ارسال به دیگران پرینت

گردو | خواص گردو

تأثیر باورنکردنی گردو بر مغز انسان‌ | هرروز گردو بخورید

کارشناسان می‌گویند که گردو خواص فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند. پزشکان و متخصصان تغذیه کلید زندگی طولانی را خوردن میان‌وعده‌های سالم دانسته‌اند

تأثیر باورنکردنی گردو بر مغز انسان‌ | هرروز گردو بخورید

تأثیر باورنکردنی گردو بر مغز انسان/ هرروز گردو بخورید 

کارشناسان می‌گویند که خواص گردو فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند. پزشکان و متخصصان تغذیه کلید زندگی طولانی را خوردن میان‌وعده‌های سالم دانسته‌اند. آن‌ها می‌گویند که گردو دارای خواص تغذیه‌ای است که برای مغز خوب است. این آجیل را می‌توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید و تأثیر آن را بر حافظه و عملکرد شناختی ببینید.

تأثیر باورنکردنی گردو بر مغز انسان

چرا گردو برای مغز مفید است؟ 

1-سرشار از آنتی‌اکسیدان است 

پزشکان می‌گویند که گردو منبعی غنی از مواد گیاهی مثل فلانوئیدها و پلی‌فنول‌ها است. گردو دارای خاصیت ضدالتهابی است و برای سلامت مغز و بهبود زخم‌ها مؤثر است. خوردن گردو فعالیت آنتی‌اکسیدانی بعد از غذا را افزایش می‌دهد و آسیب اکسیداتیو کلسترول LDL را کاهش می‌دهد. 

2- احتمال ابتلا به آلزایمر را کم می‌کند 

تحقیقات نشان داده که مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کم کند. در مطالعه‌ای که در سال 2022 انجام شد مشخص شد که روغن گردو از سلول‌ها دربرابر اکسیداتیو محافظت می‌کند، عملکرد سلول‌های مغز را تقویت می‌کند و نشانگرهای پیشرفت آلزایمر را کاهش می‌دهد. 

3- باعث بهبود حافظه می‌شود 

ممکن است با افزایش سن بخشی از چیزها را فراموش کنید، اما خوردن گردو به شما کمک می‌کند که حافظه‌تان بهبود پیدا کند و با بالا رفتن سن هم دچار مشکل حافظه نشوید. گردو حاوی چند چربی ضروری از جمله اسیداولئیک است که به بالاتر بردن عملکرد حافظه کمک می‌کند. براساس تحقیقی که در سال 2014 انجام شد کسانی که کمتر از یک مشت گردو در روز می‌خورند، عملکرد شناختی و حافظه بهتری دارند.  

چقدر باید گردو بخوریم؟ 

بهتر است تعداد گردوهایی که در طول روز می‌خورید بیشتر از یک یا دو مشت نباشد. درست است که گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین، امگا3 و سایر اسیدهای چرب است، اما در نظر داشته باشید که گردو کالری بالایی دارد. هر 28 گرم گردو حدود 186 کالری دارد. پس مواظب باشید که زیاد هم گردو نخورید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه