ارسال به دیگران پرینت

داروی جدید آلزایمر + اسم و مشخصات

آیا دارویی که برای درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) استفاده می شود می تواند به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف کمک کند؟ نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که این استراتژی می تواند کارساز باشد. داروی Riluzole بیش از 20 سال است که برای کند کردن پیشرفت ALS ، که معمولاً بیماری لو گریگ یا همان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نامیده می شود ، استفاده می شود.

 داروی جدید آلزایمر + اسم و مشخصات

این مطالعه در دو مرحله نشان داد که این دارو کاهش متابولیک مغز را کند می کند و تأثیر مثبتی بر شناخت افراد مبتلا به آلزایمر خفیف دارد. در این مطالعه از 50 بیمار 50 تا 90 ساله خواسته شد که دارو را دو بار در روز به مدت شش ماه استفاده کنند. مدیر اجرایی و بنیانگذار این مطالعه ، می گوید: "با استفاده از دو نوع اسکن مغزی به عنوان نشانگرهای زیستی-این مطالعه توانست پیشرفت متابولیسم مغز را در بیماران تحت درمان اندازه گیری کند و این پیشرفتها را با تغییرات شناختی و پیشرفت بیماری مرتبط سازد."

مدیر ارشد علوم بنیاد کشف دارو آلزایمر در بیانیه خبری خاطرنشان کرد: "این  دارویی است که به سرعت به پیشرفت روند تحقیق کمک می کند. این دارو مکانیسم بیولوژیکی مهمی را هدف قرار می دهد که کمتر مورد مطالعه بوده و گاهی اوقات با سازوکار افزایش سن اشتباه گرفته می‌شود. اما طراحی دقیق این آزمایش هم نشانگرهای زیستی و هم نتایج بالینی را اندازه گیری می کند."

داروی Riluzole یک انتقال دهنده عصبی در مغز به نام گلوتامات را هدف قرار می دهد که نقش مهمی در افزایش توانایی سلول های عصبی در ارسال سیگنال به یکدیگر دارد. به گفته محققان ، اختلال در تنظیم گلوتامات باعث ایجاد چرخه ای سمی در بیماری آلزایمر می شود.

این مطالعه تغییرات قابل توجهی در سطح گلوتامات در بیمارانی که این دارو را دریافت کرده بودند ، نشان داد. میزان عوارض جانبی در بیماران مصرف کننده داروی riluzole و کسانی که شبه دارو را مصرف می کردند یکسان بود.

یک استادیار مغز و اعصاب  گفت: قرار است یافته های این آزمایش در فاز 3 با تعداد بیشتری از بیماران و طی مدت بیشتری برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی دارو در بیماران آلزایمر بررسی می شود.

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه