ارسال به دیگران پرینت

صخره نوردی | صخره نوردی با یک دست ! رکورد صخره نوردی با یک دست

عجیبترین رکورد در صخره نوردی شکسته شد! | صخره نوردی با یک دست!

زنی در لندن رکورد صخره‌نوردی با یک دست را شکست

عجیبترین رکورد در صخره نوردی شکسته شد! | صخره نوردی با یک دست!

زنی در لندن رکورد صخره‌نوردی با یک دست را شکست

زنی که دست راستش را از پایین آرنج از دست داده با بالا رفتن از صخره مسافت عمودی نزدیک به 375 متر را طی کرد. او تنها با استفاده از یک بازو روی دیوار صخره‌نوردی توانست رکورد گینس را شکست بدهد.

انوشه حسین که در لوکزامبورگ بزرگ شده و اکنون در لندن زندگی می‌کند توانست این رکورد را در مرکز صخره‌نوردی لندن بشکند. انوشه گفت که سخت‌ترین قسمت تمرین برای شکستن رکورد این بود که باید تمرکز می‌کردم تا از سمت غیرمسلط خودم استفاده کنم.

 

 

او به خبرنگاران گفت: «بازوی کوچک من در واقع بازوی غالب من روی دیوار است. به خاطر همین باید یاد می‌گرفتم که چطور فقط با دست چپ بالا بروم، چطور تعادلم را حفظ کنم، چگونه از قدرتم استفاده کنم و اساساً چطور با چیزی که قسمت ضعیف من است کار کنم.»

انوشه حسین یکی از بنیان‌گذاران گروه پاراکلایمینگ لندن است. او حدود 10 سال پیش زمانی که تازه از سرطان نجات پیدا کرده بود و با دردهای مزمن ناشی از سندرم اهلر-دانلس دست و پنجه نرم می‎کرد، صخره‌نوردی را شروع کرد.

انوشه گفت: «من روی دیوار صخره‌نوردی آدم معمولی‌ای بودم. آنجا فقط یک صخره‌نورد به حساب می‌آمدم. برای اولین بار بعد از مدت‌ها احساس می‌کردم که یک آدم معمولی به جای یک معلول دارد تلاش می‌کند.»

این صخره‌نورد حرفه‌ای توانست مسافت عمودی دیوار صخره‌نوردی را با یک دست و در طول یک ساعت در رکورد زنان بشکند و نزدیک به 375 متر مسافت را به طور عمودی بالا رود.

انوشه حسین با شکستن این رکود ثابت کرد کسی که دارای معلولیت است می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد و توانایی تنها در داشتن دست و پای سالم نیست. این زن که با همکاری یکی از دوستانش گروه صخره‌نوردی معلولان لندن را بنیان‌گذاری کرده بود برای بقیه اعضای گروه انگیزه ایجاد کرد تا آن‌ها هم تمام تلاش خود را به کار بگیرند و انوشه حسین را الگوی خود قرار دهند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه