ارسال به دیگران پرینت

اینفانتینو | امیدواریم جام جهانی بعد از پایان کرونا برگزار شود

رئیس فیفا ابراز امیدواری کرد جام جهانی ۲۰۲۲ بدون ویروس کرونا برگزار شود و مشکلی در کشور قطر برای سلامت بازیکنان و تماشاگران رخ ندهد.


اینفانتینو  |  امیدواریم جام جهانی بعد از پایان کرونا برگزار شود

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و الکساندر شفرین، رئیس یوفا ، به تلاش های قطر برای میزبانی مسابقات در طی همه گیری جهانی ویروس کرونا اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که جام جهانی ۲۰۲۲ بدون محدودیت مربوط به شیوع COVID-۱۹ برگزار شود.

 

در سال ۲۰۲۰ ، قطر میزبان چندین رویداد محلی و بین المللی فوتبال با حضور  تماشاگران در سکوها بود. امسال ، جامعه جهانی فوتبال تلاش جدی کرده است تا راه حل هایی برای بازگشت ایمن فوتبال با حضور تماشاگران پیدا کند. قطر نقش مهمی در این امر داشت - به لطف تورنمنت های بزرگی که در اینجا برگزار می شود این امر محقق شد.

 

در همان زمان، این کشور به آماده سازی برای اولین جام جهانی در خاورمیانه ادامه داد و ضمن پایبندی به پروتکل های دقیق پزشکی ، این فرصت را داشت تا زیرساخت ها و خدمات را برای هواداران آزمایش کند.

 

طی سه ماه گذشته ، در قطر ، به صورت متمرکز ، مسابقات مناطق غربی و شرقی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فینال این مسابقات که در ماه مارس به دلیل همه گیری متوقف شد ، با موفقیت انجام شده است.  بیش از ۹۰۰ بازیکن فوتبال و نمایندگان ۳۰ تیم در رقابت های باشگاه های آسیا شرکت کردند که ۷۶ بازی را در ورزشگاه های آماده جام جهانی ۲۰۲۲ انجام دادند. 

 

برای اطمینان از سلامت و ایمنی همه شرکت کنندگان ، پروتکل های پزشکی سختی اعمال شد که شامل آزمایشات منظم برای COVID-۱۹ ، ضد عفونی کردن کلیه امکانات، حمل و نقل ایمن و حضور کارکنان پزشکی در طول مسابقات در همه استادیوم ها بود. در کل ، بیش از ۴۸ میلیون آزمایش COVID-۱۹ انجام شده است.

 

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، که در فینال جام امیر در ورزشگاه احمد بن علی و فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت گفت: با وجود همه گیری ، در سه ماه گذشته قطر بار دیگر نشان داد که چگونه می توانید به فوتبال ادامه دهید. بیش از ۱۰ هزار تماشاگر در فینال جام امیر و افتتاحیه ورزشگاه جدید جام جهانی و فینال مسابقات اصلی باشگاه های آسیا حضور داشتند. من در هر دو مسابقه بوده ام و شخصاً پروتکل های ایمنی پزشکی سختگیرانه قطر و سازمان دهندگان مسابقات را دیده ام. این به فوتبالیست ها و هواداران این فرصت را داد تا بدون به خطر انداختن سلامت خود ، فوتبال بازی کنند و مسابقات را تماشا کنند. قطر معیاری را برای بازگشت ایمن فوتبال طی یک بیماری همه گیر تعیین کرده است.

 

او ادامه داد: البته همه ما امیدواریم که جام جهانی ۲۰۲۲ پس از همه گیری برگزار شود - آخرین اخبار مربوط به واکسن ها امیدواری به آن را به همراه دارد. با این حال ، ما همچنین می توانیم اطمینان داشته باشیم که جام جهانی باشگاه ها که در ماه فوریه در قطر برگزار می شود، هم برای بازیکنان داخل زمین و هم برای کسانی که از روی سکوها تماشا می کنند شرایط ایمن باشد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه