ارسال به دیگران پرینت

ویروس | ویروس تازه وارد | ویروس ماربورگ

اولین مورد ابتلا به ویروس کشنده ماربورگ | سازمان بهداشت جهانی هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج آزمایشات در مؤسسه یادبود نگوچی غنا مورد تأیید آزمایشگاه بهداشت سازمان ملل قرار گرفت

اولین مورد ابتلا به ویروس کشنده ماربورگ | سازمان بهداشت جهانی هشدار داد

اولین مورد ابتلا به ویروس ماربورگ در غنا گزارش شد/ سازمان بهداشت جهانی درباره خطر شیوع ویروس ماربورگ هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس ماربورگ را که شبیه ابولاست تأیید کرد. در ماه گذشته 2 مورد از ابتلا به این ویروس در غنا گزارش شد. دو مرد 26 و 51 ساله پس از ابتلا به این ویروس در اواخر ماه گذشته جان خود را از دست دادند. بیش از 90 نفر با این افراد در تماس بوده‌اند که پرستاران و پزشکان بیمارستان نیز بخشی از آنان هستند.

سازمان بهداشت جهانی گفت که این بیماری از خانواده ابولاست و از خفاش‌ها به انسان منتقل می‌شود. این سازمان اعلام کرد که ماربورگ از طریق تماس مستقیم با بدن افراد آلوده و همچنین از سطوح منتقل می‌شود. تحقیقاتی که از نمونه‌های دو فرد مبتلا که براثر این بیماری در منطقه آشانتی جنوبی در غنا جان خود را از دست دادند به عمل آمد نشان داد که آن‌ها با هم ارتباطی نداشتند، اما این نمونه‌ها برای تأیید کامل به مؤسسه پاستور در داکار سنگال فرستاده شد.

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج آزمایشات در مؤسسه یادبود نگوچی غنا مورد تأیید آزمایشگاه بهداشت سازمان ملل قرار گرفت. اولین مورد از ابتلا به ماربورگ مردی 26 ساله بود که روز 26 ژوئن به بیمارستان مراجعه کرد و فردای آن روز درگذشت. همچنین سازمان بهداشت جهانی گفت که نفر دوم مرد 51ساله‌ای بود که در روز 28 ژوئن به بیمارستان رفت و همان روز جان خود را از دست داد. هر دو مرد به یک بیمارستان مراجعه کردند.

سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد که از مسئولان بهداشتی غنا پشتیبانی خواهد کرد و حالا که مسئله همه‌گیری به تأیید رسیده به دنبال منابع بیشتری است تا جلوی این بیماری را بگیرد. این سازمان بیان کرد که بیش از 90 درصد از کسانی که با این دو نفر تماس داشته‌اند شناسایی شدند و تحت نظر قرار گرفتند.

گفته می‌شود که میزان مرگ‌ومیر موارد شیوع این ویروس از 24 درصد تا 88 درصد متغیر است. این دومین بار است که این بیماری در غرب آفریقا شناسایی شده. قبلاً نیز در ماه آگوست در گینه یک مورد گزارش شده بود. شیوع بیماری در گینه بعد از 5 هفته به طور رسمی اعلام شد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد همه‌گیری‌های قبلی و موارد محدود از ماربورگ در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی و اوگاندا گزارش شده بود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : ۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نعمت محمدی هستم ارسالی در

      به جهنم که ویروس کشنده آمده مگر غیر از این چیزی بما می رسه

    • ن ارسالی در

      میگم به جهنم که ویروس کشنده آمده مگر غیر از این چیزی بما می رسه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه