ارسال به دیگران پرینت

فال حافظ | فال حافظ امروزتان را بدانید | فال حافظ با تفسیر دقیق | چگونه فال حافظ بگیریم؟

فال حافظ امروز | 20 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فال حافظ امروز |  20 آذر ماه با تفسیر دقیق + فیلم

فال حافظ در بین مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد. فال حافظ به شکل روزانه  برای متولدین 12 ماه سال منتشر می شود. فال حافظ امروز به متولدین ماه های مختلف توصیه های متفاوتی دارد. فال حافظ به تفسیر دقیق نیاز دارد.

برای اینکه فال حافظ امروزتان را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

فـال حـافـظ متولدین فروردین

photo_2019-05-25_08-24-58

شراب و عیش نهان چیست کار بی‌بنیاد

زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد

گره ز دل بگشا و از سپهر یاد مکن

که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد

تعبیر فال حافظ :

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد در رویا و خیال پردازی ها غرق شده ای. آرزوهایت تمامی ندارد و دور و دراز است. وقت گران مایه خود را تلف می کنی. هیچ کس آنقدر عمر نمی کند که به تمام آرزوهایش برسد. پس همین چند صباحی را که زنده هستی از زندگی ات لذت ببر. آنچه از زندگی که باید قسمتت باشد حتما به تو خواهد رسید.

 

فـال حـافـظ متولدین اردیبهشت

photo_2019-05-25_08-24-55

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

ببین که در طلبت حال مردمان چون است

ز مشرق سر کو آفتاب طلعت تو

اگر طلوع کند طالعم همایون است

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد روشنایی و آفتاب خوبی ها در حال طلوع است و این طلعت بسیار مبارک است و سعادت به همراه دارد. اتفاقات شیرینی رخ خواهد داد . شما از در آشتی در می آیید. لحن کلامت را زیباتر کن. خاطرات دردآور را فراموش کن. کاری را که می خواهی انجام بده چون سود سرشاری برایت دارد.

 

فـال حـافـظ متولدین خرداد

photo_2019-05-25_08-24-52

ای دل گر از آن چاه زنخدان به درآیی

هر جا که روی زود پشیمان به درآیی

در تیره شب هجر تو جانم به لب آمد

وقت است که همچون مه تابان به درآیی

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد عجولانه تصمیم نگیرید که بی‌فکری باعث پشیمانی و حسرت شما خواهد شد. از ظاهربینی حذر کنید و قبل از عمل کردن به حرف‌های دیگران عقل و اندیشه خود را به کار بگیرید. اندوه و غصه را از دل بیرون کنید و امیدوار باشید که با رفتار عاقلانه و دوراندیشی می‌توانید به مراد دل و مقصود خود دست پیدا کنید.

 

فـال حـافـظ متولدین تیر

photo_2019-05-25_08-24-48

مزن بر دل ز نوک غمزه تیرم

که پیش چشم بیمارت بمیرم

چنان پر شد فضای سینه از دوست

که فکر خویش گم شد از ضمیرم

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید آنقدر که به فکر دیگرانی به فکر خودت نیستی و فقط به این فکر می کنی به عهدی که با دوستانت بسته ای عمل کنی. در این روزگار پر غوغا بهتر است بیشتر به فکر خود باشی تا بتوانی گلیمت را از آب بیرون بکشی. خودت را دست کم نگیر که اگر همت کنی موفقیت با توست.

 

فـال حـافـظ متولدین مرداد

photo_2019-05-25_08-24-45

فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم

بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم

تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق

هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم

تـعـبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید دچار گرفتاری شده‌اید و بسیار اندوهگین هستید. همین امر باعث شده به گله و شکایت روی آورید. احساس می‌کنید بخت و اقبال از شما روی گردانده است. از یأس و ناامیدی برحذر باشید، زندگی جریان دارد و به دنبال هر سختی آسانی فرا می‌رسد. به خداوند توکل کنید و صبور باشید.

 

فـال حـافـظ متولدین شهریور

photo_2019-05-25_08-24-41

عشقبازی و جوانی و شراب لعل فام

مجلس انس و حریف همدم و شرب مدام

هر که این عشرت نخواهد خوشدلی بر وی تباه

وان که این مجلس نجوید زندگی بر وی حرام

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد خدای بزرگ شما را انسان خوشبختی آفریده است؛ زیرا تمام امکانات لازم و وسایل پیشرفت و ترقی را در اختیار تو نهاده است و تو باید قدر این نعمات خداوندی را بدانی و از آنها استفاده مطلوب کنی در غیر این صورت عمر و زندگی خود را حرام ساخته ای و این در حالی است که می توانی زندگی شادی داشته باشی.

 

فـال حـافـظ متولدین مهر

photo_2019-05-25_08-24-37

ای دل ریش مرا با لب تو حق نمک

حق نگه دار که من می‌روم الله معک

چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد

من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما این تفسیر را دارد که دارای خصلت های خوبی هستید و اراده آهنین شما باعث شده در شرایط سخت زندگی استوار و ثابت قدم بمانید. به خاطر آن شاکر خداوند باشید. برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود سعی کنید صداقت پیشه کرده و با خلوص نیت رفتار کنید. به زودی مشکلات و موانع برطرف می شود و قطعا به سرمنزل مقصود خواهید رسید.

 

فـال حـافـظ متولدین آبان

photo_2019-05-25_08-24-33

خوش است خلوت اگر یار یار من باشد

نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد

روا مدار خدایا که در حریم وصال

رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما نشان می دهد دعاهای تان برآورده خواهد شد و رقیبان تان موفق نمی شوند. فکر خودتان را به چیزهای دیگری هم معطوف کنید. روال عادی زندگی از دست تان خارج شده است. چیز باارزشی در دست دارید که برایتان بسیار عزیز هم هست. نگذارید به دست نااهلان بیفتد.

 

فـال حـافـظ متولدین آذر

photo_2019-05-25_08-24-29

پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود

مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود

یاد باد آن صحبت شب ها که با نوشین لبان

بحث سر عشق و ذکر حلقه عشاق بود

تـعبـیـر فال حافظ:

تفسیر فال حافظ شما می گوید از دست کسی دلگیر هستی و غصه می‌خوری ، اگر به کسی خوبی کرده‌ای برای خدا کرده‌ای پس افسوس نخور و از آن شخص دلگیر مباش که خدا جواب نیکی تو را خواهد داد.

 

فال حافظ متولدین دی

photo_2019-05-25_08-24-25

گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید

گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید

گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز

گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید با کسی گفت و گویی داشته‌ای که از بابت آن ناراحت و دلگیر شده‌ای ولی صبر کن که او از گفته خود پشیمان خواهد شد و به سوی تو بازخواهد گشت. همیشه در خاطر داشته باش که روزگار بر یک پایه نمی‌چرخد.

 

فـال حـافـظ متولدین بهمن

نماد بهمن

بیا و کشتی ما در شط شراب انداز

خروش و ولوله در جان شیخ و شاب انداز

ز کوی میکده برگشته ام ز راه خطا

مرا دگر ز کرم با ره صواب انداز

تعبیر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما حکایت از این دارد که مدتی است یأس و ناامیدی در دل شما لانه کرده است. افکار منفی را از ذهن خود خارج کنید. با اراده‌ای قوی اقدام کنید و تلاش خود را به کار بگیرید تا تحولی عمیق و در جهت مثبت در زندگی‌تان ایجاد کنید.

 

فـال حـافـظ متولدین اسفند

photo_2019-05-25_08-24-06

هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم

هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم

شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا

بر منتهای همت خود کامران شدم

تـعـبـیـر فال حافظ:

فال حافظ امروز شما می گوید به لطف و مهربانی خدا، زندگی خوبی داری و هرچه از او خواسته‌ای به تو بخشیده است. همت تو والا بوده و شکیبایی و بردباری رمز موفقیت توست.خداوند را سپاسگزار باش تا نعمت‌های خود را از تو دریغ نکند. آنچه خدا بخواهد همان می‌شود. سرنوشت خوبی در انتظار تو خواهد بود.

 
 

چگونه فال حافظ بگیریم؟

 

مراسم فال گیری یا تفال به دیوان حافظ، از دیرباز آداب و رسوم مخصوص خود را داشته و اعتقاد بر این بوده که گرفتن نتیجه درست و دقیق از حافظ نیاز به رعایت این آداب و رسوم دارد. در بیشتر مواقع بزرگتر خانواده یا ریش سفید فامیل که مورد احترام دیگران است و البته از سواد کافی برای خواندن و تفسیر غزل‌های حافظ برخوردار است برای دیگران فال گرفته و تعبیر آن را به فال گیرنده اعلام می‌کند. این آداب و رسوم عبارتنداز؛

۱. نیت کردن: اولین گام و اصلی‌ترین کاری که شما باید برای گرفتن فال حافظ انجام بدهید نیت کردن است. افرادی که اعتقادی به گرفتن فال ندارند بهتر است همین ابتدا از گرفتن فال صرف نظر کرده و وقت شان را هدر ندهد. مهم است که چطور نیت می‌کنید؛ هر سوال، کار و امری را که برای آن می‌خواهید فال بگیرید را نیت کنید. نیت کردن برای چیز‌های آشکار نیست مثلا اگر شغلی برای شما آماده شده، ولی خودتان سرکار نروید قطعا کار اشتباهی است و نیازی نیست که فال بگیرید. پس به طور دقیق موضوعی که می‌خواهید برای آن فال بگیرید را مشخص کرده و خلوص نیت کنید.

۲. فاتحه بخوانید: از قدیم رسم بوده است که پس نیت کردن و برای گرفتن پاسخ دقیق تر، پیش از فال گرفتن، فاتحه‌ای برای لسان الغیب حافظ شیرازی می‌خوانند. همچنین از گذشته تاکنون رسم بوده که برخی از افراد علاوه بر اینکه فاتحه می‌خوانند، نذر‌های را نیز برای بازگشایی گره از کارشان در نظر می‌گیرند، اما این اعمال جزو آداب اصلی گرفتن فال حافظ نیست. درواقع خود این فاتحه‌ای که برای حافظ خوانده می‌شود، نوعی نذر برای روان این شاعر بزرگ محسوب می‌شود که با ادای آن انتظار می‌رود فرد نیت کننده پاسخ مناسب تری دریافت کند.

۳. قسم: در مرحله سوم و پس از خواندن فاتحه، فرد نیت کننده با ذکر عباراتی حافظ را قسم می‌دهد که فال او را خوب قرار دهد. برای این کار معمولا جمله‌ای مشابه این ذکر می‌شود؛‌ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی؛ «تو را به خدا و به شاخ نبات ات قسم می‌دهم که هر چه صلاح و مصلحت می‌بینی برایم آشکار و آرزوی مرا بر آورده سازی». گاه نیز همین مفهوم به زبان شعر بیان می‌شود که اغلب بنا به دلخواه فرد نیت کننده، قافیه‌های آن تنظیم می‌شود.

۴. سر کتاب: پس از نیت کردن، فاتحه و قسم دادن حافظ، در مرحله چهارم فال گیرنده چشمان خود را می‌بندد و کتاب را با دست چپ گرفته و با انگشتان دست راست صفحه‌ای را تصادفی باز می‌کند. در برخی جا‌ها رسم بر این است که کودکی نابلغ را برای این کار انتخاب می‌کنند چرا که قلب و نیتی پاک دارد، اما در برخی جا‌ها نیز این کار را خود فرد نیت کننده یا ریش سفید جمع انجام می‌دهد. همچنین طبق سنت‌ها باید دیوانی که شما با آن فال می‌گیرید معیوب یا به صورت پاره نباشد.

۵. فال: بین دو صفحه‌ای که باز شده، صفحه سمت راست را انتخاب کرده و غزل بالای صفحه پاسخ فال است، زیرا در برخی از دیوان‌ها ممکن است چند غزل در یک صفحه باشد همچنین ممکن است بیت اول غزل در صفحه قبل باشد یعنی غزل از ابتدای صفحه سمت راست شروع نشده باشد که باید به صفحه قبل رفته و از ابتدای غزل، شعر را بخوانید. در غزل فال شما یک یا چند بیت وجود دارد که پاسخ نیت شما در آن نهفته است. اگر پاسخ نیت خود را پیدا نکردید به غزل بعدی که اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ گفته می‌شود رفته و یکی از بیت‌های شماره ۱ – ۳ – ۵ غزل دوم را که مطالب غزل قبلی را تایید و تکرار می‌کند بخوانید تا به پاسخ نیت خود برسید. اعتقاد براین است که برای یک موضوع نباید دو یا سه بار اقدام به فال گرفتن کرد بنابراین باید سعی کنید که پاسخ نیت خود را از لابه لای مفاهیم همان اشعاری که باز کرده اید بیابید.

 

 

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه