ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه | فارغ‌التحصیلی

بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه چه کار کنیم؟

یکی از نکات مهمی که روان‌شناسان می‌گویند این است که شناخت آدم‌های مختلف می‌تواند به وضعیت پس از فارغ‌التحصیلی کمک کند. یعنی وقتی شما در رشته خود با افرادی آشنا باشید می‌توانید موقعیت‌های جدیدی برای خود به وجود آورید.

بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه چه کار کنیم؟

اگر تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اید به شما تبریک می‌گوییم. اما حالا که وقت آزاد دارید و درس خواندن و کارهای پژوهشی تمام شده باید چه کنید؟ یکی از نکات مهمی که روان‌شناسان می‌گویند این است که شناخت آدم‌های مختلف می‌تواند به وضعیت پس از فارغ‌التحصیلی کمک کند. یعنی وقتی شما در رشته خود با افرادی آشنا باشید می‌توانید موقعیت‌های جدیدی برای خود به وجود آورید. 

یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که پس از فارغ‌التحصیلی برای استادان خود یادداشت تشکر بنویسید. منظور این است که از کسانی که به شما کمک کرده‌اند تا این دوره تحصیلی را پشت سر بگذارید قدردانی کنید. این کار تأثیر بسیار مثبتی بر روابط شما دارد. لازم نیست متن طولانی‌ای برای استادانتان بنویسید. فقط از آن‌ها تشکر و قدردانی کنید. 

کار مفید دیگر این است که راه تماس با همکلاسی‌ها و استادان خود را از آنان بپرسید. حتماً در آینده موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد به افراد هم‌رشته‌تان احتیاج پیدا خواهید کرد.  

تجربه نشان داده که ممکن است بعداً به توصیه‌نامه یا چیزهایی شبیه به این احتیاج پیدا کنید پس داشتن ارتباط مؤثر با استادان بسیار مفید است. خوب است از نظر حرفه‌ای و شخصی با استادان در ارتباط باشید. وقتی استادها فقط مسئول نمره دادن به شما نباشند می‌توانید درباره مسائل دیگر مثل کار یا تحصیل در مقاطع بالاتر با آن‌ها مشورت کنید. 

از استادان درباره شغل، تحصیلات تکمیلی یا بورسیه دانشگاه‌های خارجی سوال کنید. جمع‌آوری این اطلاعات به شما کمک می‌کند که بتوانید آینده روشن‌تری برای خود متصور شوید. از استادان بپرسید که آیا ادامه تحصیل در رشته شما می‌تواند مزایایی برای کار آینده‌تان داشته باشد یا خیر. همچنین درباره تجربه آن‌ها از دانشجوهای قدیمی که راه موفقیت را در پیش گرفته‌اند سوال کنید. 

با انجام این اقدامات می‌توانید پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه مسیر کاری و تحصیلی خود را بهتر تعیین کنید. هدف داشته باشید و در راهی که می‌خواهید در آن قدم بردارید مصمم باشید.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)  

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه