ارسال به دیگران پرینت

حفظ روحیه | روش‌های حفظ روحیه

شش نکته طلایی برای بهبود روحیه | با این روش‌ها روحیه‌ی خود را حفظ کنید

خوشبختانه، تحقیقات روان‌شناختی راه‌هایی را به ما نشان داده‌اند که می‌توانیم خلق و خو و سلامت روانی خود را تقویت کنیم. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

شش نکته طلایی برای بهبود روحیه | با این  روش‌ها روحیه‌ی خود را حفظ کنید

6 راه‌حل برای آنکه روحیه خود را بالا ببریم 

زندگی همیشه آسان نیست. گاهی اوقات اتفاقات بدی می‌افتد که باعث می‌شود ما روحیه بدی داشته باشیم. شاید تصمیماتی می‌گیریم که موجب ناامیدی‌مان می‌شود یا گاهی بدون هیچ دلیل خاصی احساس بدی داریم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که باید حالمان را بهتر کنیم اما معمولاً نمی‌دانیم چگونه باید این کار را بکنیم. 

خوشبختانه، تحقیقات روان‌شناختی راه‌هایی را به ما نشان داده‌اند که می‌توانیم خلق و خو و سلامت روانی خود را تقویت کنیم. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم. 

1 - شکرگزاری را تمرین کنید  

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد روحیه بهتر تمرین شکرگزاری است. می‌توانید یک دفترچه قدردانی یا یک فهرست سپاسگزاری بنویسید. این فعالیت‌ها می‌تواند منجر به تقویت روحیه و مثبت اندیشی شود. 

2- خودتان را دوست داشته باشید  

دوست داشتن خود اغلب می‌تواند به ما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم. به این صورت ما در مورد افکار، احساسات و رفتارهای خود قضاوت نمی‌کنیم و با خودمان بهتر رفتار می‌کنیم. می‌توانید با نوشتن نامه‌ای دلسوزانه برای خودتان که همه چیزهای خوبتان را به شما یادآوری می‌کند دوست داشتن خود را تمرین کنید. 

3- اعتماد‌به‌نفس خود را افزایش دهید  

هنگامی که ما اعتمادبه‌نفس داریم، به احتمال زیاد اقدامات لازم برای بهبود زندگی خود را انجام خواهیم داد. در نتیجه می‌توانیم خلق و خوی بهتری داشته باشیم. ممکن است بتوانیم با یادآوری نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت خود، اعتماد‌به‌نفس‌مان را افزایش دهیم. پس به نقاط قوت خود فکر کنید. لازم نیست چیز بزرگی باشد. شاید آشپز خوبی باشید، در بازی‌های ویدیویی خوب باشید یا قوه تخیل خوبی داشته باشید. 

4- برای خود نامه بنویسید  

تحقیقات نشان می‌دهد که نگاه کردن به موقعیت فعلی ما از جنبه‌ای دیگر می‌تواند احساسات منفی ما را کاهش دهد و احساس بهتری در ما ایجاد کند. بنابراین اگر طلاق گرفته‌اید یا اتفاق سخت دیگری را تجربه کرده‌اید که باعث شده شما روحیه بدی داشته باشید، نوشتن نامه‌ای از که انگار از زبان خودتان در آینده است ممکن است مفید باشد. به خود بگویید: «به زودی احساس بهتری خواهی داشت» و در مورد تمام کارهای بزرگی که قرار است انجام دهید صحبت کنید. 

5- سعی کنید به نکات مثبت توجه کنید  

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که توجه ما به نکات منفی و مثبت در روحیه‌مان تأثیر می‌گذارد. سعی کنید در هر امری به نکات مثبتش توجه کنید. مثلاً اگر شغل خود را از دست داده‌ایم، به خود بگوییم: «خیلی خوشحالم که خانواده و دوستانم را دارم.» 

6- به تصاویر مثبت نگاه کنید 

علوم مختلف به ما کمک می‌کنند که استراتژی‌هایی را برای ایجاد احساس بهتر یاد بگیریم. اما گاهی اوقات ما فقط می‌خواهیم به چیزهای خنده‌دار یا زیبا نگاه کنیم، درست است؟ گاهی اوقات، زمانی که احساس ناراحتی می‌کنیم، می‌توانیم به مغزمان اجازه دهیم استراحت کند، ویدیوهای زیبای حیوانات بامزه را به صورت آنلاین ببینیم و فقط اجازه دهیم که با دیدن این تصاویر و ویدئوها حالمان بهتر شود. 

اگر روحیه بدی دارید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها احساس بهتری داشته باشید. می‌توانید نکاتی را که در بالا گفته شده امتحان کنید. فقط مطمئن باشید که با خودتان مهربان هستید و برای خودتان وقت می‌گذارید. 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه