ارسال به دیگران پرینت

خواص انبه | پوست انبه

خواص عجیب پوست انبه‌ | پوست انبه از خود انبه مفید تر است

میوه‌های تابستانی بسیار هیجان‌انگیزند اما کمتر کسی به خوردن پوست آن‌ها فکر می‌کند. چه کسانی پوست انبه می‌خورند و آیا اصلاً قابل خوردن است؟

خواص عجیب پوست انبه‌ | پوست انبه از خود انبه مفید تر است

پوست انبه را دور نریزید

آیا پوست انبه از خود انبه مفیدتر است؟ 

میوه‌های تابستانی بسیار هیجان‌انگیزند اما کمتر کسی به خوردن پوست آن‌ها فکر می‌کند. چه کسانی پوست انبه می‌خورند و آیا اصلاً قابل خوردن است؟ چندین تحقیق نشان می‌دهد که پوست میوه ممکن است مواد مغذی بیشتری نسبت به خود میوه داشته باشد. تحقیقاتی که توسط دانشکده داروسازی دانشگاه کوئینزلند انجام شد نشان داد که پوست انبه در واقع می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا باعث کاهش تشکیل سلول‌های چربی می‌شود. برخی از تحقیقات نیز به نقش آن در کاهش سلول‌های سرطانی یا کنترل دیابت اشاره کرده‌اند. 

پوست انبه برای بدن مفید است؟ 

پوست انبه سرشار از ترکیبات گیاهی، فیبر و آنتی اکسیدان‌هایی است که به پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین کند کردن روند پیری کمک می‌کند. جدای از آن، پوست انبه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، C، K، فولات، منیزیم، کولین، پتاسیم است. 

آیا پوست انبه می‌تواند از سرطان جلوگیری کند؟ 

آنتی اکسیدان‌های قوی مانند مانگیفرین، نوراتیرول و رسوراترول در پوست انبه وجود دارند که ممکن است از انواع خاصی از سرطان‌ها پیشگیری کرده یا با آن مبارزه کنند. 

فیبر بالای پوست انبه 

پوست انبه فیبر بالایی دارد و طبق مطالعه هاروارد که روی مردان انجام شده، افرادی که پوست انبه مصرف می‌کنند 40 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند. پوست انبه سرشار از فیبر است و برای دستگاه گوارش نیز مفید است. 

به بهبود دیابت کمک می‌کند 

مصرف پوست انبه می‌تواند به کنترل سطح قند خون در بدن کمک کند. پوست آن برخلاف پالپش برای بیماران دیابتی بسیار خوب و مفید است. 

برای سلامت پوست مفید است 

پوست‌های خشک انبه را می‌توان مجددا به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. پوست خشک انبه را پودر کرده و با ماست مخلوط کنید تا یک ماسک صورت از آن درست شود. این ماسک پوست شما را برای تابستان‌ها آماده می‌کند. همچنین راه حلی طبیعی برای رفع تیرگی پوست و از بین بردن لکه‌های تیره است. 

اما چگونه پوست انبه را بخوریم؟ 

می‌توانید با گاز گرفتن مستقیم پالپ میوه، بدون کندن پوست، شروع کنید. اما اگر نمی‌توانید آن را قورت دهید، فوراً تف کنید. طعم آن چندان خوشایند نیست. بنابراین می‌توانید پوست انبه را با اسموتی مورد علاقه خود ترکیب کنید. همچنین می‌توان عصاره آن را به آب میوه‌ها و مایعات دیگر اضافه کرد. 

می‌توانید پوست انبه را تمیز کرده و بشویید، سپس روی آن را با ادویه بپوشانید و در هواساز بپزید. مهم نیست که آن را به چه شکلی مصرف می‌کنید، فراموش نکنید که در تابستان امسال هنگام مصرف انبه، باید بیشترین استفاده را از این میوه گران ببرید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : اختصاصی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه