ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون کرونا | امیکرون | واکسن | کرونا

گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت از خطر کلی سویه اُمیکرون

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که در این مرحله، خطر کلی ناشی از سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون برای جهان "بسیار بالا" ارزیابی می شود و کشورها باید برای این خطر احتمالی آماده باشند.

گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت از خطر کلی سویه اُمیکرون

در گزارش فنی سازمان جهانی بهداشت که امروز (دوشنبه) منتشر شد، آمده است: بسته به میزان قابل انتقال بودن این سویه و اینکه آیا می تواند بر مصونیت ناشی از واکسیناسیون غلبه کند، احتمال گسترش بیشتر این سویه در سطح جهان بالا است و بسته به این ویژگی‌ها، ممکن است در آینده با موج‌هایی از همه گیری کووید-۱۹ مواجه شویم که می‌تواند به ویژه برای برخی مناطق عواقب شدیدی داشته باشد.

از این رو سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو این سازمان به منظور آمادگی بیشتر در برابر شرایط احتمالی آینده درخواست کرد تا روند واکسیناسیون کووید-۱۹ را در میان واجدین شرایط تسریع کنند و از یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای تعدیل به موقع سفرهای بین‌المللی استفاده نمایند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: لازم است تحقیقات بیشتری برای شناخت بهتر قابلیت فرار ویروس از مصونیت ناشی از واکسن انجام شود. با وجود عدم قطعیت، منطقی است که تصور کنیم واکسن های موجود در برابر نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن مصونیت ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که داده های مربوط به تحقیقات بیشتر در رابطه با این سویه از ویروس طی هفته های آینده در دسترس قرار گیرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه