ارسال به دیگران پرینت

مارمولک | گیرانداختن مارمولک

چطور کاری کنیم که مارمولک از خانه بیرون برود؟| راه‌های ساده برای گیرانداختن مارمولک

حتماً برای شما هم پیش آمده که ناگهان مارمولکی را در خانه ببینید و قبل از آنکه آن را بگیرید غیب شده باشد. مارمولک‌ها معمولاً زیاد حرکت نمی‌کنند و به همین دلیل اگر جایی از خانه پنهان شده باشند گرفتنشان بسیار سخت است

چطور کاری کنیم که مارمولک از خانه بیرون برود؟|  راه‌های ساده برای گیرانداختن مارمولک

چطور کاری کنیم که مارمولک از خانه بیرون برود؟ راه‌های ساده برای گیرانداختن مارمولک 

حتماً برای شما هم پیش آمده که ناگهان مارمولکی را در خانه ببینید و قبل از آنکه آن را بگیرید غیب شده باشد. مارمولک‌ها معمولاً زیاد حرکت نمی‌کنند و به همین دلیل اگر جایی از خانه پنهان شده باشند گرفتنشان بسیار سخت است. اگر از مارمولک می‌ترسید ممکن است نتوانید حضور آن‌ را در خانه تحمل کنید. پس باید به دنبال راه چاره باشید. هرچند که مارمولک خطری برای انسان ندارد و معمولاً غیرسمی است، اما بهتر است با این خزنده‌های کوچک روبه‌رو شویم و از خانه بیرونشان کنیم. در اینجا چند راه را برای دور نگه داشتن مارمولک‌ها از خانه و همین طور فراری دادن آن‌ها معرفی می‌کنیم. 

1-از نفالین استفاده کنید 

نفتالین باعث می‌شود که مارمولک و بسیاری از حشرات دیگر دور شوند. مراقب باشید که نفتالین را در جایی قرار ندهید که بچه‌ها به آنجا دسترسی داشته باشند چون سمی است و کودکان را بیمار می‌کند. 

2- از پوست تخم‌مرغ استفاده کنید 

مارمولک‌ها از پوسته‌های تخم‌مرغ بدشان می‌آید. پوست تخم‌مرغ را در جاهایی بگذارید که مارمولک معمولاً از آنجا وارد خانه می‌شود. آن‌ها وقتی بوی پوسته تخم‌مرغ را بفهمند از آن مکان دور می‌شوند. 

3- در گوشه خانه سیر یا پیاز قرار دهید 

بوی سیر باعث می‌شود که مارمولک‌ها از آن منطقه دور شوند. مارمولک‌ها از بوی سیر بدشان می‌آید. بهتر است کنار پنجره‌ها سیر یا پیاز قرار دهید و یک پنکه روشن کنید که بوی سیر بپیچد.  

4- فلفل بپاشید 

فلفل تند را خرد کنید یا از پودر فلفل استفاده کنید و آن را در آب بریزید. اسپری حاوی فلفل باعث می‌شود که مارمولک روی پوست خود احساس سوزش کند و درنتیجه از مکانی که در آن وجود دارد دور شود. 

5- باقی‌مانده غذا را در محل عبور مارمولک بگذارید 

این یک تله است. می‌توانید باقی‌مانده غذایتان را در فضای باز بگذارید تا مگس و مورچه دور آن جمع شود. هرجا که این حشرات باشند سر و کله مارمولک هم پیدا می‌شود. این کار باعث می‌شود که مارمولک جذب آن غذا شود چون می‌خواهد حشرات را بخورد. با این تله می‌توانید مارمولک را گیر بیندازید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه