ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی | مدرک تحصیلی

بالاترین مدرک تحصیلی را این سلبریتی ها دارند

ستاره‌های هالیوودی که مدرک تحصیلی بالایی دارند

بالاترین مدرک تحصیلی را این سلبریتی ها دارند

ستاره‌های هالیوودی که مدرک تحصیلی بالایی دارند 

همه هنرپیشه‌های هالیوود این طور بازیگر نشده‌اند که مدرسه را رها کنند، بلیت اتوبوس بخرند و به لس‌آنجلس بروند تا بازیگر شوند. بعضی از آن‌ها مدرسه را تمام کرده‌اند و مدرک دانشگاهی خود را هم گرفته‌اند. برخی از بازیگران قبل از آنکه نقش پزشک و دانشمند را بازی کنند خودشان در کسوت این‌ها بوده‌اند. در اینجا چند بازیگر را معرفی می‌کنیم که قبل از اینکه روی فرش قرمز راه بروند در راهروهای دانشگاه راه می‌رفتند. 

1-ماییم بیالیک 

ماییم بیشتر برای بازی در نقش امی فارا فاولر دانشمند در سریال بیگ بنگ تئوری شناخته می‌شود. چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که ماییم تنها نقش خود را ایفا نمی‌کند، او در واقع متخصص علوم اعصاب است و مدرک دکترا دارد. ماییم قبل از گرفتن مدرک، حرفه بازیگری خود را آغاز کرد. او اولین نقش خود را در فیلم پامپکین هد زمانی که تنها 12 سال داشت بازی کرد. سال‌های نوجوانی او در تلویزیون گذشت، اما چیزی که او را به شهرت رساند کارش در یک برنامه تلویزیونی معروف بود. 

ماییم در سال 1993 تصمیم گرفت برای مدتی از تلویزیون دور شود و وارد محوطه دانشگاه شود. او هم در دانشگاه یل و هم در دانشگاه هاروارد پذیرفته شد، اما تحصیل در یوسی‌ای‌ال را انتخاب کرد و آنجا هم دکترای خود را در علوم اعصاب و هم مدرک لیسانس خود را در مطالعات عبری گرفت. او چهار بار نامزد جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌‌های کمدی شد و برنده جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان برای بازیگر نقش مکمل زن در سریال‌‌های کمدی شد.  

2- روآن اتکینسون (مستر بین) 

روآن اتکینسون بیشتر به خاطر بازی در نقش یک نادان دوست‌داشتنی در فیلم مستر بین معروف است، اما او واقعاً باهوش است. روآن اتکینسون دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه آکسفورد است. روآن هنگام حضور در آکسفورد کار خود را شروع کرد و برای اولین بار در جشنواره فرینج ادینبورگ حضور پیدا کرد. 

بازی‌های او در سریال تلویزیونی بریتانیایی «این اخبار ساعت نه شما نیست» که هم نویسنده بود و هم در آن بازی کرده بود، برایش کارهای جدیدی به ارمغان آورد. او در آن سریال جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بریتانیا را گرفت. روآن اتکینسون توانست در بریتانیا نامی به هم بزند، بازی روآن عموماً شامل ایفای نقش شخصیت‌هایی است که در فیلم مستر بین و جانی انگلیش بازی کرده است. او لکنت دارد اما در نقش‌هایش این نقص اصلاً معلوم نیست.  

3- مریل استریپ 

مریل استریپ یکی از موفق‌ترین بازیگران زن به حساب می‌آید. او یکی از تحصیلکرده‌ترین افراد هالیوود است. مریل در سال 1971 از کالج واسار با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. سپس در دانشگاه یل تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد بازیگری گرفت. 

مریل خیلی زود در دوران بازیگری خود مورد تحسین قرار گرفت. معلم نمایش او در کالج یک بار گفته بود: «فکر نمی‌کنم کسی واقعاً بازیگری را به مریل آموزش داده باشد، او ذاتاً بازیگر است.» بازی او در یکی از اولین فیلم‌هایش به نام شکارچی گوزن نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. مریل نامزد 22 جایزه آکادمی و 31 گلدن گلوب شد. 

4- سیگورنی ویور 

سیگورنی ویور در سال 1971 با مدرک لیسانس ادبیات از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد. در حین تحصیل در استنفورد بود که سیگورنی متوجه شد که علاقه دارد بازیگر شود. او پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته بازیگری از دانشگاه یل، با مریل استریپ دوست شد. این بازیگر دختر الیزابت اینگلیس بازیگر موفق انگلیسی و سیلوستر ویور رئیس سابق ان‌بی‌سی بود. او زمانی سعی کرد بازیگر شود که این رؤیا برایش دور از ذهن نبود، سیگورنی فقط سعی کرد سنت خانوادگی‌شان را ادامه دهد. 

5- بردلی کوپر 

بردلی کوپر در سال 1999 با مدرک لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه جورج تاون فارغ التحصیل شد. وقتی بردلی پسر جوانی بود، می‌خواست به مدرسه نظامی برود و نینجا شود. وقتی بزرگ‌تر شد تصمیم گرفت به دنبال چیزی واقع‌گرایانه‌تر مثل بازیگری باشد. این بازیگر مشهور مدرک کارشناسی ارشد بازیگری را از مدرسه درام استودیو در دانشگاه پیس در سال 2000 دریافت کرد. او ابتدا نقش‌های کوچک و فرعی را بازی می‌کرد ولی بعدها توانست نامزد جایزه اسکار شود. بردلی برای سه سال متوالی پردرآمدترین بازیگر جهان بود. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)   

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه