ارسال به دیگران پرینت

کرونا | امیکرون | واکسن | محدودیت های کرونایی

اعمال محدودیت های جدید کرونایی و فراخوان جهانی برای تزریق دُز یادآور

گسترش سویه اُمیکرون، اعمال محدودیت های جدید و فراخوان جهانی برای تزریق دُز یادآور واکسن کروناویروس را به همراه داشته است.

اعمال محدودیت های جدید کرونایی و فراخوان جهانی برای تزریق دُز یادآور

مقامات سنگاپور سفرهای بدون قرنطینه را به حالت تعلیق درآورده و در استرالیا نیز امروز (چهارشنبه) الزام به واکسیناسیون مورد تجدید نظر قرار گرفت چرا که موارد فزاینده ابتلا به سویه اُمیکرون درست چند روز پیش از کریسمس، مقامات را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید و تسریع در تزریق‌ دُز یادآور واکسن کرده است.

دولت‌ها در سراسر جهان محدودیت‌های اجتماعی را تشدید کرده و از شهروندان درخواست‌ کرده‌اند که برای واکسیناسیون اقدام کنند زیرا اُمیکرون به عنوان سویه غالب ویروس ظاهر می‌شود و برنامه ریزی برای بازگشایی ها در سال ۲۰۲۲ لغو شده است.

"جو بایدن"، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه وعده انجام نیم میلیارد تست رایگان کووید-۱۹ را داد و به یک چهارم بزرگسالان آمریکایی که در برابر کروناویروس واکسینه نشده‌اند هشدار داد.

کشورها در پاسخ به افزایش موارد ابتلا، به دنبال کوتاه کردن فاصله زمانی بین تزریق دُز دوم واکسن و دُز یادآور هستند. با این حال به دلیل نگرانی از خستگی ناشی از قرنطینه عمومی، تمایلی به بازگرداندن محدودیت‌های سختگیرانه اعمال شده در زمان گسترش سویه دلتا در اوایل سال جاری وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "اسکات موریسون"، نخست وزیر استرالیا از تخصیص بودجه جدید واکسیناسیون برای کلینیک ها و داروخانه ها خبر داد و از مقامات ایالتی درخواست کرد تا به بازگشایی صدها مرکز واکسیناسیون اقدام کنند تا روند تزریق دُز یادآور سرعت گیرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه