ارسال به دیگران پرینت

فال در اسلام | چگونه فال حافظ بگیریم؟ | فال حافظ به شکل روزانه در ۵۵ آنلاین

فال حافظ امروز | 17 آذر ماه با تفسیر کامل+ فیلم

فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فال حافظ امروز | 17 آذر ماه با تفسیر کامل+ فیلم

فال حافظ در بین مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. فال حافظ به شکل روزانه در 55 آنلاین برای متولدین 12 ماه سال منتشر می شود. فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. فال حافظ به تفسیر دقیق نیاز دارد.

برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فـال حـافـظ متولدین فروردین

photo_2019-05-25_08-24-58

خیال روی تو در هر طریق همره ماست

نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند

جمال چهره تو حجت موجه ماست

تعبیر فال حافظ :

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد وفاداری و دانستن قدر محبت دیگران از صفات نیکی است که در همه کس یافت نمی شود. به آرزویی که داری به همین سادگی نمی رسی مگر اینکه علاوه بر تلاش و کوشش، توکل را نیز پیشه کنی و امیدوار باشی که لطف خداوندی شامل حالت شود.

 

فـال حـافـظ متولدین اردیبهشت

photo_2019-05-25_08-24-55

دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد

چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد

آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت

آه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد با کوچکترین اتفاقی فکر می کنید دنیا به آخر رسیده و بسیار غصه می خورید. خداوند هرچه که برای شما تقدیر کرده همان رقم خواهد خورد. خودتان به فکر چاره باشید و از دوستان تان نیز کمک بگیرید.

 

فـال حـافـظ متولدین خرداد

photo_2019-05-25_08-24-52

یوسف گمگشته بازآید به کنعان غم مخور

کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن

وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد روزگار سختی را گذرانده ای ولی گرفتاری ها و غم های شما به پایان می رسد و به زودی شادی های زندگی نصیب شما خواهد شد. از دعا غافل مشو و بدان که نباید ناامید شوی.

 

فـال حـافـظ متولدین تیر

photo_2019-05-25_08-24-48

سحر با باد می گفتم حدیث آرزومندی

خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی

دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است

بدین راه و روش می رو که با دلدار پیوندی

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید به خداوند امیدوار باشید، دعای شما کارساز است. هرگز مغرور نشوید زیرا خداوند از غرور بیزار است و خدا با فروتنان است.

 

فـال حـافـظ متولدین مرداد

photo_2019-05-25_08-24-45

زاهد خلوت نشین دوش به میخانه شد

از سر پیمان برفت با سر پیمانه شد

 آتش رخسار گل خرمن بلبل بسوخت

چهره خندان شمع آفت پروانه شد

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید کسی که شما او را دوست داشته اید ولی از او ناامید بودید دوباره به زندگی تان باز می گردد و به قدری تلاش می کند که دوباره برای شما نمونه و یگانه می شود.

 

فـال حـافـظ متولدین شهریور

photo_2019-05-25_08-24-41

کلک مشکین تو روزی که ز ما یاد کند

ببرد اجر دو صد بنده که آزاد کند

قاصد منزل سلمی که سلامت بادش

چه شود گر به سلامی دل ما شاد کند

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد از معشوق خود بی خبر و دلتنگ اویی و در آرزوی دیدار او هستی ، امیدوار با ش و از خداوند یاری بخواه که به مرادت می رسی. زیاد آه و ناله نکن که خدا کسانی را که ناراضی هستند دوست ندارد.

 

فـال حـافـظ متولدین مهر

photo_2019-05-25_08-24-37

خنک نسیم معنبر شمامه‌ای دلخواه

که در هوای تو برخاست بامداد پگاه

منم که بی تو نفس می کشم زهی خجلت

مگر تو عفو کنی ور نه چیست عذر گناه

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما این تفسیر را دارد که آنچه خواسته‌ای و دلخواه توست به دستت می‌رسد و چرخ فلک آینده‌ای بسیار مبارک و عالی را برایت رقم زده است و انتظار به سر رسیده، خجالت را کنار بگذار و از شوق اشک شادی بریز. کینه‌ها را کنار بگذار و حسودان و رقیبان را عفو کن.

 

فـال حـافـظ متولدین آبان

photo_2019-05-25_08-24-33

یارم چو قدح به دست گیرد

بازار بتان شکست گیرد

در بحر فتاده‌ام چو ماهی

تا یار مرا به شست گیرد

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد شما از تمامی رقیبان خود سبقت می گیرید و همه را از میدان به در می کنید. شانس پیروزی در دست خودتان هست. آن را گم نکنید یا نگذارید رقیبان آن را از دست تان بربایند.

 

فـال حـافـظ متولدین آذر

photo_2019-05-25_08-24-29

الا ای طوطی گویای اسرار

مبادا خالیت شکر ز منقار  

بیا و حال اهل درد بشنو

به لفظ اندک و معنی بسیار

تـعبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید کسی که از نعمت هوش و استعداد برخوردار است نباید هرگز ناامید باشد. از دورویان و افراد خوش ظاهر که درون سیاه خود را به فریب سپید و زیبا جلوه می دهند بپرهیز. امید به بازو و تلاش خودت داشته باش و توکلت به پروردگار باشد.

 

فال حافظ متولدین دی

photo_2019-05-25_08-24-25

زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست

پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست

نرگسش عربده جوی و لبش افسوس کنان

نیم شب دوش به بالین من آمد بنشست

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید شانس فقط یک بار در خانه‌ شما را می زند پس چرا آن را پس می‌زنید و ندانسته به بازی می‌گیرید؟ فکر می‌کنید با زور می توانید همه چیز را به دست آورید ولی اینطور نیست. دل و دین تان را به خدا بسپارید تا به یمن خوبی‌تان دولت و مال و سلامت به شما عطا فرماید.

 

فـال حـافـظ متولدین بهمن

نماد بهمن

مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام

خیر مقدم چه خبر دوست کجا راه کدام

ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست

هر چه آغاز ندارد نپذیرد انجام

تعبیر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما حکایت از این دارد که یک دیدار غیر منتظره دارید که بسیار خوشحال تان می کند و پیام خوشی به شما می دهد. به سفری می روید که جز معنویت چیزی سوغات ندارد. همه روزی به دنیای باقی می روند پس این چند صباح عمر را خوبی کنید و چیزی را که برای خودتان نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید. به کسی ترحم نکنید بلکه مخلصانه کار انجام دهید.

 

فـال حـافـظ متولدین اسفند

photo_2019-05-25_08-24-06

مردم دیده ما جز به رخت ناظر نیست

دل سرگشته ما غیر تو را ذاکر نیست

من که در آتش سودای تو آهی نزنم

کی توان گفت که بر داغ دلم صابر نیست

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید در کارهایت موفق خواهی شد و مورد تحسین قرار خواهی گرفت اما مغرور نشو و به مردم کم اعتنایی نکن تا بیشتر مورد توجه قرار بگیری.

 
 
 
نکته روز: 
 

هرگاه به نعمت دیگران حسادت  کنی دقیقا یک پیام منفی به کائنات می دهی یعنی اینکه او لیاقت و شایستگی این نعمت را دارد ولی من ندارم یا امیدی به اینکه من نیز بتوانم این نعمت را داشته باشم، ندارم. باید خدا رو شکر کنی و بدانی خدا بهتر آن را به تو می دهد. 

نکته

 

فال در اسلام

در اسلام و در حدیث آمده است که پیامبر گرامی اسلام (ص)، فال نیکو زدن را توصیه می فرموده اند و طیره را مکروه دانسته اند، به علت اینکه طیره مایه ناامیدی، بدبینی و بدگمانی بوده و در مقابل، فال نیکو و خوب، نشانه امیدواری و کامروایی در زندگی است. در اسلام استخاره یعنی طلب خیره (بر وزن جیره) به معنای با خدا مشورت کردن و طلب تقدیر خیر کردن رواج داشته است.

 

 اولین فال چگونه و کی از دیوان حافظ گرفته شد؟

نخستین فال دقیقاً ساعاتی پس از مرگ حافظ گرفته شد. ادوارد براون در جلد سوم ?تاریخ ادبیات ایران? اشاره داشته است که پس از فوت حافظ، عده ای که کلام وی را قلب کرده بودند، او را تکفیر و از دفن او در گورستان مصلی جلوگیری کردند. برای حل مشکل تصمیم گرفتند با تفأل از کلام خود حافظ راهنمایی بگیرند و پس از آنکه کلیه غزلهای حافظ را نوشته و در سبدی ریختند، کودکی تفألی می زند و غزل شماره 82 می آید، که به طرز عجیب و باور نکردنی پاسخ جماعت ریاکار را می دهد و گفته اند که از آن روز به وی لقب لسان الغیب داده اند، غزل شگفت انگیز چنین است:

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت

من و شراب فرح بخش و یار حورسرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست

که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ

که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

 

چگونه فال حافظ بگیریم؟

 

مراسم فال گیری یا تفال به دیوان حافظ، از دیرباز آداب و رسوم مخصوص خود را داشته و اعتقاد بر این بوده که گرفتن نتیجه درست و دقیق از حافظ نیاز به رعایت این آداب و رسوم دارد. در بیشتر مواقع بزرگتر خانواده یا ریش سفید فامیل که مورد احترام دیگران است و البته از سواد کافی برای خواندن و تفسیر غزل‌های حافظ برخوردار است برای دیگران فال گرفته و تعبیر آن را به فال گیرنده اعلام می‌کند. این آداب و رسوم عبارتنداز؛

۱. نیت کردن: اولین گام و اصلی‌ترین کاری که شما باید برای گرفتن فال حافظ انجام بدهید نیت کردن است. افرادی که اعتقادی به گرفتن فال ندارند بهتر است همین ابتدا از گرفتن فال صرف نظر کرده و وقت شان را هدر ندهد. مهم است که چطور نیت می‌کنید؛ هر سوال، کار و امری را که برای آن می‌خواهید فال بگیرید را نیت کنید. نیت کردن برای چیز‌های آشکار نیست مثلا اگر شغلی برای شما آماده شده، ولی خودتان سرکار نروید قطعا کار اشتباهی است و نیازی نیست که فال بگیرید. پس به طور دقیق موضوعی که می‌خواهید برای آن فال بگیرید را مشخص کرده و خلوص نیت کنید.

۲. فاتحه بخوانید: از قدیم رسم بوده است که پس نیت کردن و برای گرفتن پاسخ دقیق تر، پیش از فال گرفتن، فاتحه‌ای برای لسان الغیب حافظ شیرازی می‌خوانند. همچنین از گذشته تاکنون رسم بوده که برخی از افراد علاوه بر اینکه فاتحه می‌خوانند، نذر‌های را نیز برای بازگشایی گره از کارشان در نظر می‌گیرند، اما این اعمال جزو آداب اصلی گرفتن فال حافظ نیست. درواقع خود این فاتحه‌ای که برای حافظ خوانده می‌شود، نوعی نذر برای روان این شاعر بزرگ محسوب می‌شود که با ادای آن انتظار می‌رود فرد نیت کننده پاسخ مناسب تری دریافت کند.

۳. قسم: در مرحله سوم و پس از خواندن فاتحه، فرد نیت کننده با ذکر عباراتی حافظ را قسم می‌دهد که فال او را خوب قرار دهد. برای این کار معمولا جمله‌ای مشابه این ذکر می‌شود؛‌ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی؛ «تو را به خدا و به شاخ نبات ات قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا بر آورده سازی». گاه نیز همین مفهوم به زبان شعر بیان می‌شود که اغلب بنا به دلخواه فرد نیت کننده، قافیه‌های آن تنظیم می‌شود.

۴. سر کتاب: پس از نیت کردن، فاتحه و قسم دادن حافظ، در مرحله چهارم فال گیرنده چشمان خود را می‌بندد و کتاب را با دست چپ گرفته و با انگشتان دست راست صفحه‌ای را تصادفی باز می‌کند. در برخی جا‌ها رسم بر این است که کودکی نابلغ را برای این کار انتخاب می‌کنند چرا که قلب و نیتی پاک دارد، اما در برخی جا‌ها نیز این کار را خود فرد نیت کننده یا ریش سفید جمع انجام می‌دهد. همچنین طبق سنت‌ها باید دیوانی که شما با آن فال می‌گیرید معیوب یا به صورت پاره نباشد.

۵. فال: بین دو صفحه‌ای که باز شده، صفحه سمت راست را انتخاب کرده و غزل بالای صفحه پاسخ فال است، زیرا در برخی از دیوان‌ها ممکن است چند غزل در یک صفحه باشد همچنین ممکن است بیت اول غزل در صفحه قبل باشد یعنی غزل از ابتدای صفحه سمت راست شروع نشده باشد که باید به صفحه قبل رفته و از ابتدای غزل، شعر را بخوانید. در غزل فال شما یک یا چند بیت وجود دارد که پاسخ نیت شما در آن نهفته است. اگر پاسخ نیت خود را پیدا نکردید به غزل بعدی که اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ گفته می‌شود رفته و یکی از بیت‌های شماره ۱ – ۳ – ۵ غزل دوم را که مطالب غزل قبلی را تایید و تکرار می‌کند بخوانید تا به پاسخ نیت خود برسید. اعتقاد براین است که برای یک موضوع نباید دو یا سه بار اقدام به فال گرفتن کرد بنابراین باید سعی کنید که پاسخ نیت خود را از لابه لای مفاهیم همان اشعاری که باز کرده اید بیابید.

 

 

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      به نظر من همه این فالها کلا دروغی بیش نیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه