ارسال به دیگران پرینت

فال حافظ | فال حافظ امروزتان را بدانید | فال حافظ با تفسیر دقیق

فال حافظ امروز | 27 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فال حافظ امروز | 27 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ در بین مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. فال حافظ به شکل روزانه در رکنا برای متولدین 12 ماه سال منتشر می شود. فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. فال حافظ به تفسیر دقیق نیاز دارد.

برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فـال حـافـظ متولدین فروردین

photo_2019-05-25_08-24-58

شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان

که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان

کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز

تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان

تعبیر فال حافظ :

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد آنکه در نظر تو دارای قدر و منزلتی والاست تنها به این دلیل به تو روی آورده است که قلبی پر از مهر و صفا و صمیمیت داری، پس به جای مال دنیا او را از عشق و همدلی بی نیاز بساز تا با کمک او و توکل به خدا بر دشمنان ظفر یابی و به کامیابی برسی.

 

فـال حـافـظ متولدین اردیبهشت

photo_2019-05-25_08-24-55

آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

خاک می‌بوسم و عذر قدمش می‌خواهم

من نه آنم که ز جور تو بنالم حاشا

بنده معتقد و چاکر دولتخواهم

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد انسان فداکاری هستید و در زندگی در حق بسیاری از خودگذشتگی نشان داده اید، با این که خوبی ها را با بدی جواب داده اند اما شما به راهی که در پیش گرفته اید اعتقاد دارید. گاهی در مورد آینده نگرانی. نگرانی تو بی مورد است، زیرا خدا تو را در همه حال یاری خواهد کرد.

 

فـال حـافـظ متولدین خرداد

photo_2019-05-25_08-24-52

مرا چشمی ست خون افشان ز دست آن کمان ابرو

جهان بس فتنه خواهد دید از آن چشم و از آن ابرو

غلام چشم آن ترکم که در خواب خوش مستی

نگارین گلشنش روی است و مشکین سایبان ابرو

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد اکنون که با همه زیرکی‌ها و کناره‌گیری‌ها در دام عشق اسیر شده‌ای. بی‌تابی‌ها و غصه‌های تو بیهوده است. خود را بیش از این عذاب نده و نسبت به آینده نا‌امید نباش. بدان که تو در میان رقیبان خود برگزیده خواهی شد. آنها کنار گذاشته خواهند شد و این تو هستی که به مقصود خود خواهی رسید.

 

فـال حـافـظ متولدین تیر

photo_2019-05-25_08-24-48

ای قصه بهشت ز کویت حکایتی

شرح جمال حور ز رویت روایتی

هر پاره از دل من و از غصه قصه‌ای

هر سطری از خصال تو و از رحمت آیتی

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید توانایی و استعدادهای بی نظیری دارید که قدر آنها را نمی دانید. بهتر است بیشتر به هوش و ذکاوت خود اعتماد کرده و از آن بهره ببرید. از لحظه ها و روزهای عمر کمال استفاده را بکنید تا بعدا دچار حسرت نشوید. در مسیر رسیدن به آرزوها از گله کردن و غر زدن دست بردارید و خودباوری را در خود تقویت کنید.

 

فـال حـافـظ متولدین مرداد

photo_2019-05-25_08-24-45

وصال او ز عمر جاودان به

خداوندا مرا آن ده که آن به

جوانا سر متاب از پند پیران

که رای پیر از بخت جوان به

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید همیشه به دنبال آنچه می‌خواهی نباش، چه بسا آنچه خدا نصیبت کرده به مراتب برایت بهتر از آن چیزی است که آرزویش را داشته‌ای. نصیحت‌پذیر باش و هر حرفی را که نفع تو در آن است بدون درنظر گرفتن گوینده بپذیرید. صبور باشید و نهراسید تا به مراد دل برسید.

 

فـال حـافـظ متولدین شهریور

photo_2019-05-25_08-24-41

گر چه ما بندگان پادشهیم

پادشاهان ملک صبحگهیم

گنج در آستین و کیسه تهی

جام گیتی نما و خاک رهیم

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد از خصلت‌های نیکوی شما سختکوشی و وفای به عهد است و با دوستان بسیار صادق و صمیمی هستید. ممکن است از صداقت و خوبی شما سو استفاده شود، مراقب باشید. به زودی آن چه از خدا خواسته اید برای تان مهیا خواهد شد، آینده روشنی در پیش دارید. حواس تان به افراد فریبکار باشد.

 

فـال حـافـظ متولدین مهر

photo_2019-05-25_08-24-37

در نهانخانه عشرت صنمی خوش دارم

کز سر زلف و رخش نعل در آتش دارم

عاشق و رندم و میخواره به آواز بلند

وین همه منصب از آن حور پریوش دارم

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما این تفسیر را دارد که مژده باد بر شما که به زودی روزهای خوش فرا می‌رسد و بخت و اقبال به شما روی می آورد. از لحظه‌های خوب زندگی کمال استفاده را بکنید. از نگرانی و تشویش دوری کنید و مطمئن باشید روزهای سختی خیلی زود خواهد گذشت. با افراد خانواده و دوستان دلسوز اعتماد کنید. تجربه‌های امروز برای ساختن آینده روشن به شما کمک خواهد کرد.

 

فـال حـافـظ متولدین آبان

photo_2019-05-25_08-24-33

هاتفی از گوشه میخانه دوش

گفت ببخشند گنه می بنوش

لطف الهی بکند کار خویش

مژده رحمت برساند سروش

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد الطاف الهی شامل حالت شده است. سعادت به تو روی می‌آورد. انتظار و دوری به سر رسیده است‌. از خبر خوشی که در پیش است، استقبال کن. همت بلند داشته باش و فرصت ها را از دست نده.

 

فـال حـافـظ متولدین آذر

photo_2019-05-25_08-24-29

دیگر ز شاخ سرو سهی بلبل صبور

گلبانگ زد که چشم بد از روی گل به دور

از دست غیبت تو شکایت نمی‌کنم

تا نیست غیبتی نبود لذت حضور

تـعبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید خوشحال باش و غصه و غم را کنار بگذار. تا دوری نکشی به وصال نمی رسی و تا رنج نبینی به خوشی هم نمی رسی. به خدا توکل داشته باش. امیدوار باش که از صبر تو گل حاجت روییده است. شکایت نکن که در عین ظلمت نور بر تو می تابد.

 

فال حافظ متولدین دی

photo_2019-05-25_08-24-25

جهان بر ابروی عید از هلال وسمه کشید

هلال عید در ابروی یار باید دید

شکسته گشت چو پشت هلال قامت من

کمان ابروی یارم چو وسمه بازکشید

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید  غمی در وجودت هست که به زودی رفع خواهد شد و به مقصود خواهی رسید. در هیچ کاری عجله نکن تا وقتش برسد. بدان که خواستن توانستن است.

 

فـال حـافـظ متولدین بهمن

نماد بهمن

رفتم به باغ صبحدمی تا چنم گلی

آمد به گوش ناگهم آواز بلبلی

بس گل شکفته می‌شود این باغ را ولی

کس بی بلای خار نچیده‌ست از او گلی

تعبیر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما حکایت از این دارد که اگر با دید باز و حقیقت بین به اطراف خود بنگری خواهی دید که همدرد تو بسیارند. با دیدن آنها درس صبر و تحمل بیاموز و بدان که بی رنج هیچ گنجی میسر نمی‌شود. اگر طالب گل هستی بلای خار را باید تحمل کنی، ولی هرگز نا امید نشو زیرا همیشه امید گشایشی وجود دارد که تو از آن بی خبری، پس نا امیدی تو بیهوده است. 

 

فـال حـافـظ متولدین اسفند

photo_2019-05-25_08-24-06

مرا می‌بینی و هر دم زیادت می‌کنی دردم

تو را می‌بینم و میلم زیادت می‌شود هر دم

نه راه است این که بگذاری مرا بر خاک و بگریزی

گذاری آر و بازم پرس تا خاک رهت گردم

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید به دوستان وفادار و صمیمی خود توجه کنید و آن‌ها را فراموش نکنید. اگر دست نیاز به سوی شما دراز کردند به آن ها کمک کنید که در روزهای سختی به یاری شما خواهند شتافت. هوای خانواده خود را داشته باشید زیرا خانواده برای شما می ماند و بهترین یار شما در روزهای سخت هستند.  ترس و نگرانی را از دل خود بیرون کرده و به تلاش خود ادامه دهید تا به مراد دل برسید.

 
 
 

چگونه فال حافظ بگیریم؟

 

مراسم فال گیری یا تفال به دیوان حافظ، از دیرباز آداب و رسوم مخصوص خود را داشته و اعتقاد بر این بوده که گرفتن نتیجه درست و دقیق از حافظ نیاز به رعایت این آداب و رسوم دارد. در بیشتر مواقع بزرگتر خانواده یا ریش سفید فامیل که مورد احترام دیگران است و البته از سواد کافی برای خواندن و تفسیر غزل‌های حافظ برخوردار است برای دیگران فال گرفته و تعبیر آن را به فال گیرنده اعلام می‌کند. این آداب و رسوم عبارتنداز؛

۱. نیت کردن: اولین گام و اصلی‌ترین کاری که شما باید برای گرفتن فال حافظ انجام بدهید نیت کردن است. افرادی که اعتقادی به گرفتن فال ندارند بهتر است همین ابتدا از گرفتن فال صرف نظر کرده و وقت شان را هدر ندهد. مهم است که چطور نیت می‌کنید؛ هر سوال، کار و امری را که برای آن می‌خواهید فال بگیرید را نیت کنید. نیت کردن برای چیز‌های آشکار نیست مثلا اگر شغلی برای شما آماده شده، ولی خودتان سرکار نروید قطعا کار اشتباهی است و نیازی نیست که فال بگیرید. پس به طور دقیق موضوعی که می‌خواهید برای آن فال بگیرید را مشخص کرده و خلوص نیت کنید.

۲. فاتحه بخوانید: از قدیم رسم بوده است که پس نیت کردن و برای گرفتن پاسخ دقیق تر، پیش از فال گرفتن، فاتحه‌ای برای لسان الغیب حافظ شیرازی می‌خوانند. همچنین از گذشته تاکنون رسم بوده که برخی از افراد علاوه بر اینکه فاتحه می‌خوانند، نذر‌های را نیز برای بازگشایی گره از کارشان در نظر می‌گیرند، اما این اعمال جزو آداب اصلی گرفتن فال حافظ نیست. درواقع خود این فاتحه‌ای که برای حافظ خوانده می‌شود، نوعی نذر برای روان این شاعر بزرگ محسوب می‌شود که با ادای آن انتظار می‌رود فرد نیت کننده پاسخ مناسب تری دریافت کند.

۳. قسم: در مرحله سوم و پس از خواندن فاتحه، فرد نیت کننده با ذکر عباراتی حافظ را قسم می‌دهد که فال او را خوب قرار دهد. برای این کار معمولا جمله‌ای مشابه این ذکر می‌شود؛‌ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی؛ «تو را به خدا و به شاخ نبات ات قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا بر آورده سازی». گاه نیز همین مفهوم به زبان شعر بیان می‌شود که اغلب بنا به دلخواه فرد نیت کننده، قافیه‌های آن تنظیم می‌شود.

۴. سر کتاب: پس از نیت کردن، فاتحه و قسم دادن حافظ، در مرحله چهارم فال گیرنده چشمان خود را می‌بندد و کتاب را با دست چپ گرفته و با انگشتان دست راست صفحه‌ای را تصادفی باز می‌کند. در برخی جا‌ها رسم بر این است که کودکی نابلغ را برای این کار انتخاب می‌کنند چرا که قلب و نیتی پاک دارد، اما در برخی جا‌ها نیز این کار را خود فرد نیت کننده یا ریش سفید جمع انجام می‌دهد. همچنین طبق سنت‌ها باید دیوانی که شما با آن فال می‌گیرید معیوب یا به صورت پاره نباشد.

۵. فال: بین دو صفحه‌ای که باز شده، صفحه سمت راست را انتخاب کرده و غزل بالای صفحه پاسخ فال است، زیرا در برخی از دیوان‌ها ممکن است چند غزل در یک صفحه باشد همچنین ممکن است بیت اول غزل در صفحه قبل باشد یعنی غزل از ابتدای صفحه سمت راست شروع نشده باشد که باید به صفحه قبل رفته و از ابتدای غزل، شعر را بخوانید. در غزل فال شما یک یا چند بیت وجود دارد که پاسخ نیت شما در آن نهفته است. اگر پاسخ نیت خود را پیدا نکردید به غزل بعدی که اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ گفته می‌شود رفته و یکی از بیت‌های شماره ۱ – ۳ – ۵ غزل دوم را که مطالب غزل قبلی را تایید و تکرار می‌کند بخوانید تا به پاسخ نیت خود برسید. اعتقاد براین است که برای یک موضوع نباید دو یا سه بار اقدام به فال گرفتن کرد بنابراین باید سعی کنید که پاسخ نیت خود را از لابه لای مفاهیم همان اشعاری که باز کرده اید بیابید.

 

 

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بسیار عالی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه