ارسال به دیگران پرینت

کاهش سرعت اینترنت | سرعت اینترنت | اینترنت

دانشجویان با مشکل اینترنت مواجه هستند | امضا 30 نماینده برای استیضاح وزیر ارتباطات

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده جیرفت در خصوص کاهش سرعت اینترنت، گفت: «وزیر ارتباطات هم در برابر خدا و هم در برابر مردم و نظام پاسخگوست. باید به صورت شفاف اعلام کند که چرا سرعت اینترنت کم است. من نمی‌گویم ایشان سرعت را کم کرده، ولی به طور کل متولی امر آقای وزیر هستند.»

دانشجویان با مشکل اینترنت مواجه هستند |  امضا 30 نماینده برای استیضاح وزیر ارتباطات

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده جیرفت در خصوص کاهش سرعت اینترنت، گفت: «وزیر ارتباطات هم در برابر خدا و هم در برابر مردم و نظام پاسخگوست. باید به صورت شفاف اعلام کند که چرا سرعت اینترنت کم است. من نمی‌گویم ایشان سرعت را کم کرده، ولی به طور کل متولی امر آقای وزیر هستند.»

یک نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان تصمیم به استیضاح ویز ارتباطات دارند یا خیر، گفت: «برنامه استیضاح را من برای ایشان داشتم و دو جلسه هم با معاونین‌شان و هم با خودشان جلسه داشتیم. ایشان یک برنامه زمانبندی به من دادند که اینترنت حدود ۶۵ روستا و دهستان در نیمه اول سال راه‌اندازی می‌شود و باقی روستا‌ها هم در نیمه دوم سال تکمیل می‌شود؛ بنابراین من صبر کرده‌ام تا راستی‌آزمایی انجام دهم و اینکه در این سه ماه اول سال دست‌کم باید اینترنت ۳۰ روستا تکمیل شود، اگر این امر محقق شد شاید طرح استیضاح را پس گیرم، ولی در غیر اینصورت به هیئت رئیسه ارسال و پیگیری می‌کنم.»

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده جیرفت در خصوص کاهش سرعت اینترنت، گفت: «تاکنون بیشتر نمایندگان نسبت به این عمل وزیر ارتباطات عکس العمل نشان داده‌اند. بنده هم در تذکر شفاهی گفتم که پایتان را از روی سیم بردارید همچنین در یک مصاحبه هم عنوان کردم که دو پایی روی سیم ایستاده‌اند. دقیقا منظور این است که سرعت اینترنت روز به روز دارد کمتر می‌شود. وزیر ارتباطات هم در برابر خدا و هم در برابر مردم و نظام پاسخگوست. باید به صورت شفاف اعلام کند که چرا سرعت اینترنت کم است. من نمی‌گویم ایشان سرعت را کم کرده، ولی به طور کل متولی امر آقای وزیر هستند.»

وی در خصوص افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت، عنوان کرد: «این میزان تعرفه شاید برای من استاد دانشگاه مشکلی نداشته باشد، ولی با توجه به اینکه هنوز هم به صورت مجازی در دانشگاه تدریس می‌کنم، می‌دانم که دانشجویان با مشکل اینترنت مواجه هستند و برای بسیاری از آن‌ها این میزان تعرفه قابل پرداخت نیست. گویی وزارت ارتباطات با فقر و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، بیگانه هستند. وزارت ارتباطات باید به این مشکلات اقتصادی و تورم توجه و بر این اساس قیمت‌گذاری کنند. همانطور که بنزین یک کالای اساسی‌ست به نظر من اینترنت هم جزو کالا‌های اساسی محسوب می‌شود و مردم به آن نیاز دارند.»

اعظمی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان تصمیم به استیضاح ویز ارتباطات دارند یا خیر، بیان کرد: «برنامه استیضاح را من برای ایشان داشتم و دو جلسه هم با معاونین‌شان و هم با خودشان جلسه داشتیم. ایشان قول دادند و گفتند که اینترنت حدود ۲۰ روستا انجام شده است و ما هم حرف ایشان را باور می‌کنیم. اما دست‌کم می‌توانم بگویم که روستای اسماعیلیه اولیا و سفلی هنوز اینترنتش راه نیافتاده است، ولی در لیست قرار دارد. همچنین اینترنت دهستان امجد هم راه نیافتاده است، ولی جزو آن فهرستی بود که ایشان گفتند انجام شده است.»

این نماینده مجلس افزود: «یک برنامه زمانبندی به من دادند که اینترنت حدود ۶۵ روستا و دهستان در نیمه اول سال راه‌اندازی می‌شود و باقی روستا‌ها هم در نیمه دوم سال تکمیل می‌شود؛ بنابراین من صبر کرده‌ام تا راستی‌آزمایی انجام دهم و اینکه در این سه ماه اول سال دست‌کم باید اینترنت ۳۰ روستا تکمیل شود، اگر این امر محقق شد شاید طرح استیضاح را پس گیرم، ولی در غیر اینصورت به هیئت رئیسه ارسال و پیگیری می‌کنم؛ بنابراین یک فرصت به وزیر داده‌ایم، هر چند که تعداد امضا‌ها به ۳۰ نفر رسیده است و بقیه همکاران هم در خواست دارند که در اسرع وقت به صحن برود. ولی من به قولی که به وزیر داده‌ام پایبند و منتظر هستم تا در مدتی که خودشان گفته‌اند آیا قدمی برای بهبود وضعیت اینترنت در مناطق کشور، همچون خراسان جنوبی و کرمان که بدترین کیفیت اینترنت را دارند، برمی‌دارند یا بازهم بهانه کمبود اعتبار را می‌آورند.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه