ارسال به دیگران پرینت

زنگ خطر فراموشی

هشدار؛ فراموشی های ناگهانی را جدی بگیرید

اگر با خواندن این مطلب متوجه علائم فراموشی بودید، حتماً در سریع ترین زمان ممکن با یک نورولوژیست مشورت کرده و قضیه را پیگیری کنید.

هشدار؛ فراموشی های ناگهانی را جدی بگیرید

همه ما ممکن است در بعضی از شرایط، چیزهایی را فراموش کنیم که کاملاً طبیعی است‌ و علت آن هم مشغله های زیادی است که در ذهنمان داریم اما گاهی اوقات فراموش کاری بیش از حدِ طبیعی می شود و ما به یکباره چیزهای مختلف و بدیهی را فراموش می کنیم. به نظر شما چرا چنین اتفاقی می‌ افتد و به طور ناگهانی، چیزی یادمان می‌ رود؟

فراموشی یک باره و ناگهانی چیست؟

فراموشی یک باره؛ یک نوع وضعیت موقتی ذهنی یا یک مشکل استدلالی است که باعث می‌ شود شما به یکباره نام‌ ها را فراموش کنید یا چیز هایی را جابه جا سرجای شان بگذارید یا حتی فراموش کنید که قرار بود چه کاری انجام دهید.

چه زمانی این اتفاق می‌ افتد؟

طبق نظر پزشکان، این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌ دهد که شما از کمبود تمرکز و توجه برخوردار هستید. هنگامی که ما استرس می گیریم یا چند کار را با یکدیگر انجام می‌ دهیم یا یک کار را به طور مداوم تکرار می کنیم، مغز ما می خواهد شبیه به کنترل کروز عمل کند؛ به این صورت که انرژی زیادی را صرف می‌ کند و در نتیجه به یکباره متوقف می شود.

این فراموشی ناگهانی و موقتی تاثیر منفی روی مغز دارد؟

این فراموشی موقتی باعث می شود که ما توجه کافی نداشته باشیم یا در حال انجام کاری که تکراری هست، تمرکز خود را از دست بدهیم. به عنوان مثال وارد آسانسور می‌ شوید و ناگهان طبقه اشتباه را انتخاب می کنید، زیرا قبلا هر روز این کار را انجام دادید و مغزتان دیگر به خودش زحمت فکر کردن را نمی‌دهد و تاثیر منفی این اتفاق، معمولاً همین کار های ریز و درشت است که اشتباه انجام می شوند و ممکن است شما به اختلال نقص توجه یا مشکلاتی در یادگیری دچار شوید.

فراموشی ناگهانی چه چیزی را نشان می دهد؟

هنگامی که شما نام ها، مکان ها یا چیز های خاصی را فراموش می کنید که انگار نوک زبان تان است، اما نمی توانید آن ها را بیان کنید، یعنی یک خطا یا ارور در ذهن تان رخ داده است که معمولا اتفاق ترسناک یا پیشرونده ای نیست؛ اما نشان می دهد که ممکن است شما اطلاعاتی را مدت زمان طولانی استفاده نکرده اید و اکنون نمی توانید آن ها را به خاطر بیاورید یا بیان کنید و نیاز به یادآوری خیلی سریع و کوتاهی دارید که معمولاً این اتفاق به خاطر مصرف دارو، اضطراب یا کم خوابی هم رخ می دهد.

فراموشی ناگهانی می تواند نشان دهنده مشکلات بزرگ تر هم باشد

البته اتفاقات بالا شاید طبیعی و نرمال به نظر برسند اما بعضی از مشکلات تمرکزی نشان دهنده مشکلات جدی تر مانند آلزایمر، مشکلات ذهنی یا حتی حمله‌ های مغزی مثل تشنج هم هستند که در چنین شرایطی باید علائم را در نظر بگیرید و اگر این وضعیت را داشتید، حتما پیگیری کنید.

پرسیدن یک سوال تکراری بارها و بارها

فراموش کردن آدرس محل کار یا جایی که هر روز به آنجا مراجعه می کنید

پاک شدن حافظه بلند مدت، به عنوان مثال خاطره ‌ای که در روز عروسی تان رخ داده بود و خیلی آن را تکرار کرده بودید

مشکل در به یادآوری فعالیت‌ های ساده روزانه مانند آشپزی، حمام یا تماس ضروری

نا امیدی اعضای خانواده یا همکاران به خاطر مشکلات مربوط به حافظه شما

تغییر در شخصیت تان و همزمان تغییر در عملکرد حافظه

مشکل خواندن، نوشتن یا حل مسائل ساده ریاضی

 

 

انتشار این ویدئوی سرشار از عشق | زندگی خیلی کوتاه است

وقتی آلزایمر هم مانع از درک عشق و شادی نمی‌شود + ویدئو

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در زندگی اغلب ما جایگاه ویژه‌ای دارند. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از ما سعی می‌کنیم لحظات شیرینی را که در کنار این عزیزانمان می‌گذرانیم، ثبت کنیم تا به یادگار بمانند.

وقتی آلزایمر هم مانع از درک عشق و شادی نمی‌شود + ویدئو
 

55 آنلاین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در زندگی اغلب ما جایگاه ویژه‌ای دارند. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از ما سعی می‌کنیم لحظات شیرینی را که در کنار این عزیزانمان می‌گذرانیم، ثبت کنیم تا به یادگار بمانند.

 

یکی از زیباترین تجربه‌ها در این مورد که این روزها نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته است، ویدئویی است که یکی از کاربران فضای مجازی از پدربزرگ خود به ثبت رسانده و به اشتراک گذاشته است.

نوه‌ی این پدربزرگ ۹۳ساله با انتشار این ویدئو نوشته: این پدربزرگ ۹۳ ساله‌ی منه که آلزایمر داره و اسم من، محل زندگی و... را به یاد نمیاره.

 

او در ادامه نوشته که لحظه‌ای از شادی خودش در کنار پدربزرگش را با بقیه به اشتراک می‌گذارد تا همه بدانند که حتی آلزایمر هم مانع از درک عشق و شادی نمی‌شود.

 

این کاربر با انتشار این ویدئوی سرشار از عشق، یادآوری کرده که زندگی خیلی کوتاه است، پس بهتر است همیشه فضایی را برای تجربه‌ی عشق و شادی در کنار عزیزانمان ایجاد کنیم.

 

حقیقت این است که ذهن شاید دچار فراموشی شود، اما قلب، هرگز عشق و محبت را از یاد نخواهد برد.

 

 
 
 
 
Play Video
Advertisement
 
 
 
 
 
 
منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه