ارسال به دیگران پرینت

فدراسیون جهانی فوتبال :

فروش بلیت (بلیط) جام جهانی فوتبال قطر با کاهش قیمت آغاز شد

50 کارگر مهاجر سال گذشته میلادی در حین ساخت و ساز برای میزبانی جام جهانی 2022 در قطر کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند.

فروش بلیت (بلیط) جام جهانی فوتبال قطر با کاهش قیمت آغاز شد

50 کارگر مهاجر سال گذشته میلادی در حین ساخت و ساز برای میزبانی جام جهانی 2022 در قطر کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند. 

فروش بلیت (بلیط) جام جهانی فوتبال قطر با کاهش قیمت آغاز شده است. کارگران مهاجر و شهروندان قادر به ثبت نام و  خرید بلیت برخی از بازی‌ها با قیمت 11 دلار شدند.

نگرانی از شیوع شدید کرونا در دوان بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر وجود دارد.

مقامات هنوز اعلام نکرده‌اند که چند هوادار فوتبال اجازه ورود به استادیوم‌های ورزشی قطر در دوران برگزاری بازی‌های 2022 را خواهند داشت.

این بازی‌ها بین 21 نوامبر تا 18 دسامبر سال جاری میلادی (30 آبان تا آذر 1401) و برای اولین بار در یک کشور عربی و خاور میانه ای برگزار خواهد شد.

(فیفا) فدراسیون جهانی فوتبال در ثبت نام اولیه، بلیت‌های هر مسابقه را با قیمتی حدود 69 دلار برای هواداران بین المللی ارائه خواهد داد. این مبلغ یک سوم  قیمت ثبت نام  بلیت بازی مسابقات جام جهانی سال 2018 در روسیه است.

 

کارگران مهاجر و شهروندان قطر می‌توانند با 11 دلار بلیت بازی ها را خریداری کنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

ورزشگاه قطر برای جام جهانی فوتبال 2020

احتمال دارد قیمت برخی از بازی‌ها بیشتر باشد  و قیمت احتمالی بلیت فینال به 1607 دلار خواهد رسید.

ساکنان و شهروندان قطر و کارگران مهاجر در این کشور می‌توانند بلیت هایی با قیمت 11 دلار را خریداری کنند.

رفتار قطر با کارگران مهاجر در ماه های گذشته بحث و جدال‌های زیادی را برانگیخته است.

سازمان بین‌المللی کار در تاریخ 28 آبان سال جاری اعلام کرده که 50 کارگر مهاجر سال گذشته میلادی در حین ساخت و ساز برای میزبانی جام جهانی 2022 در قطر کشته و بیش از 500 نفر به شدت مجروح شدند. 

بر اساس گزارش آژانس سازمان ملل متحد، اکثر کارگران مهاجری که در سال 2020 در قطر کشته شدند در اثر سقوط یا تصادفات جاده ای و بیشتر در محل کار خود جان خود را از دست داده اند.

هوادارانی که اکنون برای دریافت پکیج های مختلف بلیت های جام جهانی درخواست داده اند باید تا 8 فوریه (19 بهمن) منتظر بماند. آنها در بهمن می‌توانند چند بازی برای تیم یا جایگاه های ویژه استادیوم خریداری کنند.

قطر میلیاردها دلار برای آماده سازی اولین جام جهانی زمستانی خرج کرده و فیفا اعتبار خود را برای اجرای بدون مشکل این رقابت ها وسط گذشته است.

7 استادیوم برای این بازی‌ها ساخته و یکی ورزشگاه بازسازی شده است. اما از آنجا که هتل های کافی در قطر برای پذیرایی از حجم بالای گردشگران در طول برگزاری مسابقات ورزشی وجود ندارد، احتمال دارد برخی از آنها روی کشتی‌های کروز باقی بمانند.

"فاطمه سامورا" دبیر کل فدراسیون بین المللی فیفا در این باره گفت: "اولین جام جهانی فوتبال در خاور میانه و جهان عرب یک رویداد خارق العاده خواهد بود".

وی افزود: قطر برای گردهم آوردن هواداران فوتبال که خواستار نمایش شور و هیجان خود برای فوتبال هستند و می‌خواهند فرهنگ جدیدی را تجربه کنند، بی صبر است. قطر می‌خواهد توریست ها از تمام امکانات این کشور در طول جام جهانی لذت ببرند.

"جیانی اینفانتینو" رئیس فیفا که اینک عمدتا در قطر به سر می‌برد، یک سال پیش گفت که مطمئن است همه گیری ویروس کرونا تا زمان شروع جام جهانی پایان می‌یابد و مسابقات در استادیوم های شلوغ و پُر برگزار خواهند شد.

سازمان دهندگان و برگزار کنندگان پیش بینی می‌کنند که 1.2 میلیون بازدید کننده می‌توانند برای مسابقات 32 تیمی شرکت کنند.

با وجود ضربه شدید سویه اومیکرون کرونا به بسیاری از کشورها، قطر محدودیت های شدیدی را برای بازدیدکنندگان خارجی اعمال کرده و بسیاری از تازه واردان را قرنطینه می‌کند.

قطر و فیفا متعهد هستند تا سلامت را در اولویت قرار دهند  و "تدابیر لازم" را برای بازی و فینال رعایت کنند.

هواداران برای دسترسی به استادیوم ها به یک برگه عبور ویژه و کارت هایی نیاز دارند که شامل اطلاعات تست کووید و واکسن باشد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه