورد؟

استرس چگونه روی پوست ما تأثیر می‌گذارد

همه ما در زندگی روزمره خود اضطراب را تجربه کرده‌ایم. به نظر می‌رسد قبوض و کرایه‌ها و اخبار ناراحت‌کننده دست از سر ما برنمی‌دارند. این‌ها فقط بخشی از مسائلی است که روزانه ذهن ما را مشغول می‌کند. بسیاری از ما از تأثیر منفی استرس بر سلامتی‌مان آگاهیم، اما ممکن است ندانید که استرس چه بلایی سر پوستمان می‌آورد.

پوست ما اندامی منحصربه‌فرد است. اگر استرس اندام‌های داخلی بدن ما را ویران کند، جای تعجب ندارد که اثرات آن روی پوست ما هم ظاهر شود. هنگامی که مشکلات پوستی رخ می‌دهد، بسیاری از ما به دنبال محصولات زیبایی گران قیمت هستیم تا آکنه یا خشکی پوست را اصلاح کنیم. حالا کارشناسان می‌گویند که داشتن پوستی شفاف‌تر و سالم‌تر فقط در فضایی آرام امکان‌پذیر است.

استرس چگونه روی پوست ما تأثیر می‌گذارد

شاید از خود بپرسید که استرس چگونه می‌تواند روی پوست ما تأثیر بگذارد. استرس مزمن می‌تواند ما را از پا درآورد یا پوست صورتمان را کاملاً خشک کند. اگر در زمان‌های استرس‌زا مستعد جوش‌ زدن هستید، به این دلیل است که بدن شما به هورمون کورتیزول پاسخ می‌دهد که به غدد شما می‌گوید چربی بیشتری بسازند. زمانی که استرس دارید مستعد آکنه هستید و این تقصیر کورتیزول است. استرس در واقع می‌تواند بر عملکرد پوست تأثیر بگذارد و آب کمتری را در پوست شما نگه دارد. لایه شاخی لایه بیرونی پوست است که مانند یک لایه محافظ عمل می‌کند. هنگامی که خوب کار نکند، ممکن است پوست شما خشک و تحریک‌پذیر شود.

آکنه و خشکی ممکن است عوارض جانبی بسیار جزئی زندگی پراسترس ما باشد، اما تأثیر استرس بر بدن ما می‌تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن مشکلات پوستی وخیم‌تری هم بشود. استرس باعث تشدید اگزما، روزاسه (التهاب مزمن پوست) و سوریازیس می‌شود. همچنین می‌تواند موجب ایجاد بثورات پوستی مانند کهیر شود. اگر استرس برای مدت طولانی بر ما غالب شود، ممکن است جای زخم هم ایجاد شود. علاوه بر این مشکلات پوستی، استرس بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد کیسه‌های زیر چشم، چین و چروک‌های جدید روی صورت و لک نیز بشود. دانستن این مسائل این هشدار را به ما می‌دهد که به دنبال راه‌هایی برای یافتن آرامش در زندگی خود باشیم. خبر خوب این است که راه‌های کم‌هزینه زیادی وجود دارد که به بدن‌مان استرس کمتری وارد کنیم.

کارهایی که می‌توانید در خانه انجام دهید

شاید خارج شدن از چرخه تنش و اضطراب غیرممکن به نظر برسد، اما این تنها راه مبارزه با مسائلی است که استرس بیش از حدی برایمان به همراه دارد. در حالی که بسیاری از مردم برای اصلاح پوست خود مستقیماً سراغ سرم‌ها و کرم‌های گران‌قیمت می‌روند، راه حل مشکلات پوستی ما می‌تواند در نحوه برخورد ما با این فشار کارساز باشد. کارشناسان بر این باورند که کارهایی مثل مدیتیشن می‌تواند به پوست ما کمک کند تا لایه بیرونی پوست را بازسازی کنیم و تولید کورتیزول را کمتر کنیم. پیدا کردن فضایی آرام برای تنفس عمیق و پاک‌سازی ذهن می‌تواند به طرز معجزه‌آمیزی روی سیستم عصبی شما تأثیر داشته باشد. فضایی برای نفس کشیدن، ورزش کردن، داشتن خواب خوب و خوردن غذاهای کامل می‌تواند ترکیب قدرتمندی برای کاهش استرس و اثرات ناشی از آن روی پوست باشد.

استرس بخشی از زندگی است، اما می‌توانیم با ملایمت با خودمان برخورد کنیم تا آزار نبینیم. اگر متوجه شدید که پوست شما به خاطر نگرانی‌های روزانه‌تان آسیب دیده، بهتر است استراحت کافی داشته باشید، با شخصی صحبت کنید، غذای خوب بخورید و نفس عمیق بکشید. به این صورت پوستتان هم نفسی خواهد کشید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      من هم میخوام استرس نداشته باشم اگر مسابقات بزارند نصف پوستم برای والیبال به فنا رفت نصفش هم گذاشته برای فوتبال کلا پوست صورتم ر.........

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه