ارسال به دیگران پرینت

سرعت تایپ کردن | افزایش سرعت تایپ کردن

چطور سرعت تایپ کردن خود را بالا ببریم؟ | تکنیک‌ها و نکات تایپ سریع

چطور سرعت تایپ کردن خود را بالا ببریم؟

چطور سرعت تایپ کردن خود را بالا ببریم؟ | تکنیک‌ها و نکات تایپ سریع

چطور سرعت تایپ کردن خود را بالا ببریم؟

یادگیری تایپ سریع عاملی است که باعث می‌شود کارایی شما افزایش یابد و از این راه می‌توانید فرصت‌های شغلی بهتری پیدا کنید. در زیر به چند نکته که باعث می‌شود سرعت تایپ کردن بالاتر رود اشاره می‌کنیم. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید تمرین کنید و سریع‌تر از گذشته تایپ کنید.

1-صفحه‌کلید راحتی را انتخاب کنید

صفحه‌کلیدها در اندازه و طرح‌های مختلف وجود دارند و بعضی از آن‌ها دارای کلیدهای میانبری هستند که به شما کمک می‌کنند سرعت کار را افزایش دهید. به دنبال صفحه‌کلیدی باشید که اندازه کلیدهای آن بزرگ است. این مسئله کمک می‌کند که کلید درست را فشار دهید و کمتر اشتباه کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که صفحه‌کلید آن‌قدر بزرگ نباشد که برای دستانتان مناسب نباشد. صفحه‌کلیدی پیدا کنید که بتوانید راحت از آن استفاده کنید. 

2- انگشتان خود را در جای مناسب بگذارید

تنظیم صحیح انگشتان در موقعیت دقیق باعث بالا رفتن سرعت تایپ می‌شود. مؤثرترین و بهترین راه برای سرعت دادن به تایپ این است که انگشتان خود را در ردیف الفبایی وسط قرار دهید. از آنجا می‌توانید به همه کلیدهای پایین و بالا دسترسی داشته باشید. خوب است انگشت شست را روی دکمه فاصله قرار دهید.

3- چیدمان صفحه‌کلید

باید با چیدمان صفحه‌کلیدی که از آن استفاده می‌کنید آشنا باشید و جای دکمه‌ها را بدانید. می‌توانید از کلیدهای میانبر برای سرعت دادن به تایپ خود استفاده کنید. موقعیت کلیدها را به خاطر بسپارید و سعی کنید جای آن‌ها را حفظ کنید.

4- هرروز تمرین کنید

تمرین و تمرین وتمرین باید شعار شما در تایپ سریع باشد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که سرعت تایپ کردن را بالا می‌برد تمرین مداوم است. اگر حتی کاری با رایانه خود ندارید می‌توانید یک کتاب بردارید و از اول صفحه واژه‌های آن را تایپ کنید. بهتر است روزانه 30 دقیقه تا یک ساعت را به این کار اختصاص دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

5- موقعیت صندلی شما

صندلی را در جایی قرار دهید که صفحه‌کلید در مرکز و جلوی شما قرار گیرد. ارتفاع و موقعیت صندلی را طوری تنظیم کنید که بازوهایتان راحت باشند و در حین تایپ زاویه 90 درجه با صفحه‌کلید داشته باشند. می‌توانید از پایه کیبورد هم برای بلند کردن صفحه‌کلید استفاده کنید تا موقع تایپ کردن راحت باشید.

6- به صفحه نمایش نگاه کنید

برای تایپ سریع بهتر است به صفحه نگاه کنید تا به دستان خود. ممکن است در ابتدا اشتباه تایپ کنید و به خاطر سپردن جای کلیدها برای شما دشوار باشد، اما به مرور زمان این کار برایتان عادی خواهد شد. 

7- بدن خود را در حالت متعادل نگه دارید

سعی کنید وقتی تایپ می‌کنید دراز نکشید زیرا این کار باعث درد کمر، گردن و ستون فقرات می‌شود. صندلی مناسبی انتخاب کنید که انحنای کمر و ستون فقرات شما را بگیرد. مچ دستتان را روی میز قرار دهید و انگشتان را برای تایپ کردن تکان دهید. 

8- پشت‌سرهم تایپ نکنید

در کنار اینکه سعی می‎کنید سرعت تایپ خود را زیاد کنید باید مراقب خودتان نیز باشید. از عضلات دست خود مراقبت کنید. در حین تایپ کردن 5 یا 10 دقیقه استراحت کنید. اگر به مدت طولانی تایپ کنید به دست خود فشار می‌آورید و دچار آسیب خواهید شد.

برای بهبود عملکرد خود در تایپ کردن تمرین را از همین امروز آغاز کنید. کسب مهارت دشوار است ولی غیرممکن نیست. 

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه